فراخوانهای روز جهانی زن 8 مارس 2014

فراخوان دعوت به راه پیمایی 8 مارس روز جهانی زن در لندن

بیش از یک قرن است که از شروع مبارزات خونین زنان برای از هم گسستن زنجیرهای اسارت شان می گذرد. مبارزاتی که در اشکال گوناگون، همچنان در گوشه و کنار جهان پایه ای ترین حقوق فردی را طلب می کند: حق انسان بودن، حق فرودست و برده نبودن، حق زیستن و چگونه زیستن، حق انتخاب کردن و عشق ورزیدن. حق خواستن یا نخواستن...

بیش از یک قرن می گذرد و زنان همچنان اسیر مناسبات عقب مانده ی نظامی هستند که فرودستی آنان را در اشکال مختلف رقم می زند. از پوشش اجباری، سنگسار، قتل ناموسی و ناقص سازی جنسی گرفته تا تجاوز، خشونت، توهین و تحقیر از سوی جامعه و خانواده و نابرابری های حقوقی.

در این نظام زن کالای جنسی است، زن برده ی بردگان است. زن تنها ابزاری است برای تولید مثل و سرویس جنسی چه به برادران "مبارزش" و چه به مردان "متمدن دمکراسی خواه". زن دیگری است!

وضعیت ما زنان در عرصه جهانی نتیجه کارکرد یک نظام مردسالار سرمایه داری که موجودیت اش از سویی  ناگزیر به اعمال زور و اشاعه افکار و ارزش های نژادپرستانه، فرد گرایانه و در راس آن افکار و عقاید ضد زن به روش "دموکراتیک و مدرن" در کشورهای غربی است. و از سوی دیگر نیز ناگزیر به فوق استثمار ملل تحت ستم، گماشتن ارتجاعی ترین دست نشانده ها و اشاعه ی فقر و فلاکت و جهل و عقب ماندگی و خرافات و مذهب در بین آنان است و در اولین گام تثبیت حیاتش ناگزیر به اعمال مناسباتی است که کنترل، اسارت و سرکوب افسار گسیخته زنان را بیش از پیش و وحشیانه تر از قبل تولید و باز تولید و تضمین کند. بدین گونه می توانند بیشترین استفاده را به منظور استحکام و گسترش پایه های قدرت  شان نمایند.

تجربه درد ناک زنان ایران پس از روی کار آمدن رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی وضوح این فاجعه را به روشنی نشان می دهد. تجربه زنان مصر و تونس و لیبی نیز نشان داد که چگونه موقعیت زنان در اولین گام  پس از روی کار آمدن رژیم های وا پس گرای اسلامی بیش از گذشته مورد حمله قرار گرفت. آری! این نظام برای بقای خود ناگزیر به فرودست کردن نیمی از جهان در جهت به انقیاد کشاندن تمام جهان است.

ستم بر زنان جهانی است و مبارزه برای دریدن زنجیرهای این ستم نیز جهانی است. ما نیز برای رهایی خود ناگزیر به مبارزه ایم. ما نیروی عظیمی هستیم که پتانسیلی بس عظیم تر را در جهت فروپاشی این نظام کهنه زن ستیز در خود پرورانده ایم. ما با متشکل و متحد شدن مان در پرتو نگرشی انقلابی به پا می خیزیم و با سرنگون کردن این دو نیروی واپس گرا و انتخاب آلترناتیوی انقلابی نظمی نوین خواهیم ساخت. نظمی نوینی که عاری از هر گونه مناسبات نابرابر و استثمارگرانه بوده و پایه های جهانی بدون ستم و استثمار را پایه ریزی خواهد کرد.

در این راستا، سازمان زنان 8 مارس همه زنان مبارز و معترض را فرا می خواند تا در راه پیمایی انترناسیونالیستی در لندن به مناسبت 8 مارس روز مبارزات زنان جهان، شرکت جویند و ضرورت تغییر شرایط موجود را در جهت پایان دادن به سرکوب زنان و بشریت هر چه صریح تر فریاد زنند. دوران اسارت دیگر بس است! زمان دریدن بند های اسارت مان فرا رسیده است! نه به پدرسالاران امپریالیستی ونه به بنیادگرایان مذهبی !

زمان: شنبه 8 مارس 2014، ساعت 12 ظهر

مکان:

Duke street (next to Selfridges on oxford street)   central London

( Tubes:  Bond street, Oxford street, Marble arch )

این راه پیمایی از ساعت 1 بعد از ظهر به راه افتاده و در میدان ترافالگار لندن پس از سخن رانی ها از جانب زنان از ملیت های گوناگون و برنامه های هنری، خاتمه خواهد یافت.

سازمان زنان 8 مارس (ایران- افغانستان)- انگلستان 22 فوریه 2014

**********************************************************

بدون رهایی زنان ؛ جامعه رها نخواهد شد.

ما امسال روزجهانی زن را در شرایطی برگزار  می کنیم که  زنان در سراسر جهان وسیع تر و گسترده تر از همیشه به مبارزه علیه ستم و استثماربرخاسته اند. مرد سالاری عجین شده با نظام سرمایه داری همچنان همراه خشونت برگرده زنان جهان سنگینی میکند. در جمهوری اسلامی شنیع ترین جنایتها و ستم ها تحت قوانین اسلامی به زنان روا میشود که ایران را به جهنمی برای زنان تبدیل کرده. ستم جنسی بموازات استثمار وحشیانه سرمایه داری تارو پود زندگی زنان را از هم دریده است. فاجعه هولناک آتش سوزی در کارخانه نساجی بنگلادش و سوختن وجان دادن هزاران  زن کارگر در آن نمونه ای از جهنمی است که  سرمایه داری امپریالیستی برای زحمتکشان جهان بر پا کرده است.

بررسی وضعیت زنان در شرایط کنونی جهان ؛ افقها و چشم اندازها 

سخنرانان:

- پروین اشرفی- فعال جنبش زنان – مسئول رادیو صدای زن در ونکوور

- ماه جان: فعال جنبش زنان افغانستان

 - "آذر ما"  فیلمی در باره آذر درخشان ؛ کاری از سیروس ماهان با همیاری مسعود رئوف . برای اولین بار در تورنتو بنمایش در میاید .

-  رقص " در پشت دیوارهای خونین" با هنرنمایی روشنک جابری

- کلیپ "عکسهایی که شهادت به برده داری مدرن میدهند" کاری از لیسا کریستین

زمان : یکشنبه ؛ دوم مارس- ساعت 3:00-6:00  مکان : 5100 نورث یورک سیویک سنتر- ممبرز لانچ

برگزارکنندگان: 

 سازمان زنان هشت مارس( ایران – افغانستان) -کانادا

تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران - کانادا

 هواداران حزب کمونیست ایران (م-ل-م)- کانادا

اتحاد چپ ایرانیان خارج از کشور- تورنتو                                              

**********************************************************

برگزاری روز جهانی زن در آمستردام هلند

 بار دیگر در روز جهانی زنان برای تحقق بخشیدن به مطالباتمان مبارزه می‌کنیم. تا زنجیره‌ی هزاران ساله‌ی ستم بر زنان را که به قدمت تاریخ ما را در بند گرفته؛ بگسلیم.

بحران جهانی و ناآرامی های مختلف در کشورهای منطقه و به راه انداختن جنگ و دخالت در امور کشورها توسط کشورهای امپریالیستی؛ جزء لاینفک نظام های سرمایه داری است. زنان در مقابل دو نظام پدرسالار امپریالیستی و بنیادگرایان مذهبی حاکم در جهان ایستاده اند.

حتی ‌زمانی که امپریالیست‌ها برای تقسیم جهان مقابل هم می‌ایستند و به نام «آزادی» و گسترش «دمکراسی» در کشورهای جهان ‌سوم جنگ‌های تجاوزکارانه به راه می‌اندازند، باز هم اولین قربانیانش ما زنان هستیم.

فعالین سازمان زنان هشت مارس در هلند به همراه "کمیته برگزار کننده 8 مارس" (متشکل از تشکلات زنان از کشورهای مختلف و نیروهای آزادیخواه و مترقی) روز جهانی زن را در میدان دام آمستردام برگزار می کنند.

 زنان و مردان آزادیخواه و انقلابی: با ما همراه شوید تا بار دیگر با هم، خشم و نفرت خود را از نظام های امپریالیستی و مرتجع و مرد سالار حاکم بر جهان فریاد بزنیم و «مبارزات زنان در روز جهانی زن » را هر چه با شکوهمند تر برگزار کنیم.

زمان:               شنبه 8 مارس2014

مکان تجمع:      میدان دام آمستردام 14:00

شروع راهپیمائی:         ساعت 15:00

ادامه برنامه در سالن16:0 در سالن هتیپ(HTIP)

آدرس سالن جلسه:

1ste weteringplantson 2c Amsterdam

برای اطلاعات بیشتر لطفا با ایمیل آدرس ها یا شماره تلفن زیر تماس بگیرید.

8marchnl@gmail.com /  8maartcomitė@gmail.com Email:

Tel: 0648462789

سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان)- هلند  22 فوریه 2014

**********************************************************

فراخوان شرکت در راهپیمایی 8 مارس، روز جهانی زن

آلمان - برمن

روز جهانی زن را در شرایطی برگزار می کنیم که حاکمین مرتجع جهان، با زیباترین ماسک های دفاع از دمکراسی و رهایی زنان هم دیگر نمی توانند چهرۀ کریهِ زن ستیز و ضد بشری خود را بپوشانند.

مرد سالاران امپریالیست و بنیاد گرای مذهبی، باید بدانند که هر جا ستم هست مبارزه هم خواهد بود.  ما زنان آزادیخواه و رهایی طلب یکبار دیگر به خیابان ها می آییم و همراه با تمامی هم سرنوشتان خود فریاد می زنیم که مبارزۀ استوار و پی گیر خود را تا ساختن دنیایی عاری از ستم و رهایی کامل ادامه خواهیم داد.

"سازمان زنان 8 مارس- واحد برمن" به همراه  چند گروه رادیکال زنان از ملیت های مختلف، مراسم روز زن را با راهپیمایی همراه با موزیک و میکروفن آزاد ، در مرکز شهر برمن برگزار می کند.

از شما زنان و مردان آزادی خواه و رهایی طلب، دعوت می کنیم  با ما هم صدا شوید تا بتوانیم هر چه رسا تر فریاد خشم و نفرت خود را از امپریالیست ها و حاکمین بنیاد گرا به گوش جهانیان برسانیم.

زمان شروع برنامه:                                     شنبه 8 مارس ساعت13:00

محل شروع برنامه:                                      مرکز شهر کنار مجسمۀ رولند

) am Hanseatenhof اولین توقف واجرای برنامه:         ساعت 13:30 هانزآتف (

:      ساعت 14:00 (Marktplatz) بازگشت به مارک پلاتز

سازمان زنان 8 مارس( ایران- افغانستان) واحد برمن

28 فوریه 2014

www.8mars.com

 8mars.br@gmail.com

www.facebook.com/8Marsorg

www.youtube.com/8marsorg

         **********************************************************

روز جهانی زن در بروکسل 2014

زنان در مقابل دو واپس گرای پدرسالار: سرمایه‌داری امپریالیستی و بنیادگرایان مذهبی!

هشت مارس روز جهانی زنان در راه است و ما باز هم برای تحقق بخشیدن به رویای رهایی مان مبارزه می‌کنیم. چشم به راه مبارزات خواهران‌مان نشسته‌ایم تا زنجیره‌ی هزاران ساله‌ی ستم بر زنان را که به قدمت تاریخ، ما را در بند گرفته به یاری دست‌های بی‌شمار زنان تحت‌ستم بگسلیم.

 از خودمان سوال می‌کنیم ما که حدود دو سوم از کار دنیا را انجام می‌دهیم و در عین حال، تنها ده درصد از درآمد جهانی را به دست می‌آوریم و کمتر از یک درصد از دارایی جهان را در اختیار داریم و هفتاد درصد فقرای جهان را تشکیل می‌دهیم؛ سهم‌مان از جهانی که جزءِ سازندگان اصلی آن هستیم و بار اصلی آن را به دوش می‌کشیم، چیست؟

 سهم ما در این میان گسترش خشونتِ سازمان‌یافته‌ی دولتی و متعاقبا خشونت خانگی و اجتماعی است که روزانه یک سوم از ما زنان مستقیما آن‌‌را تجربه‌ می‌کنیم؛ گسترش تجاوزجنسی، قتل، قتل ناموسی، تن‌فروشی، تحقیر، توهین و تهدید و ... گسترش بی‌سابقه‌ی بهره‌برداری کالایی از بدن‌های‌‌مان، پوشانداش با حجاب به اسم مذهب و عرف و فرهنگ و قانون، یا حراج‌اش در بازار سکسیسم و پورنوگرافی و تبلیغات و ... هر روزه عرضه و قیمت‌گذاری آن است.

 در امتداد کارکرد همین نظام سرمایه‌داریِ مردسالارانه است، آن‌زمان که امپریالیست‌ها برای تقسیم جهان مقابل هم می‌ایستند و به نام «آزادی» و گسترش «دمکراسی» در کشورهای جهان‌سوم جنگ‌های تجاوزکارانه به راه می‌اندازند، باز هم اولین قربانیانش ما زنان هستیم.

در عین حال که ما ارزان‌ترین، مطیع‌ترین، مطلوب‌ترین و سودزاترین نیروی کار برای چرخش سرمایه‌هایشان محسوب می‌شویم اما با «خانه‌دار» خواندمان، کارمان را صرفا یک «فعالیت درآمدزا» می‌نامند و فوق استثمار ما را مخفی می‌کنند. وقتی هم که برای تغییر این اوضاع به صف مبارزات اجتماعی می‌پیوندیم، سهم ما رژیم‌های واپس‌گرای اسلامی است که باز هم اولین قربانیانش خود ما هستیم.

از قانونی شدن شرع علیه زنان در ایران و افغانستان و عراق تا اعلام چندهمسری در لیبی تا افزایش بی‌سابقه‌ی تجاوز و ناقص‌سازی جنسی در مصر تا احیای سنگسار زنان در تونس و سوریه ... و احیای حجاب زنان (چه اجباری و چه اختیاری) که به طرز انکارناپذیری نماد فشرده‌ی حاکمیت شرع است.

این‌ها همه جنگ واقعی و خونین این دو قطب پوسیده بر علیه زنان است که یک حکومت‌نظامیِ جهانی بر علیه زنان به پا داشته‌اند و این ما هستیم در میانه‌ی این جنگ و این باز هم تکرار تراژدی حضور انبوه و جسورانه‌ی زنان است در پروسه‌ی تغییرات اجتماعی و دست‌خالی و نا امید، و عقب‌راندن‌شان است. این باز هم تکرار داستان انتخاب بین متجاوزین است؛ انتخاب بین بد و بدتر! و این باز هم بازگشت به چرخه‌ی نافرجام انتخاب بین دو قطب واپس‌گرا، پوسیده، تاریخ گذشته و امتحان پس‌داده است.

زنان برای این دو پوسیده‌ی زن‌ستیز از یک سو ارتش کار، پیاده نظام و کالای ارزشمندی هستند که بدون جایگاه امروزین آنان این نظم استثمارگرانه و ستمگرانه قادر به ادامه‌ی بقای خود نیست و از دیگر سو به واسطه‌ی نقش، جایگاه و پتانسیلی که دارند در صورت ورود به میدان مبارزه با افق رهایی خودشان و بشریت قادر هستند کلیه سدهای پوسیده و پدر‌/مردسالارانه را که در معرض فروپاشی تاریخی هستند، فرو بریزند و دنیای دیگری بسازند.

از این رو ما زنان فقط با مبارزه‌ی انقلابی، انترناسیونالیستی، رادیکال و هم‌زمان با این دو قطب تاریخ گذشته‌ی ضدزن است که می‌توانیم دستان خون‌آلود، مردانه‌ و «روحانی» آنان را از زندگی میلیون‌ها زن که در خانه‌ها، کارخانه‌ها، مزارع، خیابان‌ها، فاحشه‌خانه‌ها و ... با خشونت بی‌رحمانه و بی‌سابقه‌ای له می‌شوند، کوتاه کرده؛ و راه رهایی و دست‌یابی به روابط غیراستثمارگرانه و غیرستمگرانه را باز کنیم. هیچ افق روشنی برای رهایی زنان و رهایی بشریت بدون جنگیدن و سرنگونی این دو قطب پوسیده متصور نیست و بدون حضور زنان در این مبارزه سرنگونی این دو قطب امکان‌پذیر نیست.

در این راستا، ما همه‌ زنان و مردان مبارز و معترض را فرا می خوانیم تا در یک آکسیون انترناسیونالیستی و یک جلسه بحث و گفتگو در شهر بروکسل به مناسبت 8 مارس روز مبارزات زنان جهان، شرکت نمایید!

 کمیته برگزاری هشت مارس 2014 در بلژیک

زمان و مکانِ آکسیون: شنبه ۸ مارس، ساعت ۱۴

Gulden Vlieslaan ) Av. de la Toison d'Or, Ixelles)

(محل آکسیون مابینِ دو ایستگاه مترو Louise و Porte De Namur می باشد که از هر کدام از این دو ایستگاه با ۲ دقیقه پیاده روی به محل می رسید) ه

زمان و مکان جلسه؛ بحث و گفتگو (فارسی): شنبه ۸ مارس، ساعت ۱۸

مجتمع فرهنگی پیانوفابریک

Pianofabriek, Rue du Fort, Saint-Gilles

**********************************************************

نه به سرمایه‌داری امپریالیستی و بنیادگرایان مذهبی!

8مارس روز جهانی  زن به خیابان می آییم تا بار دیگر رویای رهایمان را فریاد کنیم , به خیابان می آییم تا پیمانمان را با دیگر هم زنجیرانمان در جهت مبارزه و دستیابی به رهایی مستحکم تر کنیم.

در شرایط کنونی دستیابی به رهایی بدون مبارزه و مرزبندی مشخص با دو قطب پوسیده (سرمایه داری امپریالیستی و بنیادگرایی مذهبی) امکان پذیر نخواهد بود.

ما زنان با مبارزه انقلابی و انترناسیونالیستی با این دو قطب ضد زن می توانیم راه رهایی را هموار سازیم.

زمان:  شنبه 8 مارس2014 – از ساعت 14 تا پایان مراسم

مکان  :میدان کارگرشهر اسلو

سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان )-  نروژ