جان پنج دانشجوی دختر بازداشت شده دانشگاه یاسوج در خطر است

جان پنج دانشجوی دختر بازداشت شده دانشگاه یاسوج در خطر است!

 

دانشجو نيوز: در پی واقعه مشکوک قرآن سوزی در دانشگاه ياسوج، که در تاريخ ۱۴ آذر امسال به وقوع پيوسته است، چهار تن از دانشجويان اين دانشگاه کماکان در بازداشت به سر می برند.

به گزارش دانشجونيوز، در تاريخ ۱۴ آذر ماه امسال و دو روز مانده به برگزاری مراسم ۱۶ آذر، در حرکتی مشکوک تعدادی قرآن سوخته در خوابگاه های دانشجويی توزيع گرديد و موجبات استقرار فضای امنيتی و پادگانی را در دانشگاه ياسوج فراهم آورد.

بنابرگزارشات ارسالي، از عوامل اين حرکت مشکوک تا کنون خبری به دست نيامده است و تنها تعدادی از دانشجويان بی گناه اين دانشگاه به منظور توجيه افکار عمومی دانشگاه بازداشت شده اند. اما قاطبه دانشجويان دانشگاه معتقدند که اين عمل غيراخلاقی توسط تعدادی غيردانشجو با نياتی شوم انجام شده است و ريشه اصلی جريان را می بايست در جريانات خارج از دانشگاه جست.

در فيلم ها و عکس های ارسال شده به دانشجونيوز، قرآن سوخته شده و تجمع عموم دانشجويان در محکوميت اين حرکت به تصوير در آمده است. نکته جالب توجه اينجاست که طراحان اين سناريو برای انحراف افکار عمومی و ارتباط دادن اين اقدام با دانشجويان آزادی خواه دانشگاه، تکه ای از کاغذ، که بر آن عبارت "درود بر آزادی" حک شده است، را بر يکی از قرآن های سوزانده شده چسبانده اند.

اين در حالی است که هر کسی که اندکی با فضای دانشگاه های ايران و فعاليت سياسی در آن آشنا باشد، اين حرکت زشت را نه تنها به منفعت حرکت های آزادی خواهانه نمی داند بلکه آنرا دادن بهانه ای به دست عده ای می داند تا مجددا قرآن ها بر نيزه کنند و فرياد دروغين وا اسلاما سر دهند و به بهانه دفاع از دين فرصت تنفس سياسی را از دانشجويان بگيرند.

پس از قريب گذشت يک ماه از اين رويداد، دانشجويان بازداشتی در بازداشتگاه های اطلاعات مورد بازجويی و شکنجه های روانی و جسمی شديد قرار گرفته اند. پس از مراجعه ی خانواده هايشان به نهاد های امنيتی و قضائي، اين نهاد ها از محل نگهداری اين دانشجويان اظهار بی اطلاعی کرده اند و حتی پس از اعتراض اعضا خانواده يکی از بازداشت شدگان، آنان را بازداشت کرده اند و از محل نگهداری ايشان نيز تاکنون هيچ اطلاعی به دست نيامده است. گمانه زنی می شود که در حال حاضر بازداشت شدگان به اطلاعات مرکزی در تهران منتقل شده اند. اسامی دانشجويان بازداشت شده بدين قرار است: مرجان عليزاده و مريم بازيار(دانشجويان رشته زبان انگليسی)، سارا رحيمي، سحر زيدونی و علی پور (دانشجويان دانشکده فنی)

پيش از اين برخی از سايت های امنيتی اخبار مربوط به قرآن سوزی در دانشگاه ياسوج را پوشش دادند ولی بلافاصله اصل ماجرا توسط مسئولين دانشگاه ياسوج تکذيب شد و سايت های حکومتی از انتشار اخبار مربوط به آن منع شدند. اما از آن زمان تاکنون در مورد سرنوشت دانشجويان بازداشت شده هيچ خبری منتشر نشده است. بی خبری از وضعيت دانشجويان بازداشت شده و نيز سکوت خبری در مورد وضعيت ايشان نگرانی جدی را در مورد سلامتی و آنان فراهم کرده است. به ويژه آنکه بلافاصله بعد از اين واقعه بسيج دانشجويی و نيز نهادهای مرتبط با نهادهای امنيتی درخواست اعدام توهين کنندگان به مقدسات را مطرح کرده اند.

اين واقعه به جهات بسياری به سناريو "جعل نشريات دانشجويی پلی تکنيک" شباهت دارد. واقعه ای که در آن نشريات دانشجويی منتقد توسط عوامل بسيج و با همکاری گروهی محفلی در "مرکز اسناد انقلاب اسلامی" جعل شد و مطالبی به ظاهر توهين آميز به مقدسات در آنان درج گرديد. در آن زمان نيز بلافاصله برخی از محفل های نيمه خودسر در بسيج و نهادهای امنيتی اقدام به مکاتبه برای اخذ حکم ارتداد مديران مسئول نمودند که با هوشياری مراجع تقليد و بالاخص مرحوم آيت الله منتظری از نيات شوم خود بازمانند.
در تاريخ
۱۶ آذر امسال وب سايتی تحت عنوان "پايگاه خبری-تحليلی دانشجونيوز" اولين سايت منتشر کننده اين خبر، که منتسب به نهادهای امنيتی است، در اين زمينه نقل کرده بود: " در جديدترين اين تحرکات از دانشگاه ياسوج خبر می رسد که افرادی به صورت شبانه اقدام به توزيع قرآن های نيم سوخته ای در ۴ خوابگاه دخترانه دانشجويان اين دانشگاه نموده اند که درون هر يک از اين قرآن ها يک کارت تبريک که بر روی آن عبارت"روز دانشجو گرامی باد" و عباراتی در توهين به قرآن مجيد و حمايت از فرقه ضاله سبز نوشته شده، قرار گرفته است."

لازم به ذکر است که وبسايت دانشجونيوز با آدرس daneshjonews.com توسط نهادهای امنيتی اداره می شود و هيچ ارتباطی با وب سايت مستقل دانشجونيوز به آدرس daneshjoonews.com ندارد.

ويدئوهای مرتبط:

http://www.daneshjoonews.com/news/student/5140-1389-10-15-22-53-30.html

 

منبع: روشنگری