قتل فجيع يک دختر ۱۸ ساله در زندان سوريه


صدای آلمان: خبرگزاری مصر از کشته شدن يک دختر
۱۸ ساله در زندان سازمان اطلاعات سوريه خبر داده است. جسد اين دختر تکه تکه و پوست تن او کنده شده است. خانواده زينب الحسينی جنازه قطعه قطعه شده دخترشان را در سردخانه شهر حمص يافته‌‌اند.
فيليپ لوتر، دبير عفو بين‌المللل در خاورميانه درباره اين واقعه گفت که اگر اين خبر تاييد شود که او در زندان حکومت کشته شده، يکی از تکان‌‌ دهنده‌ترين قتل‌ها پس از دستگيری رخ داده است.». سر و دست‌های زينت از بدنش جدا شده و پوست تن دختر را کنده‌اند.
به خانواده الحسينی گفته شده بود که بايد جسد پسرشان را در سردخانه شهر حمص تحويل بگيرند. محمد پسر
۲۷ ساله خانواده الحسينی يکی از فعالان سياسی بود که در تاريخ ۱۰ سپتامبر بازداشت شده بود. .بنا به گزارش عفو بين‌الملل، بر جسد او نيز آثار شکنجه ديده شده است. سوختگی سيگار، زخم‌هايی بر پشت و کمر او و جای گلوله بر سينه و ديگر اندام‌های بدن‌اش.
محمد الحسينی نيز مانند بسياری ديگر از فعالان سياسی اپوزيسيون در سوريه زندگی مخفی داشت. سازمان اطلاعات سوريه زينب را روز
۲۷ ژوئيه دستگير کرده و برده بودند تا محمد را وادار به معرفی خود کنند. سرنوشت هولناک زينب تا زمانی که جسدش در سردخانه پيدا شد، نامعلوم بود.
از مادر اين دو جوان به هنگام تحويل اجساد فرزندانش، امضا گرفته‌اند که آنان به دست "باندهای مسلح" ربوده و کشته شده‌اند. بنا بر گزارش سازمان عفو بين‌الملل
۱۰۳ مورد از اين گونه قتل‌ها از آغاز مخالفت‌ها در سوريه رخ داده است.
بر اساس گزارش‌های ديگر، روز جمعه
۲۳ سپتامبر نيز نيروهای نظامی و امنيتی سوريه بر روی هزاران تن از تظاهرکنندگانی که در سوريه به خيابان‌ها آمدند آتش گشودند. تظاهر کنندگان خواستار رفتار انسانی رژيم بشار اسد با مخالفان شده‌اند.
از آمار کشته شدگان ابتدا اطلاع درستی منتشر نشده است.
1 مهر 1390

منبع: روشنگری