گزارشی از برگزاری روز جهانی مبارزه با خشونت بر زنان در لندن!

بار دیگر با زنانی از ملیت های مختلف در روز جهانی مبارزه با خشونت در یکی از خیابان ها لندن گرد آمدیم تا بگوئیم زنان در سراسر جهان هم سرنوشت هستند و برای جهانی مبارزه می کنند که خشونت بر زن از آن رخت بربسته باشد.

در این برنامه علاوه بر عکس تعدادی از زنانی که توسط مردان (همسر یا دوست پسر و یا...) به قتل رسیده بودند به نمایش گذاشته شده بود، هم چنین پرچم ژن ژیان ئازادی، میلیون ها زن بر می خیزند، پرچم سازمان زنان هشت مارس، هرگز فراموش تان نخواهیم کرد همراه با پلاکاردهایی در افشای خشونت های سبعانه به زنان قرار داشت.



عکس ژینا امینی که برروی آن نوشته شده بود: ما زنان حجاب اجباری و جمهوری اسلامی را با هم به گورستان خواهیم سپرد بسیار مورد توجه قرار گرفت. نکته جالب توجه این  بود که در زمان پخش بیانیه در بین مردم، به کمتر کسی برخوردیم که از قیام زنان ایران بی خبر باشد. تعداد نسبتا قابل توجهی از زنان این سئوال را طرح کردند که چگونه می توانند از مبارزات زنان ایران حمایت کنند.

در طول برنامه شعارهایی هم چون زن زندگی آزادی، زنده باد اتحاد انترناسیونالیستی، نه به خشونت بر زن و... تکرار شد و برخی از زنان عابر نیز   به صف این آکسیون پیوسته و همراهی کردند.

فعالین سازمان زنان هشت مارس – لندن

26 نوامبر 2022