اعتراض زنان سودان برعلیه خشونت و سرکوب

اعتراض زنان سودان برعلیه خشونت و سرکوب

سازمانهای زنان سودانی، که شامل اتحادیهُ زنان سودان نیز میشود، تظاهرات صلح آمیزی را برای اعتراض بر علیه رفتار رژیم اسلامی کنونی با زنان تشکیل دادند. هفتهُ قبل، رژیم زن جوانی را بخاطر نقض یک قانون اسلامی، که هم نشینی زنان با مردان را قدغن میکند، به شلاق در محل عمومی محکوم کرد.

تعداد تظاهر کنندگان در مقطع تحویل یادداشتی به وزیر دادگستری صدها نفر بودند. نیروهای امنیتی، تظاهر کنندگان را محاصره کردند و خواستار متفرق شدن فوری آنها شدند. تظاهر کنندگان مسالمت آمیز، از عمل به خواستهُ نیروهای امنیتی خودداری کردند و از نیروهای امنیتی خواستند که به حق آنها برای تجمع مسالمت آمیز، بر اساس قانون اساسی، احترام بگذارند.

بدون هشدار دادن، پلیس به تظاهرکنندگان حمله کرد و تعدادی از آنها را زخمی و 33 نفر از فعالین را بازداشت کرد. رهبر سیاسی مشهور، ربا ال سندیق، و دکتر احسان فجری از حزب کمونیست سودان، در بین بازداشت شدگان بودند. زینب ال ساوی و زینب بدرالدین نیز جزو بازداشت شدگان بودند.

بخشی از کمیتهُ هماهنگ کنندهُ حزب کمونیست سودان که در انگلستان اقامت دارد، برگزاری تظاهراتی در مقابل سفارت سودان را اعلام کرد. حزب، خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان و احترام به مقام زن، حقوق زنان و آزادی شخصی آنها میباشد. حزب کمونیست، خواستار از میان بردن تمام قوانین تبعیضی بر علیه زنان سودانی میباشد.

از سایت حزب کمونیست انگلستان

مترجم – آرمان

سه شنبه، 14 دسامبر

منبع:  سایت ما زنان

فیلم شلاق زنان زنی در خیابان:    http://mazanan.com/?p=5261