آغاز فصل زراعی برنج، آغاز استثمار، ستم و درد و رنج زنان است!!!
کشت نشای برنج کار بسیار طاقت فرسایی است. اکثریت کشتگران این صنعت کشاورزی زنان فقیر و میان سال هستند. کشت نشای برنج در حالتی صورت می گیرد که زنان باید ساعتها از کمر بطرف جلو و پایین خم شده و به سرعت ریشه نشا ی را در زیر آب بکارند. استثمار این زنان از سوی سرمایه داران بزرگ زمیندار ضد زن صنعت کشاورزی در حالی صورت می گیرد که حرکت ممتد خم شدن و دراز کردن دست ساعت ها باید برای دستمزدی بی نهایت کم صورت گیرد! بعد از اتمام کار مزدی و دزدی ارزش اضافه ی کلانی که این زنان زحمتکش برای سرمایه داران زالوصفت تولید می کنند، به آنها اجازه داده می شود که دقایقی برای صرف عصرانه(!) استراحت کنند. اکثریت زنان کشتگر نشای برنج کارگران فصلی و قراردادیند. و تحت شدیدترین ستم و استثمار سرمایه دار ی و کارفرما قرار دارند. بعد از اتمام این کار دهشتناک، زنان به درد کمر مزمن، دست، شانه، پا و زانو درد مزمن دچار می شوند. شدت درد بعد از این کار بسیار است بطوریکه تمامی این زنان ماه ها بعد از اتمام کار باید از داروهای مسکن قوی استفاده کنند. برخی از این زنان از قرص تریاک برای مقابله با درد شدید استفاده میکنند. اما اتمام کار روزمزدی این زنان در خارج خانه به مفهوم تمام شدن استثمار و ستمشان نیست! در حالیکه درد های شدید مزمن اعضاء بدنشان همچنان ادامه دارد، تازه درد دیگران این زنان در خانه شروع می شود! بعد از رفتن به خانه این زنان فقیر باید "خانه داری" یا بردگی مجانی خانگی را در شرایط مردسالارانه و ضد زن حاکم بر خانواده در ایران اسلامی ادامه دهند! و تحت ستم مضاعف در مراجعه به خانه دردشان دو برابر می گردد.... این ستم و استثمار تنها زنان کارگر کشاورز فقیر برنج کار را شامل نمی شود بلکه، چایکاران و قالیبافان زن ووو (غیره) نیز از این قاعده استثمار و ستم نظام سرمایه داری جهانی و مستثنا نیستند. و زنان کارگر کشاورزی جارجای جهان با چنین ضرایط دهشتناکی روبرویند.
و تو خود حدیث این قصه ناهنجار تولید و بازتولید روزمره ستم و استثمار سرمایه بر زنان را بخوان
تنها راه ریشه کن کردن ستم و استثمار طبقه کارگر و کارگران کشاورز، کسب قدرت سیاسی توسط پرولتاریای انقلابی و وقوع یک انقلاب سوسیالیستی برای محو کلیه تمایزات طبقاتی، کلیه روابط تولیدی که مبنای تمایزات طبقاتی است،کلیه مناسبات اجتماعی که منطبق بر آن روابط تولیدی است، و دگرگون کردن کلیه ایدههایی که منطبق بر آن روابط اجتماعی است.
برهان عظیمی