راهنمای چپ برای گردش به راست

راهنمای چپ برای گردش به راست

رزا روشن

پس از اينکه دارو دسته دوم خردادی ها قادر شدند بیش از ده سال برای  جمهوری اسلامی وقت بخرند و مردم را سرگرم بازی عوامفریبانه انتخاب بین بد و بدتر( انتخاب بین خاتمی  و خامنه ای) کنند اينک اما پس از شکست پروژه "اصلاح طلبی" و بالا گرفتن اختلافات مرتجعین جمهوری اسلامی و امپریالیستها آنها (دوم خرداد) ریل عوض کردند  و استراتژی جدید شان اینبار انتخاب بین جمهوری اسلامی یا امپریالیستها بطور مشخص آمریکا و متحدینش شده است.  یک گله از این گروه زیر شعار دفاع از "میهن" و  "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" که بخوانید "سرکوب زنان و به روز سیاه نشاندن مردم حق مسلم ماست"،  پشت مرتجعین جمهوری اسلامی صف کشیده اند و تلاش دارند یک بار دیگر روی بقای رژیم سرمایه گذاری کرده  تا شاید بتوانند چند صباحی دیگر برای این دایناسورهای عصر حجر زمان بخرند. گله دیگری  از دوم خردادی ها نیز زیر شعار "دمکراسی" و "صلح" زیر بال و پر متجاوزین آمریکایی کز کرده اند و تلاش دارند  به مردم ثابت کنند که تنها راه خلاص شدن از جمهوری اسلامی همانا صف کشیدن پشت نظامیان آمریکا و دولت بوش است.  اینکه دوم خردادی  ها همواره می کوشند  به مردم ثابت کنند که راه دیگری بجز انتخاب بین بد و بدتر ندارند جای تعجب ندارد. این که یک گروه از آنها به راحتی ریل عوض کرده و این بار از  طرفداری  جناح خاتمی به  طرفداران  تجاوزگران آمریکایی تبدیل شده اند  نیز جای تعجب ندارد. 

اینکه خانم رویا طلوعی برای  آزادی  زنان  در ایران  به آمریکا دخیل ببندد، یا عبداله مهتدی و عمر ایلخانی زاده در زیر پرچم آمریکا از فدرالیسم برای مردم کرد سخن بگویند، اینکه انواع و اقسام سوداگران سیاست از مشروطه طلب، سلطنت  طلب و رضا پهلوی و غیره مرتب در راهروهای کاخ سفید در رفت و آمد باشند کسی را متعجب نکرد.  اینکه این نیروهای معلوم الحال قرار است نقش  دلال و کارچاق  امپریالیستها  را برای  نفوذ  در جنبش های توده ای ایفا کنند نیز با ماهیت  شان که همانا سوداگری از  قبل  رنج مردم است همخوانی  دارد.  

اما وقتی نیروهای مترقی و انقلابی رد پای یکی از اعضای بالای سازمان اقلیت  را در یکی از پروژه  های امپریالیستی  دیدند، این هشداری بود  برای همه نیروهای انقلابی که از این پس امپریالیستها  روی افراد و نیروهای  مترقی نيز  حساب باز کرده و می خواهند از صفوف نیروهای  مترقی هم برای خود کادرسياسي و کارچاق تهیه کنند. 

اخیرا مطالب و اسناد گوناگونی  در خصوص همکاری یکی از فعالین بالای سازمان اقلیت در یکی از پروژه های دولت هلند منتشر شد. در این رابطه اعلام شد که قرار است نماینده اقلیت در اتاق پالتاکی "دمکراسی شورایی" به این مسئله پاسخ دهد. اکثریت  قریب به اتفاق نیروهای چپ و رادیکال در انتظار تکذیب سازمان اقلیت در همدستی با این طرح های امپریالیستی بودند.

متاسفانه در آن جلسه ضمن تحریف مسائل گوناگون، نه تنها  این جریان از طرف سخنگوی سازمان  اقلیت تکذیب نشد بلکه حتی به  کسانی که هوشیارانه در افشای این طرحها فعال بودند نيز حمله شد.  سخنگوی اقلیت در تمام طول جلسه ناشیانه سعی در تحریف مسائل و توجیه کردن همکاری با امپریالیستها کرد.  نگارنده این سطورنيز یکی از  افراد مورد آماجهای  توهین و فحاشی سازمان اقلیت بود. هدف نوشته زیر تلاشی  در جهت  روشن شدن هرچه بیشتر حقایق در این رابطه است.

تحريف صورت  مسئله

 سخنگوی اقلیت در  اتاق اينترنتي "دمکراسی شورایی" در ابتدا سعی کرد صورت مسئله را  عوض کرده و سپس به صورت مسئله خودساخته حمله کند.

در آغازجلسه نيز مینا سعدادی از کادرهای  سازمان اقلیت که نامش در این پروژه امپریالیستی  آمده است سعی کرد با هیاهو و ایجاد رعب و وحشت صورت مسئله را تغییر داده و صحنه را دراماتیزه کند تا شاید در گرد و غبار این هیاهو مسائل واقعی گم شوند. اما مسئله اصلي چیست؟  چندی پیش مطالبی از طریق رسانه های هلندی به بیرون درز کرد. اطلاعات داده شده حاکی از  این بود که دولت هلند در جهت تقویت "دمکراسی" در ایران و در راستای همراهی با سیاست های کاخ سفید بودجه ای 15 میلیونی را اختصاص داده است. این بودجه در خدمت تقویت "رسانه های" رو به ایران است. (1) و (3)

 یکی از  دریافت کنندگان این بودجه سایت اینترنتی "شهرزاد نیوز" به سردبیری مینا سعدادی است. طبق اطلاعات منتشر شده "بنیاد دخترک" با مسئولیت فردی  مژده فرهی نیز از دریافت کنندگان این بودجه است. بد نیست یادآوری کنم که "دخترک"، "مژده فرهی"، "مینا سعدادی" و غیره همه اسامی گوناگون یک فرد است که تحت عنوان سازمان های غیردولتی  خارج وارد مراوده با باصطلاح سازمان های غیر دولتی در ایران شده است.( راديو هلند هم گويا فعالانه  در تربیت خبرنگار برای رسانه های ایران نقش دارد.) بنابراین یکی از رابط های دولت هلند با باصطلاح سازمان های غیر دولتی  این شخص در چندین  نام و چندین نهاد باصطلاح غیر دولتی یا همان  ان جی اوئی است. هدف از همه  این طرحها  تقویت جریانات ناراضی دوم خردادی این بار در راستای اهداف دول امپریالیستی است. (2)

 خانم مینا سعدادی ادعا کرد مطالبی که از نشریات هلندی ترجمه شده تحريف شده است؟؟ اما ایشان ترجمه تحریف نشده این مطالب را ارائه نکرد. البته روشن بود که ایشان  اگر در ترجمه تحریفی می دیدند نه فقط  دهها بار تا کنون ترجمه دیگری از آن مطالب را منتشر کرده  بلکه مترجمین  این  مطالب و سایتهایی را که مطالب ترجمه شده را درج کردند تا بحال تحویل پاسبان های  سیستم سرمایه داری داده بودند. یعنی تهدید  خود را عملی می کردند. (4)

پرده دوم: صحبت های خانم سعدادی  برای تحریف صورت مسئله، تحریف  کردن مطالب ترجمه شده بود.  ایشان گفتند که  در مطالب ترجمه نوشته شده "مینا سعدادی یک گونی پول از آمریکا گرفته است و برده دم خانه سازمان اقلیت و به آنها تحویل داده است!!!! (5) 

بگذریم که این حرفها بیشتر برای خنده  و تئاتر روحوضی  مصرف دارد. ترجمه مقالات  نشریات هلندی می گویند که دولت هلند بودجه ی 15 ميليوني  را در اختیار 11 بنیاد و نهاد گذاشته که یکی از این بنیادها "بنیاد دخترک" است (یعنی خانم مژده فرهی)  با نام مینا سعدادی سر دبیر "شهرزاد نیوز"( هر دو اسم يک فرد است).   هم چنین در روزنامه هلندی نوشته شده است که وزارت امورخارجه هلند بدلیل نزدیکی به سیاست های نئوکانهای آمریکا بودجه ای را در اختیار "فریدوم هاوس" (خانه آزادی آمریکا) نیز گذاشته است(1) و(2) و (3)

 اینها مطالبی است که سازمان اقلیت و مینا سعدادی باید به آنها پاسخ می گفتند و نه سناریوی خود ساخته و پاسخ به آن!

پرده سوم: مینا  سعدادی و رفقایش برای ایجاد هیاهو گفتند که کار پلیسی شده است چون کسانی گفته اند  مینا سعدادی، دخترک ، مژده فرهی و زنبورک همگی اسامی یک فرد هستند. بسیار خوب، اما  مطالعه برخی از مطالب و اسناد نشان می دهد که اصولا این خود  خانم مینا سعدادی است که برای اپوزیسیون مخفی کاری می کند، اما به مرتجعین که می رسد سخاوتمندانه آدرس، عکس  و نام های گوناگونش را در کنار نام اصلی اش منتشر کرده است.(6)

البته من و بسیاری دیگر می دانیم چرا این خانم  ناچار شده نام های  سیاسی خود را با نام حقیقی اش" مینا سعدادی" کنار هم قرار دهد. ایشان  باید کالای سیاسی، سابقه  و اعتبار سیاسی خود  که اتیکت مژده فرهی، دخترک  یا زنبورک دارد را برای فروش در بازار سرمایه داری عرضه کند.

تاسف انگیزترین بخش این هیاهو باصطلاح دفاعیه مینا سعدادی است. وقتی ایشان  بجای توضیح پروژه شهرزاد نیوز و نقش خود در آن، مقام های خود را ردیف کرد،  تازه معلوم شد  که مدتهاست امتحان خود را به نظام سرمایه داری پس داده اند. گرچه بنظر می آید روی سخن این خانم فخر فروختن به کسانی است که سخت به هر دری می زنند تا از پله های ترفیع اجتماعی بالا روند. کسانی که بالاخره پس از چند سالی فعالیت سیاسی به این نتیجه رسیده اند که می شود با اعتبار  و سابقه سیاسی هم کاسبی  کرد. به این دوستان باید یادآوری کنم که این اعتبار و سابقه سیاسی  متعلق به صدها زن و مرد انقلابی است که بسیاری از آنان امروز در میان ما نیستند تا ببینند ثمره فداکاری و مبارزه آنان علیه نظام جهنمی سرمایه داری چگونه در بازار همان سرمایه داری به مناقصه گذاشته شده است!

و پرده آخر این بخش نمایش فریاد و فغان خانم سعدادی بود که شما جان همکاران  "شهرزاد نیوز" در ایران را  به خطر انداخته اید!!!

سئوال اینجاست که همکاران شهرزاد نیوز  در ایران چه کسانی هستند.آیا اینها همان  کسانی نیستند که در ایران فعالیت مطبوعاتی علنی دارند و ید طولائی در تبلیغ دوم خرداد داشته و حتی علنا اعلام کردند که می خواهند بر آتش خشم مردم در مقابل حکومت جمهوری اسلامی آب سرد بپاشند. (7)

 شهرزاد نیوز قرار است پلی بین رفرمیستهای دوم خردادی های داخل و خارج شود.  حسن بهزاد سخنگوی سازمان  اقلیت ادعا می کند که همه این بحثها در حول و حوش  شهرزاد نیوز توطئه رفرمیستها علیه سازمان اقلیت است (گویا اقلیت خیلی انقلابی است و رفرمیستها تاب دیدن آن را ندارند). در واقع این  رفیق تشکیلاتی ایشان آقای حسن بهزاد  خانم "سعدادی" است که با شرکت در اینگونه پروژه ها، و ان جي او بازی با رژيم اسلامي به شغل "شریف" آبیاری ریشه های  رفرمیست در خارج کشور مفتخر شده اند.

حمله مردسالارانه  سخنگوی سازمان  اقلیت (8)

 حسن بهزاد نماینده سازمان اقلیت که قرار بود مواضع سازمانش را در مورد  پروژه دولت هلند اعلام کند، نگاه زن ستیزانه خود را آن چنان عریان وقیح به نمایش گذاشت که نیازی به بحث تئوریک برای اثبات آن نیست. ایشان فرمودند که رزا (نگارنده این سطور و مطالب دیگری در این خصوص) دست چپ و راست خود را نمی شناسد. سئوال اینجاست که اولا اگر" رزا" مرد بود نه "زن" سخنگوی اقلیت می توانست چنین بحثی کند؟ خیر. "مردان" جواب  بحث "مردان" را می دهند، اما بینش مردسالار به زنان  که می رسد می گوید "ضعیفه بیسواد تو چی می گی؟"  بد نیست همینجا به عرض آقای بهزاد رساند که " رزا" دقيقا چون "زن" است مانند بسیاری از زنان در جنبش انقلابي جهاني آن چنان دست چپ و راست خود را خوب می شناسد که وقتی جریاناتی با راهنمای چپ گردش به راست می کنند  اين را زود تشخیص دهد!!! البته قابل فهم است که حسن بهزاد سخنگوی سازمان اقلیت از اینکه زنی آن چنان دست چپ و راست خود را بشناسد که در مقابل کسانی  که می خواهند ثمره مبارزات مردم را به معامله بگذارند  دلخور شده و به غرور مردانه خود و سازمانش برخورده است.

ایشان بجای روشن کردن مواضع سازمانش  در مورد همکاری با طرح های دولت هلند می  گوید که دشمنان سازمان اقلیت برای حمله به این سازمان به دست" رزا" یک قوطی کوکالا داده و مقداری نخود و لوبیا و عدس هم در آن ریخته اند. جالب اینجاست که  در تفکر مردسالار وقتی منتقد " زن" است سخنگوی اقلیت را به  یاد آبگوشت  می اندازد. اوهمچنين در ادامه گفت که  بدست " رزا"  ورقی داده اند که بخواند.  در تفکر ایشان زنان یا آبگوشت پخته و یا مشغول تایپ و از رو خواندن طوطي وار مقالات مردان هستند. برخورد به ديگرتفکرات مردمحور سخنگوی اين سازمان از حوصله اين نوشته خارج است.

سازمان اقلیت و تجارب تاریخی!

آقای حسن بهزاد برای اینکه نشان دهد رفیقش خانم مینا سعدادی بر طبق  سنت بلشویکهای روسیه عمل کرده است مثال مجلس دومای روسیه  را می زند. باز هم محض اطلاع کسانی که می خواهند با آقای حسن بهزاد بسوی سوسیالیسم بروند یادآوری کنم که لنین و بلشویکها اگر از مجالس بورژوایی استفاده کردند برای این بود که سرمایه داری حاکم خودی را افشا کنند، همانهایی که آن نهاد را در اختیارشان گذاشته بودند،  نه اینکه بخواهند از "دومای هلند" برای افشای رژیم اسلامی استفاده کنند. بگذریم که حتی این کار را هم نمی توانند بکنند چون مجلس دومای هلند حتی اجازه افشای رژیم جمهوری  اسلامی را هم نخواهد داد. (3) اما حتی اگر هم بدهد اين خیلی هنر نیست که زیر بال و پر یک قدر ت ارتجاعی علیه قدرت ارتجاعی دیگر حرف زد.....

انتخاب شغل یا  انتخاب سیاست

در این جلسه پالتاکي (5 و 8) خیلی زیاد صحبت از حق دمکراتیک انسانها برای انتخاب شغل شد و خانم مینا سعدادی ضمن افتخار کردن به "شغل اش" مدعی  شدند که نیروهای چپ و انقلابی کماکان موضع شفافی در مورد انتخاب شغل اعضا و کادرهای  خود ندارند. 

قبل از هز چیز باید گفت درجهان کنونی اکثریت اهالی نه فقط حق انتخاب شغل را ندارند بلکه اکثریتی حتی از حق استثمار شدن نیزمحرومند. اما همه ما می  دانیم که بین فروش نیروی کار برای تامین معاش و همکاری سیاسی با طرح های امپریالیستی تحت عنوان شغل  تفاوت بسيار است. استخدام شدن در پروژه شهرزاد نیوز انتخاب شغل نیست بلکه انتخاب ماموریت سیاسی است والبته برای فهم تفاوت این دواحتیاج به هوش سرشاری نیست.

سخن پایانی

سیستم سرمایه داری برای تر و تازه کردن خود همواره بخشی از روشنفکران ناراضی را بکار می گیرد. برای نیروهای چپ و انقلابی  ضروری است که نگذارند این روشنفکران ناراضی که سابقه مبارزاتی دارند جذب سیستم شوند. تمامي بحث های سخنگوی اقلیت آقای بهزاد در واقع در توجیه، تائید و تشويق جذب روشنفکرا ن ناراضی در سیستم حاکم بود.

اکنون  هر اقدامی را باید در فضای سیاسی معین فعلی معنی کنیم.  برای فهم ماموریت  "شهرزاد نیوز"، "گذار" و ... باید چهارچوب سیاسی کلی را مورد نظر قرار داد. در شرایط کنونی ایران و جهان و تضادهای موجود بین امپریالیستهای غرب و ایران هر دو طرف تلاش دارند نارضایتی مردم را به وسیله ای برای پیشبرد اهداف خود تبدیل کنند.  برخی نیروهای سیاسی معلوم الحال از جمله  دوم خردادی ها اگر سابقا تلاش داشتند مردم را مجبور به انتخاب بین بیت رهبری و جناح نواندیش دینی کنند، آلترناتیو امروزشان  انتخاب بین جمهوری اسلامی و امپریاليستها بطور خاص آمریکا است.

مردم ایران و جهان نه فقط از امپریالیستهای متجاوز آمریکا، فرانسه، انگليس و هلند و جمهوری اسلامی متنفرند، بلکه در تلاش پايه ريزی جهان دیگری هستند. طرح هایی از قبیل شهرزاد نیوز، رادیو زمانه و ... در نهایت در خدمت به همان تصویر دوقطبی مرتجعین جهان است. شهرزاد نیوز و سایر همکاران قرار است با حمایت مالی دولت  هلند به دوم خردادی ها تریبون داده آنان را به عنوان آلترناتيوهاي دمکرات، رهبران جنبش های مردم ايران وغيره رنگ کرده و بجای قناری قالب کنند. این هم یکی از گزینه های دول امپریالیستی برای تغییر یا تعدیل رژیم  در ایران است. آنها می خواهند بخش هایی از کارکنان این سیستم را بعنوان چهره های  اپوزیسیون در بین مردم جا  بیندازند. کسانی که به دلیل امکانات مالي و علنی بودن در رژیم اسلامی بیش  از ده سال است که ادعای  سخنگویی جنبش زنان، دانشجویی و ... را  دارند.

 مطمئنا من به همراه بخش بزرگی از جنبش رادیکال و انقلابی زنان نمی گذاریم که زنان و مبارزات آنها بازیچه  دست دولتهای متجاوز امپریالیستی شوند. مردم جهان و بطور خاص ایران و در راس آن جنبش زنان با  مبارزات خود در جستجوی جامعه ای هستند که رهایی و برابری زنان خورشید آسمانش باشد. زنان ایران با چشم خود شاهد وضعیت خواهرانشان در عراق و افغانستان هستند و نمی خواهند به سرنوشت آنان دچار شوند. در همین راستا جنبش زنان انقلابي نه فقط برای آزادی و رهایی خود تلاش دارد بلکه همه طرح هایی را که سد راه مبارزه اش است افشا خواهد کرد.

در جواب مينا سعدادي که ادعا ميکند که خيلي از پروژه ها برای حيف و ميل کردن است اما ما آموزش تکنيکي ميدهيم ... اشاره ايشان به پولهايي است که دولت امريکا به عناصر معلوم الحال طيف سلطنت طلب و پروژه های سرنگوني طلب بقيه گماشتکانش تابحال پرداخته است که در نظر ايشان حيف و ميل است.(5) (نقل به معني)

سوال اما اينجاست که آيا تقويت دوم خردادی ها و آموزش تکنيکي آنها در تفکر مردم ايران  نيز مقام بالاتری دارد؟ حق انتخاب ما گويا در نزد اينان همواره انتخاب نوع مردن و قاتل است سنگسار است يا اعدام. مرگ را بدست سرباز متجاوز تجربه کنيم يا از گرسنگي نفله شويم. سوال اين ماه: آيا درد آلت فرو رفته  از بيگانه بيشتر است يا از خودی؟ بشتابيد. فردی را برای مصاحبه در نظر بگیرید  بابت مصاحبه درج شده  مبلغی  75 یورو  پرداخت خواهد شد.  در مورد مصاحبه های درج نشده هم فضولي موقوف! (9) خود را برای سوال ماه بعدی نيز آماده کنيد .  آيا سازمان های زنان از تحلیلگران آمریکایی مشاوران بهتری نیستند؟

(7)

شفاف بگويم که اگر گماشتگي دولتها براي برخي منافع دارد بفرماييد و ادامه بدهيد. منافع اغلب ما اما در گرو تقسيم قدرت در بين تمامي اقشار و مردم يعني لغو آن است. انتخابمان" نه" به تماميت  رژيم اسلامي، نه به دخالت های امپرياليستي و به رسميت شناختن اراده و استقلال زنان و جنبش های اجتمايي است. آلترناتيو ما و منافع ما در تقويت و حمايت جبهه سوم و نه آب سرد ريختن بر سر آتش خشم مردمي است که خواهان تغييرات اساسي در کل سيستم موجودند. عليه تبليغ اين افکار  البته سيستم سرمايه داری طرح يا پروژه سرکوب را در نظر دارد.

بعدالتحریر: از  زمان برگزاری جلسه اينترنتي سازمان اقليت تا نگارش این سطور ،  سیر سریع وقایع به روشن شدن هر چه بیشتر جایگاه و اهداف شهرزاد نیوز خدمت کردند. آیا جای تعجب  نیست  که در سکوت نیروهای  انقلابی نسبت به این طرحها و یا توهم و توجیه برخی دیگر، جریانات راست که بشدت مواظب مرز بین خودی و غیر خودی هستند  بدرستی دریافتند که شهرزاد نیوز خودی است.  سایت هايي مثل "گویا نیوز" که در حقیقت ارگان دوم خردادی های حکومتی است تا سایت پیک نت ارگان راه توده و بسیاری رسانه های دوم  خردادی و حتی رسانه های وابسته به امپریالیستها نه فقط فوری شهرزاد نیوز و رسانه هایی از این دست را در پیوندهای خود قرار دادند بلکه از مشتریان روزانه اخبار بی رمق شهرزاد نیوز نیز شدند.

و بار دیگر این ترانه در گوشم می پیچد: که بله. می شود برای مدتی کوتاه برخی از مردم را فریب داد.... اما نمی توان  برای همیشه همه مردم را فريفت.....

 1 دسامبر 2006

Rosa_roshan@yahoo.de

منابع:

1) نقش"خانه آزادی" آمريکا در کمک به نيروهای اپوزيسيون

...........

هلند و ایالات متحده تنها کشورهایی در جهان هستند که صراحتاً برای تغییرات سیاسی در ایران تأمین اعتبار کرده اند.

...........

البته بنابر گفته کُِیس یان اوورکِرک Kees Jan Ouwerkerk  -

، سخنگوی وزارت امور خارجهء هلند  که مسئولیت تقسیم این اعتبار را بر عهده داشت گیرندگان این اعتبار معرفی نمی شوند". او همچنین می گوید: « اگر " خانهء آزادی " اظهار می دارد که ازدولت هلند پول دریافت میکند، این البته حق مسلم آنهاست. ما اینطور قرار گذاشته ایم که اعلان نکنیم به کدام موسسه کمک مالی کرده ایم. این بدان جهت است که (امنیّت) این موسّسات به خطر نیفتد .»(

http://web.peykeiran.com/new/articles/article_body.aspx?ID=9559

2) بانوان ايرانی در هلند اخبار دريافت می کنند.

........

 شهرزاد نيوز يک پروژه دسته جمعی با مشارکت گروه ايرانی "دخترک"، مرکز بين المللی اطلاعات و بايگانی جنبش زنان در آمستردام و راديو مرکز آموزش هلند می باشد. دخترک يک سازمان خبری ايرانی است که موضوعات زنان را محور فعاليت های خود قرار داده است و در جهت برقراری ارتباط با خبرنگاران در ايران و خارج از ايران تلاش می کند. مرکز بين المللی اطلاعات و بايگانی جنبش زنان در آمستردام و راديو مرکز آموزش هلند محتوی و کيفيت خبرنگاری اين پروژه را تضمين می کنند.

...........
وزارت امور داخله هلند خدمات خبری در طول 2 سال آينده را تامين اعتبار می کند. اين وزارت خانه بنا به درخواست مجلس در مجموع 15 ميليون يورو در پروژه ها برای رسانه های ارتباط جمعی در ايران سرمايه گذاری می کند.

..............

بودجه در نهايت در ميان 11 پروژه که شامل شهرزاد نيوز می شود، تقسيم گشت. طرح برای راه اندازی از دور خارج شد.

http://www.roshangari.net/as/ds.cgi?art=20060929005359.html

http://www.dialogt.org/omoumi/200610/hamkarie_holand_ba_usa.html

3) زمانه رسانه است نه حزب

خبرنگار روزنامه (هلندی) اِن‌.اِر.سِ در ایران، آقای توماس اِردبـِرینک، در سخنرانی خود در سال ۲۰۰۵، طرح‌های مربوط به تأسیس یک کانال تلویزیونی ماهواره‌ای مخصوص پخش برنامه برای ایران را کاملاً مردود و نامناسب دانست.

......

مجلس دوم هلند پیش از آن، از طریق یک اصلاحیه در بودجه، ۱۵ میلیون یورو برای این منظور اختصاص داده بود. انتقاد اصلی اردبرینک مربوط می‌شد به اینکه روزنامه‌نگاران ایرانی مربوط به این کانال از فعالان سیاسی بوده و این باعث خواهد شد که این کانالِ مستقل در نزد دریافت‌کنندگان آن در ایران به عنوان یک کانال اپوزیسیون محسوب گردد. وی خواستار حمایت بیطرفانه از روزنامه‌نگاران ایرانی از طریق اقداماتی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی و تعلیم روش‌های تحقیقی شد.

....

سرانجام، وزیر امور خارجه هلند تصمیم گرفت از این طرح صرف نظر کند. وی بجای این طرح، ۱۵ میلیون یوروی مربوطه را برای برپایی یک ایستگاه رادیویی، چند وب‌سایت و دوره‌های مختلف آموزشی برای روزنامه‌نگاران ایرانی هزینه نمود. شایان ذکر است که سازنده یکی از این وب‌سایت‌ها، سازمان آمریکایی خانه آزادی است یعنی همان سازمانی که توماس اردبرینک در گزارش خود در ۱۶ سپتامبر گذشته در روزنامه ان.ار.س منتقدانه به آن اشاره نمود. به گفته او، هدف این سازمان "براندازی نظام" در ایران و مدیر آن هم از مدیران پیشین سازمان سیا است.

http://www.radiozamaneh.com/blog/2006/10/post_24.html

4) 

http://www.mano-paltalk.net/jeddi11/mina.pdf

5) عوام‌فريبان دروغ‌پرداز بايد پاسخگو باشند.

 مینا سعدادی

یکشنبه ۵ نوامبر ٢۰۰۶

http://www.fadaian-minority.org/paltalk/paltalk.html

6)

- این لینک نشان می دهد که چگون سازمانهای غیردولتی با تایید وزارت خانه های رژیم تصویب کرده اند که ارگان "آی آی آ وی" در هلند که سایت دخترک و شهرزادنیوز هم جزو فعالین آن هستند به عنوان ارتباط بین ایران و خارج از کشور قرار دهند:

http://iranngonews.persianblog.com/1384_3_iranngonews_archive.html

 لیست اسامی، شماره تلفن و غیره که در اختبار همگان از جمله وزارت خانه های رژیم برای هدایت ان جی او ها هم قرار میگیرد:

http://amdb.amarc.org/public_list.php?admreg=EOU&memcat=A

در لینک زیر که به زبان انگلیسی است، مینا سعدادی با اسم تشکیلاتی خود یعنی " مژده فرهی" ، در اواخر سال 2000 بعنوان دستیار پارلمان هلند، برای نماینده گان "ان جی او ها"ی دولتی از جمله ایران -که دولت هلند با پرداخت هزینه سفر و اقامت و خوراک آنها جهت  تبادل برنامه مابین "ان جی او ها"ی  زن هلندی و ایرانی ترتیب داده بود- جلسه ی غیر رسمی برگزار میکند! بخش  زیر عینا از لینک زیر کپی شده است. تاکید ها ازمعصومه مهدوی نويسنده مقاله "در حاشیه جلسه اتاق دموکراسی شورائی" است.

http://www.iranngos.org/Dutch%20Exchange.htm

10:00            Towards effective cooperation between government and civil society      

Training in lobby and advocacy by Mr. Govert van Oord and Mirjam van Dorssen, staff members of BBO

12:30            Lunch

14:00            Continuation of the training

17:00            Evaluation of the day.

19:00            Informal meeting with Ms. Mojdeh Farahi, assistant of the Dutch Parliament

در لینک زیر که در یک یاهو گروه اینترنتی به اسم " خانه فرهنگ و توسعه پایدار" آمده، ایشان  از نام تشیکلاتی خود " مژده فرهی" همراه با " زنبورک" استفاده کرده است که در ایمیلی هم که به همان گروه ارسال کرده، فرمی از شهرزاد نیوز را برای "ان جی او" هایی که در آن گروه ایمیلی عضو هستند را بعنوان " سردبیر شهرزاد نیوز"  بصورت ضمیمه ارسال کرده است. که با مراجعه به سایت شهرزاد نیوز لازم به هوش زیادی نیست که بتوان فهمید که سردبیر شهرزاد نیوز همان مژده فرهی یا همان زنبورک معروف یعنی " مینا سعدادی " است.

http://groups.yahoo.com/group/ngonews/message/471

7) مثلا به اظهارات نوشین احمدی خراسانی (دوم خردادي) توجه کنيد:

« اگر این اقایان محترم از خود تشکل های زنان مشاوره می گرفتند به آنها می گفتیم بر مرده چوب می زنید و وقت خود را تلف می کنید، "دشمن اصلی" اگر وجود داشته باشد همانا دردها و کینه هایی است که میان مردم متراکم شده، کینه هایی که ما هم نتوانستیم با ایجاد تشکل های زنان و بحث های به اصطلاح "اصلاح گرایانه" آن را به انرژی مثبت برای ساختن و پیشرفت مملکت تبدیل کنیم، یعنی کاری که اگر اتفاق می افتاد هم به نفع خود مردم بود و هم ثبات جامعه را از پی می آورد.

نوشین احمدی خراسانی – تریبون فمینیستی – شنبه 23 آبان 1383 (آيا سازمان های زنان از تحلیلگران آمریکایی مشاوران بهتری نیستند؟)

8) زمينه‌ها و دلایل سياسی حملات اخیر

حسن بهزاد

یکشنبه ۵ نوامبر ٢۰۰۶

http://www.fadaian-minority.org/paltalk/paltalk.html

9)  سوال ماه

آذر ماه 1385 : در ایران حجاب اجباری است. در برخی کشورهای اروپا بحث بر سر داشتن حجاب در مراکز عمومی و مدارس جاری است. نظر شما چیست؟

...

 دعوت به همکاری  تهیه مصاحبه

شهرزاد نیوز علاوه بر انعکاس اخبار و رویدادهای ایران و جهان و موضوعاتی که مستقیم و غیر مستقیم با زندگی زنان مرتبط اند، تهیه ویژه نامه های متعددی را نیز در برنامه خود جای داده است.

بابت مقالاتی که در شهرزاد نیوز درج گردند، مبلغی معادل 75 یورو از طریق حساب بانکی پرداخت خواهد شد.

....

http://www.shahrzadnews.org/

 

مقالات مفيد:

مسابقه  رسانه ای  در خارج از مرزهای ایران!

رزا روشن

http://www.8mars.com/digar/rezane.htm

http://web.peykeiran.com/new/articles/article_body.aspx?ID=9857

در حاشیه جلسه اتاق دموکراسی شورائی

معصومه مهدوی

http://web.peykeiran.com/new/articles/article_body.aspx?ID=9935

بحران در جنبش کمونیستی و راه حل تشکیلات رسانه ای

علی فرمانده

http://www.dialogt.org/oct2006/bohran_jonbesh_va_tashkilat_resanei.htm

نکات بعد از تحریر در مورد مقاله:

"بحران در جنبش کمونیستی و راه حل تشکیلات رسانه ای"

علی فرمانده

http://www.dialogt.org/oct2006/bohran_jonbesh_baad_az_tahri.htm

  سر بالا رفیق! سر بالا!

اکبر تک دهقان

http://www.dialogt.org/omoumi/200506/takdehghan_sar_bala_refigh.html