بازهم نشر گزارشات و واکنش های عوام فریبانۀ سازمان های امپریالیستی در مورد وضعیتی که خود برای مردم افغانستان پیش آورده اند در پیِ لابی گری برای طالبان!

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی حقوق‌‌ بشر سازمان ملل متحد در واکنش به عدم حمایت طالبان از ورزشکاران زن افغا‌نستان که در المپیک پاریس شرکت کرده‌اند، گفته است زنان و دختران افغا‌نستان حق دارند در رقابت‌های ورزشی شرکت کنند.

همچنان، یوناما با نشر گزارشی درباره‌ی کارنامه وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفته است که فعالیت‌های این وزارت تأثیرات منفی بر حقوق و آزادی‌های شهروندان افغانستان به‌ویژه تأثیر تبعیض‌آمیز و نامتناسب بر زنان داشته است.

متیو میلر، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا روز سه شنبه (۱۹ سرطان) می‌گوید که این کشور به نظارت دقیق بر رفتار طالبان با مردم افغانستان، به‌ویژه برخورد آنان با زنان و دختران ادامه می‌دهد.

تمامی این به اصطلاح انتقادها و هشدارها، درحالی صورت می گیرد که این سازمان ها و کشورهای امپریالیستی مخصوصا امریکا همواره به صورت گسترده و مستقیم گروه طالبان را  با تمام جنایات های ضد بشری‌اش علیه مردم مخصوصا زنان؛ کمک و حمایت کرده و می کنند. که روشن ترین حمایت آنها فرستادن بسته های دالر هفته وار توسط امریکا به این گروه و دعوت آنها در نشست دوحه و لابی گری همواره آنها از این گروه است.

اما زنان ستم کش افغانستان، نه زنان لابی گر و زنان پروژه بگیر؛ با محکوم کردن نشست دوحه و هر نوع معامله و لابی گری برای این گروه توسط سازمان های امپریالیستی و کشورهای امپریالیست، به دروغ های این سازمان های پوشالی پی برده و افشا کردند.

١١ ژوئیه ٢٠٢۴

برگرفته از تلگرام هشت مارس

hashtemars@