فائزه هاشمی  بعد از هم صدایی با جمهوری اسلامی، علیه زندانیان چپ؛ از زندان آزاد شد!

گلرخ ایرایی در بخشی از یادداشت خود در پاسخ به ندامت نامۀ فائزه، نامه فائزه هاشمی را «سیاه‌نمایی» از شرایط بند زنان و در عین حال سفید شویی از سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه و به نفع حکومت دانسته است.

او در بخشی از این یادداشت نوشته است: «تبعاتِ هیچ فشار و تهدیدی ما را از «باور»ی که داریم دور و جدا نخواهد کرد. چرا که ما «باور»ی داریم که شاکله و اساسِ مبارزه است و حیاتِ سیاسی‌مان را رقم می‌زند. نه از پیِ فرصت به میدان آمده‌ایم و نه عرصه‌ی مبارزه میراثِ پدری‌مان بود. با پایی پیاده قدم در مسیری پُر سنگلاخ گذاشتیم. از آن روست که هنوز ایستاده‌ایم، بی‌آنکه سر خم کنیم. نه از تهدیدِ حکومت هراسی به دل راه می‌دهیم و نه از تخریب و سیاه‌نماییِ بازوان پنهان قدرت. خطِ امنیت را خوب می‌شناسیم و در دامِ بازی‌های امنیتی و طراحی سوخته و نخ‌نمای حکومت و حکومتیان نخواهیم افتاد.»

در بخش دیگری از این یادداشت در افشای موضع گیری های فائزه در رابطه با عزیزانی که جمهوری اسلامی به جرم شرکت در قیام ژینا، سربه دارشان کرد؛  آمده است:

ساعت ۹ صبحِ ۱۷ آذر ۱۴۰۱ به دار آویخته شدن محسن شکاری از شبکه خبر تلویزیون جمهوری اسلامی اعلام شد. صدای فائزه هاشمی رفسنجانی هم‌بندی افشاگر! از یاد نمی‌رود که بعد از خبر گفت:

«خب اینا که معترض نیستن. اینا خطرناکن. اگه نکشن‌شون چه‌کار کنن باهاشون...»

صف بندی ها روشنند و تفاوت است میان:

«جنگ قدرت بین بالایی ها»

و «جنگ واقعی بین ستمدیدگان و  استثمار شدگان با استثمارگران»!

١۹ سپتامبر ٢٠٢۴

برگرفته از تلگرام هشت مارس

hashtemars@