مرگ دلخراش دختر20ساله در دانشگاه آزادبروجرد

مرگ دلخراش دختر20 ساله در دانشگاه آزاد بروجرد

آينده

مرگ يكی از دانشجويان دانشگاه آزاد بروجرد بر اثر پرتاب از اتوبوس به دليل باز بودن درب آن، اما و اگرهای زيادی را در ذهن دانشجويان و مردم ايجاد كرده كه نبايد به راحتی از كنار اين مسئله عبور كرد.

به گزارش مهر، در هفته گذشته يكی از دانشجويان مهندسی دانشگاه آزاد بروجرد در محوطه اين دانشگاه به علت باز بودن در اتوبوس به بيرون پرتاب شد و به علت مرگ مغزی جان خود را از دست داد.

مژگان لشنی متولد 1369 اهل شهرستان مرودشت استان فارس است كه پس از پرتاب از اتوبوس و برخورد سرش با زمين به كما رفت و در نهايت پنجشنبه هفته گذشته مرگ مغزی او اعلام شد.

مرگ اين دختر دانشجو سومين مورد از مرگ دانشجويان در طول يكسال اخير است كه در دانشگاه آزاد بروجرد رخ می دهد.

در اولين مورد دختر دانشجويی با پرتاب خود از ساختمان يكی از خوابگاه های اين دانشگاه دست به خودكشی زد و در مورد ديگر در تابستان سال جاری يكی از دانشجويان اين دانشگاه سر جلسه امتحان دچار ايست قلبی شد و جان خود را از دست داد.

به هر حال موضوع اين گزارش به مرگ دو دانشجو قبلی زياد نمی پردازد هر چند كه در آن برهه زمانی نيز هيچكدام از مسئولان دانشگاه بابت مرگ اين دو دانشجو هيچگونه پاسخ روشنی به خبرنگاران ندادند.

و اما پرداختن به مرگ دختر دانشجوی مرودشتی سوالات زيادی را در ذهن مردم متبادر می كند. اينكه چرا سرويس دانشگاه بايد بيش از ظرفيت خود دانشجو سوار كند تا دانشجويان مجبور به ايستادن در كنار درب اتوبوس باشند و حتی درب اتوبوس به علت ازدحام جمعيت بسته نشود و يا اينكه اصلا چرا بايد درب اتوبوس خط واحد باز باشد و هر لحظه امكان سقوط دانشجويان وجود داشته باشد.

به هر حال اين حادثه هر چند كه با خبر خوش پيوند اعضای اين دانشجو به شش نفر ديگر كمی تسكين يافت ولی به نظر می رسد اصل صورت مسئله يعنی چرايی مرگ اين دانشجوی 20 ساله همچنان نياز به بررسی داشته باشد چراكه ممكن است اين حادثه بار ديگر رخ دهد و يا شايد دفعه بعدی عواقب خطرناك تری در پی داشته باشد.

بی توجهی مسئولان دانشگاه به تامين سرويس های مورد نياز دانشجويان موجب شده است كه در اغلب دانشگاههای استان ازدحام دانشجويان را در سرويسهای دانشگاه شاهد باشيم كه اين امر حتی اگر اتفاقی اين چنينی رخ ندهد در صورت تصادفی كوچك موجب تلفات بالايی خواهد شد.

به هر حال ماجرای مرگ دختر دانشجوی مرودشتی دانشگاه آزاد بروجرد روز گذشته با اهدا اعضای بدن اين دانشجو به شش نفر ديگر گويا خاتمه يافت ولی هنوز اين سوال باقی است كه چرا به راحتی از كنار اين مسئله مسئولان دانشگاه عبور می كنند و به برخی شائبه های در اين مورد پاسخی روشن داده نمی شود.

پيگيری خبرنگار برای دريافت اظهارات مسئولان دانشگاه بی نتيجه ماند و هيچ مسئولی حاضر به اظهار نظر در مورد علت وقوع اين حادثه تاسف بار نشد.

 

منبع: روشنگری5 آبان 1389