هر جا که هستيد به مبارزات ضد جنگ بپيونديد

قطعنامه سازمان زنان هشت مارس (ایرانی- افغانستانی)

در حمایت از مبارزات اخیر دانشجویان و مردم در ایران

زنان و مردان آزادیخواه و مترقی!

در هفته های گذشته شاهد باز شدن آتشفشان خشم و نفرت مردم از رژیم جمهوری اسلامی بودیم. جرقه های این مبارزه با اعتراضات صنفی دانشجویان دانشگاه تهران علیه خصوصی سازی زده شد و همین کافی بود که انبار باروت نفرت و خشم مردم ایران که محصول بیش از دو دهه استبداد دینی و زن ستیزی حکام اسلامی است، منفجر شده و شعله های آن هم اکنون سراسر کشور را در بر گرفته است. گرچه از زمان بقدرت رسیدن حکام اسلامی، مردم در مبارزات گوناگون تنفر خود را از آنان نشان داده اند، اما بدون شک جنبش اخیر فصل نوینی در مبارزات مردم ایران گشوده است.  امروز ایران در مرکز اخبار مبارزاتی جهان قرار دارد. همه چشمها به مبارزات دانشجویان، زنان و مردان جوان دوخته شده است که آیا این بار بساط یکی از مرتجع ترین، زن ستیزترین و مستبدترین رژیم معاصر را درهم پیچیده و به زباله دان تاریخ روانه خواهند کرد؟ تمامی نیروهای آزادیخواه و مترقی جهان از مبارزات مردم ایران حمایت کرده و مشتاقانه سیر وقایع مبارزاتی را دنبال می کنند. این فصلی است که با شعار سرنگونی کلیت این رژیم آغاز شده است، فصلی است که هزاران زن و دختر جوان با جسارت و اعتماد بنفس در صفوف این مبارزات شرکت کرده و خواست های خود را طرح می کنند، زنان و دخترانی که با آتش زدن روسری خود، نشان دادند که رهایی آنان فقط بدست خودشان ممکن است. فصلی است که دانشجویان ملل ستمدیده هم چون دانشجویان جسور سنندج مبارزات خود را همراه با مناطق دیگر ایران شدت بخشیدند.

درود بر همه دانشجویان مبارزی که جرقه این مبارزات را زدند، و اخگر امید و مبارزه را در دل بسیاری از نیروهای آزادیخواه و عدالتجو  شعله ور کردند!

درود بر همه زنان و دختران جوانی که با پیگیری تلاش می کنند آتش این مبارزات را روشن نگه داشته و شور و شعفی زایدالوصف در دل بسیاری از زنان معترض وستمدیده ایرانی آفریدند!

مبارزات اخیر و تداوم آن گامی در راستای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی است. ما ضمن حمایت بی دریغ خود از این مبارزات و کمک به تداوم  آن از همه نیروهای آزادیخواه می خواهیم که متحدانه برای خواسته های زیر مبارزه کرده و حمایت  نیروهای مترقی در غرب را به  این مبارزات جلب کنند.

- حمایت  بدون قید و شرط از جنبش دانشجویی و خواسته های آن!

- محکومیت  بدون قید و شرط کلیه اعمال رژِم جمهوری اسلامی را از قبیل حمله به کوی دانشگاه، اشغال  دانشگاه، محاصره دانشگاه، دستگیری دانشجویان، ضرب و شتم دانشجویان، ضرب و شتم خانواده های آنان، برقرار کردن حکومت نظامی تلویحی در شهرهای مختلف!

- آزادی فی الفور کلیه دستگیر شدگان مبارزات اخیر!

- آزادی کلیه زندانیان سیاسی!

- لغو فوری حجاب اجباری، و حمایت از حرکت زنان در به آتش کشیده حجابشان!

- حمایت  از شعار «این جنبش دانشجویی است، نه جنبش آمریکا!» که نشان دهنده خصلت استقلال طلبانه و آزادیخواهانه جنبش دانشجویی است!

پر دوام باد مبارزات دانشجویی!

درود بر ابتکار عمل انقلابی زنان!

سازمان زنان هشت مارس (ایرانی- افغانستانی) تیرماه 1382