پلیس ایران از مردم خواسته محل سکونت "اتباع خارجی غیرمجاز" را گزارش کنند!

پلیس ایران برای تشدید افغان ستیزی در جامعه و سهیم کردن مردم در سیاست های نژادپرستانۀ خود، مردم را به جاسوسی واداشته و از آنها خواست سکونت "اتباع خارجی غیرمجاز" را گزارش کنند!

قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی فراجا از مردم خواسته است، سکونت و تجمع اتباع خارجی غیرمجاز را به پلیس گزارش کنند. خرید یا اجاره کارت بانکی، مسکن یا خودرو نیز برای این افراد غیرقانونی اعلام شده است.

جمهوری اسلامی که همواره از مهاجرین افغانستانی، استفادۀ ابزاری کرده و با استفاده از موقعیت شکنندۀ  اقتصادی و اجتماعی  آنان تحت حکومت طالبان، نه تنها در بازار کار شدیدترین اشکال استثمار را بر آنان تحمیل کرده، بلکه با وعده اسکان قانونی خود و خانواده، آنان را در قالب لشکر نظامی فاطمیون، روانۀ میدان های جنگ اقتدارطلبانۀ خود در سوریه نموده است؛ حالا هیچ ابایی ندارد که به تناسب سیاست های روز خود و برای اخراج وحشیانه و تحمیل فشار بیشتر، با تشدید افغان ستیزی؛ ادامۀ زندگی آنان را در ایران، به کابوسی وحشتناک تر از گذشته بدل کند و در این مسیر با همکاری نیروهای مرتجعی چون سلطنت طلبان، توده های نا آگاه را نیز با خود همراه سازد.

این در حالی است که یکشنبۀ گذشته، نیروهای مرزبانی در مرز سراوان، برای ممانعت از ورود جمعی ۳۰۰ نفره از افغانستانی هایی که قصد ورود به ایران را داشتند، وحشیانه و بی محابا آتش گشوده و به گفتۀ حاضرین، صدها نفر را به خاک و خون کشیدند.

حکومت طالبان هم در این رابطه وعدۀ «بررسی» داده. بخوانید: بر سر میز معامله با حکومت ایران نشسته تا در مقابل تطهیر دستان خون آلود جمهوری اسلامی و تلطیف این جنایت، قول همراهی بیشتر از جمهوری اسلامی گرفته و امتیازاتی برای تحکیم و ثبات اقتدار خود برای تداوم بیشتر جنایاتش در افغانستان و در منطقه به دست آورد.

زحمتکشان و ستمدیدگان ایران و افغانستان تنها می توانند با همبستگی آگاهانه و با تحکیم  صف متحد خود در مقابله با حکومت های فاشیست دو کشور و با سرنگونی هر دو حکومت، خط پایانی بر جنایات آنان کشیده و راه خود را برای ساختن جامعۀ عاری از ستم و استثمار هموار سازند.

١۸ اکتبر ٢٠٢۴

برگرفته از تلگرام هشت مارس

hashtemars@