بازتاب استراتژی شوینیستی امریکا در افغانستان، در سخنان مارک میلی، رئیس پیشین ستاد ارتش امریکا!

مارک میلی، رییس پیشین ستاد ارتش امریکا در سخنرانی خود در جلسه کمیته‌‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور گفته است: «در پایان ٢٠ سال، ما به ساختن یک ارتش، یک دولت کمک کردیم، اما نتوانستیم یک ملت را بسازیم. دشمن کابل را اشغال کرد، سرنگونی حکومت رخ داد و نظامی که ما دو دهه از آن حمایت می‌کردیم، از بین رفت. این یک شکست استراتژیک است.»

این امپریالیستهای زبون چشم در چشم جهان فرافکنی میکنند. امریکا با شعار «مبارزه با تروریست و رهایی زنان» افغانستان را برای بیست سال اشغال کرد و دوباره با خرج میلیونها دالر تحت نام پروسه دوحه سرنوشت زنان را بدست همان تروریست سپردند.

افغانستان کشوری است از تنوعات گوناگون مردمی و همه حق دارند از حقوق برابر شهروندی در آن مستفید شوند؛ اما، کشورهای امپریالیست برعلاوه اشغال افغانستان با شعار دفاع از حقوق بشر، حقوق زن و مبارزه با تروریست؛ پروژه تطبیق تفکر شونیستی و فاشیستی شان را تحت شعار (ملت واحد، زبان و فرهنگ ملی واحد) به افغانستان و سایر کشورهای تحت سلطۀ خود، دیکته می کنند و با سرکوب اقلیت های ملی و ایجاد انشقاق و کینه بین ملیت های مختلف، نیروی زنان و سایر ستم دیدگان و زحمتکشان، که می توانند در همبستگی باهم بزرگترین خطر برای فاشیست های حاکم و امپریالیست های حامی آنان باشند را معطوف به اختلافات ملی ساخته، چند پاره و پراکنده و بی خطر می سازند!

اختلافات مرتجعینی چون پشتونیست‌ها و خراسانیست‌ها، که هر دو با حمایت امریکا جای خود را در حاکمیت افغانستان، یافته اند؛ اختلافات درون قدرت فاشیستی حاکم است و هیچ ربطی به ستمدیدگان و زحمتکشانِ افغانستان ندارد!

٢۵ مارس ٢٠٢۴

برگرفته از تلگرام هشت مارس

@hashtemars