درود بر دخترانی كه پرچم رهايی زنان را در جنبش دانشجويی برافراشتند!

درود بر  دخترانی كه پرچم رهايی زنان را در جنبش دانشجويی برافراشتند!

در روز 16 آذر در ميان هزاران دانشجوی معترض، حضور پرشور زنانی كه نوار شعار آزادی برابری را بر پيشانی داشتند، طليعه ای نوين در جنبش زنان ايران بود. مقدمش مبارك باد!

اين بار دختران جسور دانشجو با شعار عمومی جنبش زنان «آزادی برابري» در جنبش دانشجويی شركت كردند. درود بی پايان بر  اين جسارت و آگاهی زنانه!

حضور هزاران زن و دختر جوان در جنبش دانشجويی بی شك مرحله ای نوين نه فقط در جنبش دانشجويی بلكه در جنبش رو به اعتلا زنان است. در تظاهرات دانشجويان در روز 16 آذر، حضور دخترانی كه چهره خود را برای مقابله با نيروهای امنيتی رژيم پوشانده بودند، نه فقط نشان هشياری آنان در مورد رژيم بغايت زن ستيز حاكم  بر ايران است، بلكه تبارزی از آگاهی آنان در فن مبارزه سياسی است.

حضور هزاران زن و دختر جوان در تظاهرات 16  آذر در قلب مرتجعين اسلامی هراس افكند و در قلب همه زنان ستمديده و تشنه رهايی شور و شوق انقلابي!

در تظاهرات دانشجويی 16 آذر، دانشجويان مبارز عليرغم همه اقدامات سركوبگرانه كوشيدند با كشاندن مبارزه به خارج از دانشگاه و پيوند خوردن با هزاران زن و مرد و جوان معترض حساب خود را از جرياناتی كه می خواهند پل آشتی بين دانشجويان و رژيم باشند جدا كنند. دانشجويان با طرح شعارهايی عليه كليت رژيم و هم چنين خواست های عمومی مردم «زندانی سياسی آزاد بايد گردد» نشان دادندكه صدای عصيان و نفرت اكثريت مردم جان به لب رسيده ايران عليه مرتجعين اسلامی هستند.

اين روز آغاز گام های مستقل دانشجويان بود. گام های جنبش دانشجويی عليه رژيم حاكم بر ايران استوارتر و پرتوان تر باد!

درجه تعميق و تداوم جنبش دانشجويی در ايران، درجه استقلال اين جنبش از جريانات سازشكار وابسته به حكومت بطور لاينفكی گره خورده است با برخورد اين جنبش به مطالبات اكثريت زنان در ايران.  با طرح شعارها و مطالبات زنان در مبارزات دانشجويى در حقيقت اين جنبش  راديكالتر شده و خس و خاشاك های آلوده را به دور خواهد ريخت. بى شك بر افراشتن خواست «جدايی دين از دولت»، «لغو حجاب اجباري»، «لغو كليه مجازات های اسلامی قرون وسطی عليه زنان»، «لغو كليه قوانين نابرابر و تبعيض آميز جنسي»در كنار شعارهای «آزادی بيان و انديشه» و «آزادی زندانيان سياسي» راه را برای گسترده تر شدن صفوف جنبش دانشجويی و تضعيف هرچه بيشتر رژيم جنايتكار جمهوری اسلامی می گشايد.

درود بر ابتكار عمل انقلابی دختران دانشجو!

مبارك باد پيوند مبارزات دانشجويان با مردم!

پردوام باد مبارزات مستقل جنبش دانشجويي!

پيش بسوی پيوند مبارزات دانشجويی با جنبش زنان ايران!

سازمان زنان هشت مارس (ايرانی- افغانستانی) 21 آذر 1381