به آمريكا همان پاسخي را بايد داد

به آمريكا همان پاسخی را بايد داد که هنگام تجاوز نظامی به ويتنام از مردم جهان دريافت کردند!!

منطقه خليج به اشغال صدها هزار سرباز آمريكايی و انگليسی با عظيم ترين تجهيزات جنگی در آمده است. قرار است در عرض چند روز و يا چند هفته امپريالستها جنگی را عليه عراق آغاز کرده و بطور مستقيم کنترل منطقه و کشور عراق را بدست گيرند.

طی اين چند روز يا چند هفته عظيم ترين جنايات قرن جديد بوقوع می پيوندد :هزاران کودك عراقی جان خود را از دست خواهند داد، هزاران سرباز عراقی تكه تكه خواهند شد و بيشمکر مردم غير نظامی قربانی مدرنترين تجهيزات نظامی خواهند شد. ميليونها زن و کودك عراقی کوکره بيابانها و مرزها خواهند شد. شمارش معكوس آغازجنگ شروع شده است شايد زمانی که شما در حال خواندن اين اطلاعيه هستيد صدای شيون هزاران زن عراقی را بر روی اجساد فرزندان و عزيزانشان بگوشتان برسد، و تصوير مردان و زنان ماتم زده بر ويرانه های جنگ و اجساد عزيزانشان را ببينيد. اينها جناياتی است که گوشه ای از آن را طی بمباران افغانستان ديديم.

اين جنگ همانقدر برای دمكراسی و سرنگونی صدام است که تجاوز به افغانستان برای سرنگونی طالبان و رهايی مردم افغانستان بود. مردم عراق از صدام متنفرند اما از پرورش دهندگان صدام نيز متنفرند حكومت صدام توسط امپرياليستها تقويت و حمايت شد.

بهانه های امپرياليسم آمريكا و ساير دول امپرياليستی همدست آن در اين جنگ بحدی مسخره و پوشالی است که کسی حاضر نيست زحمت اثبات کردن اين دروغهای وقيحانه را به خود دهد. حتی رسانه نيز ناچارند به موضوع اصلی اين جنگ يعنی سلطه و کنترل نظامی جهان توسط امپرياليسم آمريكا بپردازند. کنترل بر ذخاير نفتی جهان و بطور خاص خاورميانه و هم اکنون عراق آنها می خواهند نظام کهنه در حال فروپاشی خود را نظمی نوين بخشند.

اگر می خواهيد به اهداف واقعی اين جنگ و نتايجش برای مردم منطقه پی ببريد به افغانستان پس از تجاوز نظامی آمريكا به نگاه کنيد. ميليونها افغانستانی زير سيطره جنگ سالاران و نيروهای مرتجع اسلامی سابق با لباس های نوين امپرياليستي، در بدبختی و فلاکت بسر می برند.

ملزومات نظم نوين نه فقط جنگ و تجاوز به مردم کشورهای تحت سلطه است بلكه تجاوز به حقوق دمكراتيك مردم در غرب نيز هست. امپرياليستهامی خواهند آسی بدون اجازه آنها نفس نكشد، هيچكس در جهان به شرايط دهشتناك و جنايتكارانه ای که دامن زده اند،اعتراض نكند. شرايطی که طی دهه گذشته ميليونها انسان را به کام فقر و فلاکت کشيده است. سياستی که نتايج آن فقيرتر شدن زنان جهان، بيكار شدن و مرگ و مير بيشتر زنان بوده است. نظم نوينی که به جنگ های منطقه ای در سراسر جهان دامن زده که زنان در صف مقدم قربانيان آنها بوده اند.

به اختلافات ميان امپرياليستها نبايد توهمی داشت. اختلاف برخی از کشورهايی اروپايی چون فرانسه و آلمان با آمريكا بر سر تجاوز نظامی به عراق نيست، بلكه آنها نگران منافع خود در عراق هستند و چنانچه آمريكا به آنان قول دهد که در تقسيم غنايم سهم خوبی خواهند داشت يك لحظه از شرکت در جنگ درنگ نخواهند کرد، همانگونه که در جنگ خليج و تجاوز نظامی به افغانستان همدست آمريكا بودند.

مردم آزاديخواه، وجدان های بيدار انسانی!

اگر نمی خواهيد نظم نوين جهنمی بر اين جهان حاکم شود به صفوف مبارزات عليه اين جنگ بپيونديد!

اگر قلب تان از هم اکنون برای ميليونها انسان عراقی می طپد به صفوف مبارزه برای توقف اين جنگ امپرياليستی بپيونديد!

اگر اين جنگ را عليه منافع مردم جهان و بالاخص منافع مردم خاورميانه می بينيد به صفوف مبارزه عليه اين جنگ بپردازيد!

اگر تصور اجساد هزاران عراقی برای منافع کثيف کمپانی های نفتی خشمتان را بر می انگيزد، سكوت نكنيد با فرياد و اعتراض به هر شكل تنفر و بيزاری خود را از اين جنگ جنايتكارانه نشان دهيد!

جنگ عليه عراق را به مبارزه ميليونی توده ها عليه امپرياليستها تبديل کنيم. خشم و نفرت عليه امپرياليستها و

جنايات آنها کافی نيست بايد اين خشم و نفرت را تبديل به اعتراض و مبارزه کرد!

به اعتراضات ضد جنگ بپيونديد!

حضور تك تك ما در اين مبارزات سيل مبارزه عليه اين جنايات را پرخروشتر و قدرتمندتر خواهد کرد.

 

سازمان زنان هشت مارس (ايرانی، افغانستانی)

بهمن ١٣٨١- فوریه 2003