خیابان‌های سن‌خوآن در تسخیر زنان با شعار «ما برای زندگی‌مان»

زنان در سن‌خوآن پایتخت پورتوریکو، خیابان‌ها را تسخیر کرده و خواستار پایان دادن به خشونت‌های جنسی/ جنسیتی شدند.

فعالین حقوق زنان در پایتخت پورتوریکو برای مقابله با زن‌کشی و پایان دادن به خشونت علیه زنان کمپینی خیابانی را با شعار «ما برای زندگی‌مان» آغاز کرده‌اند که طی آن با پخش تراکت‌ها و دفترچه‌های ویژه‌ی اطلاع‌رسانی در این‌باره، با حضور در معابر عمومی با مردم به گفتگو می‌پردازند.

 آن‌ها می‌گویند تنها در ‌سال جاری سیزده زن‌کشی رخ داده است و این روند همین حالا باید متوقف شود: «آن‌ها به کشتن ما ادامه می‌دهند. خشمگین شدن کافی نیست،‌ ما برای زندگی‌مان می‌جنگیم.»

 فعالیت این کمپین از جمعه ٢٣ فوریه با برپایی کاروان‌های شبانه‌ آغاز شده و قرار است که این فعالیت‌ها تا تاریخ ۸ مارس، روز جهانی زنان ادامه داشته باشد.

در بخشی از بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر شده آمده است: «سه سال پس از اعلام وضعیت اضطراری علیه خشونت جنسیتی، ما همچنان شاهد این هستیم که چگونه فرماندار، پدر و پیرلوئیسی و همه نهادهای حکومتی نسبت به ما زنان غیرمسئولانه و غیرصادقانه رفتار می‌کنند. آن‌ها به ما می‌گویند که به نهادهای قانونی گزارش بدهید تا از شما محافظت کنند، اما خود همین نهادهای مذکور هستند که خشونت جنسی/ جنسیتی علیه زنان را تداوم می بخشند. بار دیگر ما به خیابان‌ها می‌آییم تا سیستمی را که به ما خشونت می‌ورزد محکوم کنیم و با اعمال فشار بر آن‌ها به اقدام وادارشان نماییم».

٢۵ فوریه ٢٠٢۴

برگرفته از تلگرام هشت مارس