گزارشی از دومین آکسیون اعتراضی

 در دفاع از حقوق شهروندان افغان در ایران - تورنتو

tn

در ادامه تجمعات اعتراضی به حمله فاشیستی ارازل و اوباش جمهوری اسلامی به شهروندان زحمتکش افغان در ایران، دومین آکسیون اعتراضی در تورنتو در روز شنبه 14 جولای در ساعت 12 تا 2 بعد از ظهر با حضور 60 نفر از فعالین احزاب و جریانات سیاسی و مردم آزادیخواه و برابری طلب انجام شد. این آکسیون که همزمان در5 شهر دنیا (اسلو، بروکسل، کلن، استکهلم، تورنتو) برگزار شد با فراخوان و حمایت بیش از 25 نهاد و تشکل سیاسی صورت گرفت. در این تجمع نمایندگان احزاب و تشکلات سیاسی طی سخنانی با محکوم کردن حملات وحشیانه و نزادپرستانه جمهوری اسلامی حمایت قاطعانه خود را از شهروندان زحمتکش  افغان اعلام کردند. ما فعالین سازمان هشت مارس نیز با بنرهای خود حضور فعال داشتیم. آناهیتا طی خواندن پیام هشت مارس بر این تاکید داشت: 

اذیت و آزار پناهجویان افغان درایران در سه دهه گذشته همواره وجود داشته و هیچگاه متوقف نشده است. این رژیم ارتجاعی و شونیست پرور همواره سعی داشته که بحرانهای سیاسی؛ اقتصادی و اجتماعی اش را به گردن تحتانی ترین قشر طبقه کارگر یعنی کارگران افغانی بیاندازد و آنها را مسبب تمام بدبختی های ملت معرفی کند. اعمال زور و حملات وحشیانه به کارگران ؛ زنان و کودکان افغان ابعاد هولناکی یافته است . اگر تا دیروز استخدام کارگر افغانی جرم محسوب میشد و ثبت نام کودکان آنها در مدارس ممنوع بود امروز فروش مواد غذایی به انها جرم محسوب میشود و مجازات دارد. اگر تا دیروز برای  کودک افغانی شناسنامه صادر نمیگردید امروز به خانه و کاشانه به آتش کشیده میشود و مورد ضرب و شتم مستقیم اوباشان حزب الله ای واقع میشوند. اگر تا دیروز حقوق کارگر افغانی بوسیله کارفرما ملا خور میشد امروز دسته , دسته آنها را به تیر می بندند و زنان و کودکانشان را آواره بیابان و صحرام میکنند.

تا کنون حضور پناهجویان افغان در 28 استان ایران ممنوع اعلام شده و هر گونه امکانات دولتی, استفاده از تحصیل, درمان و وسایل نقلیه عمومی و فروش مواد غذایی به آنها ممنوع میباشد.

جمهوری اسلامی در بیش از سه دهه حاکمیت خود تلاش کرده که فرودستی زنان را به یکی از نرمهای اصلی جامعه تبدیل کند که زنان افغان علاوه بر این فرودستی بخاطر افغانی بودنشان تحت شدیدترین فشارها قرار دارند. آنها ستمدیده ترین ستمدیده گان هستند....

زحمتکشان افغان چه در افغانستان چه در ایران از جانب جمهوری اسلامی در رنج هستند. بخصوص زنان که بخاطر نفوذ بنیادگرایی ستم های قرون وسطایی را در سی سال اخیر از سر گذرانده خیلی بیشتر از جنایات جمهوری اسلامی ستم دیده اند. به همین دلیل پیوند تنگاتنگی بین زحمتکشان ایران و افغان , بین زنان ایران و زنان افغان ایجاد شده. که باید با تمام نیرو و انرژی برای سرنگونی رژیم ارتجاع ضد کارگر و ضد زن جمهوری اسلامی با هم مبارزه کنند و همگام برای ساختن جهانی عاری از هر ستم و استثماری تلاش کنند.

زنده باد همبستگی جنبش زنان ایران و جنبش زنان افغان

زنده باد مبارزات متحدانه طبقه کارگر ایران و طبقه کارگر افغان

زنده باد انقلاب

مرگ بر جمهوری اسلامی

در لینک زیر میتوانید گزارش تصویری این آکسیون را ببینید

http://youtu.be/kBPvrFgDBG4

 

سازمان زنان هشت مارس (ایران – افغانستان) تورنتو- کانادا 

 جولای 2012