گزارش تجمع و راهپیمایی در دومین سالگرد خیزش ژینا / خرونینگن

فعالین سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان) - واحد هلند، روز شنبه ١۴ سپتامبر ٢٠٢۴ از ساعت ١ تا ۴ بعدازظهر در تجمع و راهمپمایی که به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد قیام ژینا، از جانب گروه جوانان فعال سیاسی در شهر خرونینگن هلند- برگزار شده بود، شرکت داشتند.

مکان تجمع با تصویر بزرگی از ژینا و سایر کشته شدگان خیزش و بنرهایی که بر روی آنها شعار نوشته شده بود؛ همراه با دو بنر از سازمان زنان هشت مارس،  تزیین شده بود.

مراسم با خوش آمدگویی آغاز شد؛ سپس به توضیحاتی در مورد دومین سالگرد خیزش ژینا و دلیل و اهمیت این گردهمایی پرداخته شد. در بخش بعدی، سخنرانان از گروه های مختلف، نظرات سازمان خود را خواندند. در این قسمت، بخشی از بیانیه «درس هایی که می توان از خیزش ژینا آموخت!» نیز توسط یکی از فعالین سازمان زنان هشت مارس خوانده شد.

با پخش موزیک های انقلابی در طول برنامه و اجرای زیبای برنامه های هنری از جانب جوانان گروه برگزار کننده از جمله، نمایش هایی در رابطه با مبارزات زنان علیه حجاب اجباری و عمامه پرانی؛ گوشه ای از خشم زنان و مردم  به نمایش گذاشته شد که توجه بسیاری از عابرین را به خود جلب کرد.

سپس جمعیت، یک راهپیمایی در مسیر شلوغ مرکز شهر را آغاز کرد. در مسیر راهپیمایی، حمل بنرها و پلاکارد ها و شعار هایی که سر داده میشد؛ توجه عابرین بیشتری به این حرکت جلب می نمود.

در محل تجمع و راهپیمایی اعلامیه ها به زبان های فارسی و هلندی، در بین حاضرین و عابرین پخش شد.

 





سازمان زنان هشت مارس (ایران - افغانستان) - هلند

١۵سپتامبر ٢٠٢۴