گزارشی از آکسیون های اعتراضی در لندن

گزارشی از آکسیون اعتراضی 18 تیر در لندن

 

جمعه 18 تیر سالگرد جنبش دانشجوئی، سازمان زنان هشت مارس به همراه کمیته جوانان و شورای همبستگی با مبارزات مردم در لندن و هم چنین برخی نیروهای مبارز، آکسیونی را در دفاع از مبارزات دانشجویان و افشای هر چه بیتشر رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در میدان ترافالگار در لندن برگزار کردند.

 

در این آکسیون نمایشگاهی عکسی از مبارزات مردم و جانباختگان بر روی پرچم سرخی قرار داد شده بود. شعار سرنگون باد جمهوری اسلامی و هم چنین پلاکاردهائی که مطالبات پایه ای زنان را هم چون: حجاب سمبل اسارت زنان است، زنان به حامیان زن ستیز احتیاجی ندارند، آزادی و برابری زنان ملی نیست، بین المللی است، جدائی دین از دولت، زنان برای جامعه بدون ستم و استثمار مبارزه می کنند و....  منعکس می کرد، قرار داشت.

فعالین تشکل زنان هشت مارس و کمیته جوانان از ساعت 4 بعد از ظهر آکسیون اعتراضی خود را آغاز کردند و تلاش نمودند با پخش وسیع اعلامیه به زبان انگلیسی در مورد زینت جلالیان و سکینه محمدی آشتیانی در بین مردم به افشای هر چه بیشتر رژیم زن ستیز اسلامی بپردازند.

 

 

 

مردم از پیر و جوان، زن و مرد جمهوری اسلامی را بخاطر اعدام مخالفین و سنگسار زنان به شدت محکوم می کردند و بسیاری شان این سئوال را داشتند که آنها چه کاری برای جلوگیری از این عمل جنایتکارانه می توانند انجام دهند.

 

 

 

دختر جوانی که به دقت عکس های مبارزاتی و جانباختگان و شعار های ما را نگاه می کرد و بسیار متاثر شده بود، پس از امضای ورقه ای که در محکومیت اعدام زینب و سنگسار سکینه تهیه کرده بودیم گفت: " من به عنوان یک زن هر کار ممکن را برای آزادی این زنان انجام می دهم. اعلامیه شما را برای همه دوستانمان و همه سایت هائی که در ارتباط هستم خواهم فرستاد ."

زنی که دو سال پیش برای گردش به ایران رفته بود گفت " من با مردم ایران از نزدیک آشنا شدم، بر خلاف آن چه  که مطبوعات کشور انگلیس در مورد مردم ایران به ما نشان می دهند، بسیاری از مردم ایران دیدگاه مذهبی ندارند. بسیار روشن هستند و می توانم بگویم که از نظر سیاسی آگاه تر از مردم غرب هستند. زنان بشدت از این رژیم بدشان می آید و من با کمال میل این ورقه را امضا می کنم و امیدوارم بتوانم  در آزادی این دو نفر و افراد دیگر موثر باشم."

مردی که از دیدن عکس ندا به شدت ناراحت شده بود گفت :" من کشته شدن این دختر جوان را دیده ام و هنوز برایم باور کردنش سخت است که چگونه می شود که در یک تظاهرات این گونه بر روی مردم آتش گشود. این کشتن ها نشان بدبختی این رژیم است و هر رژیمی در دنیا وقتی کشت و کشتار می کند برای این است که نمی تواند بدون آن حکومت کند. نگاه کنید به رژیم اسرائیل به غیر کشتار مردم فلسطین کار دیگری ازش بر نمی آید. رژیم ایران و اسرائیل دو رژیمی هستند که باید علاوه بر مردم این دو کشور، مردم از کشورهای دیگر هم کمک کنند که آنها بروند ."

پسری که از عکس های جانباختگان و خواسته های زنان فیلم برداری کرد گفت:" هیچ انسانی نمی تواند باور کند که در قرن 21 هنوز سنگسار به عنوان نشانی از جاهلیت وجود داشته باشد. من این ورقه را حتما امضا می کنم و این را بگویم که امضای من به معنی این است که من بشدت طرفدار مردم ایران برای ساختن جامعه ای هستم که هیچ زنی در آن سنگسار نشود و زنان بتوانند در یک جامعه آزاد و برابر زندگی کنند."

مادر و دختر جوانی پس از خواندن اعلامیه " چوبه های دار جمهوری اسلامی را در هم شکنیم، زینب و سکینه قربانی سیستمی هستند که زن بودن در آن بالقوه جرم است" گفتند که " شنیدیم که این زن سنگسار نمی شود، اما ممکن است او را حلق آویز کنند، عملی که جمهوری اسلامی همیشه انجام داده است و شما هم گوشه ای از آن را در همین نمایشگاه عکس منعکس کرده اید. ما دلمان با این زن و زن های دیگر در ایران است و اگر آکسیونهای دیگری داشتید به ما خبر دهید. رژیم ایران باید بداند که زنان ایران تنها نیستند. "

مردی که چندین بار از نمایشگاه عکس دیدن کرد گفت: " این رژیم با این ابعاد گسترده مبارزه هر چقدر هم سرکوب کند، مدت زیادی نخواهد ماند. تاریخ این را می گوید."

و......

 

در این آکسیون صد ها اعلامیه در بین کسانی که خواهان اطلاعات بیشتر در مورد ایران و بخصوص در مورد موقعیت زنان و خبراعدام زینب و سکینه بودند پخش شد. بسیاری از مردم پشتیبانی خود را از مبارزات مردم ایران علیه جمهوری اسلامی با ریختن پول به صنوق کمک مالی اعلام کردند. این آکسیون پس از 4 ساعت با موفقیت به پایان رسید.

 

سازمان زنان هشت مارس(ایران-افغانستان)-انگلستان

10 ژوئیه 2010

http://8mars.com/browsf.php?tb=8MARS_ELAMYEH&fn=zienab_va_sakineh.htm&catId=0&pgn=

 

www.8mars.com   /  zan_dem_iran@hotmail.com