ما معترضیم، ما محکوم می کنیم، ما تحمل نمی کنیم:

ما معترضيم، ما محکوم می کنيم، ما تحمل نمی کنيم:

اهدای دکترای افتخاری حقوق به محمد خاتمی يکی از سران مرتجع جمهوری اسلامی بابت سلب حقوق مردم ايران!

 

خاتمی در مقام رئيس جمهور، وزير ارشاد و بسياری سمت های ديگر در طی 27 گذشته يکی از مسئولين سلب حقوق اوليه ميليونها زن در  ايران جمهوری اسلامی است.

در طی رياست خاتمی دهها زن سنگسار شدند، صدها دانشجو دستگير و شکنجه شدند و دهها دانشجو و نويسنده و روشنفکر به قتل رسيدند، مبارزات کارگران برای حق تشکل سرکوب شد و بسياری از کارگران دستگير و زندانی شدند، دهها روزنامه و مجله ممنوع شد و بسياری از کارکنان مطبوعاتی دستگير و زندانی شدند.

طی دوران وزارت خاتمی در تابستان 1989هزاران زندانی سياسی در دادگاههای چند دقيقه ای اسلامی به فرمان خمينی و با همدستی محمد خاتمی و بسياری ديگر از سران رژيم در آن زمان حلق آويز و اعدام شدند و در گورهای دسته جمعی بی خبر از خانواده ها يشان دفن شدند. در دوران وزارت خاتمی هزاران زن روزانه به جرم بد حجابی دستگير و شلاق خوردند، ماموران حزب الله به صورت هزاران زن به جرم بد حجابی اسيد پاشيدند و تيغ کشيدند.

در سالها و ماههای اخير مبارزات مردم ايران و در راس آن مبارزات زنان در ايران در جهت سرنگونی رژِيم زن ستيز جمهوری اسلامی اوج گرفته است. جنبش زنان، جنبش کارگري، جنبش دانشجويی و جوانان در حال تعيين تکليف با مرتجعين اسلامی هستند. پرچم های بسياری بالا رفته اند تا سوار بر موج مبارزاتی مردم شده و نگذارند که مهار از دستشان خارج شود. امپرياليستهای غربی می خواهند اين بار نيز در سرنوشت مردم ايران دخالت کرده  و مرتجعين ديگری را بعنوان رهبران اپوزيسيون به مردم تحميل کنند.

از سوی ديگر محمد خاتمی نيز برای نجات جمهوری اسلامی از انزوای بين المللی به تکاپو افتاده است ديروز به آمريکا رفت و برای مردم از "دمکراسي" و "حقوق بشر اسلامي" سخن گفت و امروز به انگليس می آيد تا بابت سلب حقوق مردم از دانشگاه سنت اندروز دکترای افتخاری حقوق بگيرد.

اهدای دکترای افتخاری به يکی از سلب حقوق کنندگان زنان ايران دهن کجی به ميليونها زن ايرانی و مبارزات آنان برای کسب حقوق خود و دست يابی به برابری است، تائيد سرکوب کارگران ايران است، تائيد حکم اعدام کبری رحمانپور، شهلا جاهد، دلارام دارابي، ملک قربانی و دهها زنی است که طبق قوانين قرون وسطائی اسلام محکوم به مرگ شده اند و هم اکنون در راهروهای مرگ منتظر سنگسار و حلق آويز شدن هستند و به يک کلام تائيد نظامی است که موجوديتش با سرکوب و قتل و زندان و ستم واستثمار عجين است.

ما زنان معترض ايرانی در خارج کشور هم صدا با اکثريت زنان ايران دولت انگليس و دانشگاه سنت اندروز را محکوم می کنيم.

زنان و مردان آزاديخواه و مترقی

ما بعنوان زنان ايرانی ساکن در انگلستان در حمايت و در ادامه مبارزات خواهرانمان در ايران می خواهيم در اعتراض به اين نمايش وقيح به خيابانها آمده و اين اعتراض را به گوش افکار عمومی جهان برسانيم. بدون شک شما نيز معترضيد، بدون شک شما نيز اين نمايش وقيح را بر نمی تابيد، پس با ما همراه شويد تا صدای اعتراض زنان ايران را هرچه رساتر به گوش افکار عمومی جهان و مردم انگلستان برسانيم.

با ما در اين اعتراض خيابانی همراه شويد تا بار ديگر نشان دهيم که اگر مرتجعين با يکديگر متحدند. ستمديدگان نيز در مارش خود برای ساختن جهانی عاری از ستم و استثمار و نابرابری در کنار يکديگرند و نژاد و رنگ و جنس ذره ای در زنجير اتحاد ما تاثير ندارد.

اول نوامبر 2006 ساعت 4.30 بعداز ظهر

Chatham House, 10 St James Square, London SW1Y 4LE

نزديکترين ايستگاه آندر گراند Green Park / Piccadilly Circus

سازمان زنان هشت مارس (ايرانی- افغانستانی) - انگلستان

اکتبر2006