قتل زینت حسین خانی به دست پدرش

این بار نوبت  زینب حسین‌خانی ١۹ ساله بود که بخاطر «ناموس و غیرت مردانه» در اصفهان توسط پدرش به قتل رسید!

مادر زینب ١٠سال پیش فوت کرد و پدر مردسالار خانه حتی  اجازه دیدار با خاله ها را به زینب و  خواهر ١٣ ساله اش نمی داد.

پدر زینب وقتی فهمید زینب با پسری دوست است، ابتدا خفه اش کرد و بعد برای این که از مرگ زینب مطمئن شود، شروع  به کوبیدن آجر به سر زینب و متلاشی کردن آن نمود. پس از قتل،  به عموی زینب زنگ زد و از او خواست بیا ید و جنازه را ببر.

کارزار زنان: با توجه به این که مادر زینب فوت شده، پرونده شاکی خصوصی نخواهد داشت و طبق قوانین ضد زن مبتنی بر شریعت اسلامی، پدر  قاتل بزودی آزاد خواهد شد.

آمار ١۶۵ که حتی روزنامه هایی هم چون شرق و اعتماد از زنکشی و قتل «ناموسی» زن و نوجوان دختر گزارش داده اند، تکان دهنده است. اما این آمار ها نوک کوه یخی است که ابعاد آن به مراتب بیشتر است. راز زنکشی و قتل «ناموسی» در خانواده ها بویژه مناطق دور افتاده در دل خانواده ها باقی می ماند و مرگ این زنان و نوجوانان دختر به عنوان خودکشی و یا فرار و یا مهاجرت به خارج اعلام می شود و هرگز به رسانه ها راه پیدا نمی کند. 

عامل اصلی و تعیین کننده فرهنگ پدر/مردسالارانه و رخنه آن در جامعه بویژه در میان مردان، سنت های ضد زن و تعمیق آن رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی است. پشتوانه همه مردان برای زنکشی و قتل زنان تحت نام ناموس و حفظ مردانگی و غیرت، رژیم جمهوری اسلامی و قوانین و مجازات های ضد زن اسلامی است.

تا عامل اصلی از ریشه توسط انقلاب واقعی بر کنده نشود، ما هر روز شاهد به قتل رسیدن زنان و نوجوانان دختر توسط نرینه ها و در برخی اوقات با همکاری و همیاری زنان خانواده خواهیم بود.

 

٢۴  فوریه ٢٠٢۴

برگرفته از تلگرام کارزار