گزارش تظاهرات بزرگداشت شانزده آذر در تورنتو

گزارش تظاهرات بزرگداشت شانزده آذر در تورنتو

در پاسخ به فراخوان شورای پشتيبانی از مبارزات مردم در ايران (تورنتو-کانادا)، تظاهراتی در بزرگداشت شانزده آذر، در روز شنبه 4 دسامبر، در شهر تورنتو و در مقابل پلازای ايرنيان برگزار شد. با وجود سرمای شديد که مانع حضور بسياری شد اما شرکت تعداد زيادی از فعالين سياسی وچپ شور و حال خاصی به برنامه بخشيد. شعار های کوبنده تظاهرات کنندگان در حمايت از مبارزات و فعالين کارگری و زنان و دانشجويان و در محکوميت دستگيری ها و شکنجه و سنگسار و اعدام و برای سرنگونی جمهوری اسلامی بهمراه پخش ترانه های انقلابی توجه و حمايت رهگذران را به خود جلب نمود.

برنامه با سخنان نيلوفر شيرزادي، از طرف شورای پشتيبانی آغاز شد. نيلوفر ضمن خوشامد گويی به حاضرين، شرح مختصری از تاريخچه 16 آذر و جنبش دانشجويی را برشمرد. او با اشاره به عرصه هايی از اين جنبش، به ضرورت پيوند جنبش دانشجويی با جنبش کارگری و جنبش زنان اشاره کرد و به دانشگاه به عنوان سنگر مبارزه برای آزادی و برابری و مقاومت در مقابل جمهوری اسلامی تاکيد نمود.
سپس نوبت به سخنرانان رسيد که هريک بخش های متنوعی از مبارزات آزديخواهانه و برابری طلبانه مردم در ايران را مورد نظر قرار داده و به مسايل و ستم های جاری در آن عرصه ها و مصافهای مقابل فعالين آنها اشاره نمودند. از اينرو سخنان ليلا عارفی از کميته بين المللی عليه سنگسار، يدی محمودی از حزب كمونيست كارگری ايران، ايرج رضايی از طرف فدراسيون سراسری پناهندگان ايرانی
واحد کانادا، رحمان نجات از حزب کمونيست ايران، آناهيتا رحمانی از طرف سازمان زنان ۸ مارس (تورنتو کانادا)، ناصر اصغری از طرف "کمپين برای آزادى کارگران زندانى"، فريد پرتوی به نمايندگی از اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران، و سيامک ستوده، سردبير ماهنامه روشنگر غنا بخش اين آکسيون اعتراضی بودند.
حمايت احزاب و جريانات چپ از فراخوان شورای پشتيبانی برای بزرگداشت 16 آذر از جمله سازمان زنان
۸ مارس (تورنتو کانادا)، حزب کمونيست ايران تشکيلات کانادا، حزب کمونيست کارگری ايران (حکمتيست) تشکيلات کانادا، هواداران حزب کمونيست ايران (م ل م) تورنتو، فدراسيون سراسری پناهندگان ايرانی واحد کانادا، اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران (واحد تورنتو-کانادا)، نه تنها به برگزاری موثر اين آکسيون ياری رساند بلکه گام ارزنده ای بود برای تقويت همکاری هر چه بيشتر نيروهای چپ و راديکال در پشتيبانی از مبارزات برحق کارگران و زحمتکشان و زنان و دانشجويان و نيز برای تقويت مبارزه راديکال عليه جمهوری اسلامی.

در پايان از همه عزيزانی که ما را در برگزاری اين تظاهرات همراهی کردند تشکر می کنيم.

شورای پشتيبانی از مبارزات مردم در ايران ( تورنتو کانادا )

Shora.poshtibani@yahoo.com