انتقال فعال زنان عاليه اقدام دوست به سلولهای انفرادی زندان اوين

انتقال فعال زنان عاليه اقدام دوست به سلولهای انفرادی زندان اوين

 

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" روز يکشنبه 16 آبان ماه حوالی ساعت 09:30 زندانی سياسی عاليه اقدام دوست به سلولهای انفرادی زندان اوين منتقل شد. خانم اقدام دوست بدليل اعتراض نسبت به انتقال زنان زندانی سياسی به بند متادون او را به سلولهای انفرادی منتقل نمودند.

از طرفی ديگر برای ايجاد محدوديتهای غير انسانی عليه زنان زندانی سياسی آنها را از بند زنان به بند متادون که محل نگهداری زندانيان معتاد می باشد منتقل نمودند.اين محل به دليل شرايط بسيار بد بهداشتی غير قابل سکونت است. تلفنهای زنان زندانی سياسی پيش از روز يکشنبه قطع شده بود و اين مسئله باعث نگرانی شديد خانواده ها گرديد. همچنين فضا و امکانات بند متادون که زندانيان سياسی زن در آن زندانی هستند بسيار محدود می باشد. بطوری که تعداد زنان زندانی سياسی که در حال حاضر 18 نفر می باشند فقط 10 نفر آنها دارای تخت هستند و بقيه کف خواب می باشند.آب بند متادون دائم قطع می شود و زنان زندانی سياسی از آب گرم محروم می باشند.قطع تلفنها و ساير محدوديتها زمينه ساز جنايتهای بعدی است که قصد به اجرا در آوردن آن را دارند.

همچنين گزارشهايی حاکی از آن است که قصد دارند تعدادی از زنان زندانيان سياسی را به زندان گوهردشت کرج منتقل نمايند در اين راستا خانم محترمه بهرامی هفته گذشته از بند زنان زندان اوين به زندان گوهردشت کرج تبعيد شد.

زنان زندانی سياسی تا قبل از انتقال به بند متادون از هواخوری بند بدون محدوديت می توانستند استفاده نمايند ولی از زمان انتقال آنها به بند متادون استفاده از حياط به عنوان يک امتياز محسوب می شود. همچنين زنان زندانی سياسی حق استفاده از سالن فرهنگی بند محروم شده اند و به آنها گفته شده است که از حالا به بعد به عنوان يک امتياز محسوب خواهد شد.

از طرفی ديگر گفته می شود که حجت الله سوری که اخيرا به عنوان رئيس زندان اوين منصوب شده است از معاونين حاج داود از شکنجه گران معروف دهۀ 60 می باشد که زندانيان سياسی آن دوره از اعمال ضدبشری و جناياتی که عليه زندانيان سياسی بکار می برد کاملا آگاه هستند.از هنگامی که اين فرد به رياست زندان اوين منصوب شده است در حال گسترش دادن به اعمال ضدبشری خود عليه زندانيان سياسی در زندان اوين است.

به نظر می آيد که بعد از قرار دادن افراد کمسيون مرگ در راس قوۀ قضائيه (رئيسی و نيری) و يا به عنوان قاضی (محمد مقيسه ای) اين بار نوبت به منصوب کردن افردادی که در دهۀ 60 به عنوان رئيس و معاون زندان جنايتها آفريده بودند که بدليل انزجار عمومی منجر به عزل آنها شد دوباره آنها را منصوب کرده اند و قصد احيای جنايت عليه بشريت دهۀ 60 را دارند.

تصميم گيری در مورد سرکوب گسترده و خونين مردم و زندانيان سياسی توسط ولی فقيه علی خامنه ای گرفته می شود و بواسطه قوۀ قضاييه،وزارت اطلاعات،نيروهای سرکوبگر و سازمان زندانها به اجرا گذاشته می شود.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران ،نسبت به تحرکات گام به گام مشکوک و غير معمول در زندانهای ولی فقيه مانند قطع تلفن و ساير موارد که گامی است برای اعمال جنايتهای پنهانی عليه زندانيان سياسی و عادی است هشدار می دهد و از دبير کل و کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای پيشگيری از هرگونه جنايت عليه بشريت که در حال طراحی آن هستند می باشد.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران

18 آبان 1389 برابر با 9 نوامبر 2010

 

گزارش فوق را به سازمانهای زير ارسال گرديد:

کميساريای عالی حقوق بشر

گزارشگر ويژه دستگيريهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد

کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا

سازمان عفو بين الملل

 

http://hrdai.net

info@hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران تنها با ذکر منبع مجاز است

 

منبع: روشنگری