آخرین صحبت های حنانه کیا

حنانه کیا زن جوان ٢٣ ساله ای که وقتی در اثر شلیک گلوله سرکوبگران به پهلویش به بیمارستان منتقل شده بود به پرستارها گفته بود: «تو‌ رو خدا نزارید بمیرم، دو هفته دیگه عروسیمه». اما حنانه زنده نماند که بتواند با عشق زندگیش، ازدواج کند. حنانه روز چهارشبه ٣٠ شهریور وقتی از دندان پزشکی بر می گشت  در تظاهراتی که در خیابان ستارخان در نزدیکی میدان آزادی، #نوشهر برگزار شده بود، مورد اصالت گلوله مزدوران جیره خوار جنایتکار قرار گرفت  و در بیمارستان قلب مهربانش از کار ایستاد .

معصومه آذری، مادر زنده ‌یاد حنانه کیا با انتشار پست هایی در اینستاگرام اش نوشت:

«آهای! قاتل حرامی، امشب شب خواستگاریه حنانه قشنگممه. حنانه عاشقی که مدتها منتظر امشب بود حنانه‌ای که یه دنیا آرمان و آرزو به دل داشت، حنانه ای که عاشق زندگی کردن بود واز لحظه لحظه ی زندگیش لذت میبردونمیذاشت روزی به بطالت بگذره، حنانه ای که به فکر همه بود براش خانواده وفامیل و دوست فرقی نداشت هر کاری که درتوانش بود بی منت وبی ادعا برای همه انجام میداد،من هرچه از حسن رفتار و اخلاق دخترم بگم کم گفتم.حالا آنقدر فریاد میزنم تا بشه کابوس هرشبت...

تو دخترمو نکشتی تو تکثیرش کردی.خون حنانه ها میجوشه و تو و امثال تو رو ذوب میکنه. نام ویاد دخترم، تا ابد در دل عاشقانش میمونه... پارسال این موقع چقدر ذوق داشتی و چقدر خوشحال بودی که عشق ده ساله تون رسمی میشه. یاد آوریه اون روزا خیلی واسم سخته. ...عزیزتر از جانم، سهم من از تو، خاک سرد مزار توست، سهم من از تو قاب عکسیه که در جای جای خونه است... سهم من از تو جاودانگی نام توست که تا ابد در دلها ماندگاری...عزیزم ...به امید روزی که همهٔ عاملین و قاتلینت به سزای عملشون برسند. تا اون زمان ما هم چنان دادخواه خون به ناحق ریخته‌ ات هستیم و استوار می‌مانیم ‌و از پای نمی‌نشینیم».

١٥ آگوست ٢٠٢٣

 تلگرام کارزار زنان