هشدار: جان و امنیت شریفه به طور جدی در خطر است!

فوری! اعزام تیم حرفه ای شکنجه و بازجویی از تهران به زندان رشت برای مجبور کردن شریفه محمدی به اقرار علیه خودش!

در روزهای گذشته یک تیم مرکب از سه بازجو و مقامات ارشد وزارت اطلاعات از تهران به رشت اعزام شده اند و به زندان لاکان رفته و برای ساعت ها شریفه محمدی را تحت شکنجه روحی و بازجویی و تهدید و تحقیر قرار داده اند تا او علیه خودش، فعالیت هایش و تشکلات مستقل کارگری اعتراف و اقرار اجباری کند.

با توجه به موج جهانی ایجاد شده در حمایت از شریفه محمدی، مقامات ارشد جمهوری اسلامی به وحشت افتاده و به این دلیل سراغ شریفه در زندان لاکان رفته اند نا او را تحت فشار و شکنجه مجبور کنند که با آنها - به قول خودشان- "همکاری" کند. منظورشان این بوده است که تحت شکنجه و اعتراف مجدد، شریفه را وادار به نوشتن مطالبی کنند که در آن شریفه به اجبار، اتهامات واهی که به او زده اند را تایید کند. قصدشان میتواند این باشد که این اقرار های اجباری را در رسانه هایشان و توسط بازجوخبرنگارانشان نمایش دهند و نسخه ای را هم به مقامات و نهادهای بین المللی بفرستند و ادعا کنند اتهام بغی و فعالیت مسلحانه درمورد شریفه صحیح بوده و نتیجتا حکم اعدام اشتباه نبوده است.

بر اساس اطلاعات موثق دریافتی، این تیم بازجویی و شکنجه که در روزهای قبل از تهران به زندان لاکان رشت رفته اند ادعا کرده اند که قاضی صادر کننده اصرار به اعدام شریفه دارد و آنها او را اعدام خواهند کرد مگر اینکه تن به خواسته ی وزارت اطلاعات و مقامات حکومتی بدهد. این ادعا، تهدید و اطلاعات کذب را در حالی به شریفه گفته اند که قاضی صادر کننده حکم، دیگر نقشی در پرونده ندارد و اکنون پرونده برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور رفته است.

به نظر میرسد مقامات ارشد و مشخصا مقامات امنیتی در جمهوری اسلامی اکنون دست پاچه شده و تحت فشار قرار گرفته اند و مصمم هستند هر طوری شده با شکنجه و ارعاب و تهدید و اذیت شریفه را تسلیم خواسته های خود کنند تا بلکه به جهان "نشان" دهند که حکم اعدام ظالمانه شان به اصطلاح عادلانه بوده است.

گفتنی است که شریفه محمدی با وجود آزار و فشار و تهدید و شکنجه ای که این تیم شکنجه بر او اعمال کرده اند تن به خواسته آنها نداده و بر واهی بودن اتهامات وارد شده بر خودش و نیز قانونی بودن و مجاز بودن فعالیت های اجتماعی و مدنی خود تاکید کرده و بار دیگر قویا تکذیب کرده است که با هر گروه سیاسی - چه برسد مسلح- در هرگونه رابطه بوده است.

ما اطمینان داریم که مقامات ارشد حکومتی باز هم دست به این دست اقدامات خواهند زد و هشدار میدهیم که هم اکنون جان شریفه در زندان لاکان رشت در خطر است.

ما از همه مردم و وجدان های بیدار و همه نهادها و تشکلات و رسانه ها در سراسر جهان میخواهیم که با اقدامات فوری برای آزادی شریفه، در نجات جان او تلاش کنند زیرا حکومت جمهوری اسلامی قصد کرده است حتی قبل از تصمیم دیوان عالی کشور، شریفه را یا بشکند و یا او را با فشارهای روانی و فیزیکی حذف کنند!

 

اعتراضات و اعتصاب های زندانیان در ایران، اعتراضات اشخاص و نهادها و تشکلات در ایران و جهان و پوشش رسانه ای گسترده در باره پرونده شریفه موفق عمل کرده و حکومت جمهوری اسلامی را وادار به واکنش رذیلانه و بزدلانه علیه جان شریفه کرده است. به این دلیل ما ضمن هشدار درباره سلامت جانی شریفه از همگان میخواهیم فشارها و اعتراضات را دوچندان کرده تا اطمینان حاصل کنیم که ضمن اینکه حکم اعدام شریفه نقض میشود، بلکه او بدون قید و شرط و فوری آزادی شود.

کمپین دفاع از شریفه محمدی

(متشکل از جمعی از اعضای خانواده)

یکشنبه - ۳۱ تیر ۱۴۰۳

توضیح تکمیلی:

قابل ذکر است که خبر اعزام تیم شکنجه و بازجویی و تهدید و ارعاب به زندان رشت و تحت فشار قرار دادن و شکنجه و تهدید شریفه، توسط پنج منبع موثق که همگی از خانواده های زندانیان در زندان لاکان رشت هستند تایید شده است و آنها این خبر را در ملاقات ها و تماس شان با عزیزان دربند خود دریافت و همگی عینا یک روایت واحد را اطلاع داده اند و درباره امنیت جانی شریفه هشدار داده اند.

تماس با ادمین تلگرام: freesharifeh@

فوری! اعزام تیم حرفه ای شکنجه و بازجویی از تهران به زندان رشت برای مجبور کردن شریفه محمدی به اقرار علیه خودش!

هشدار: جان و امنیت شریفه به طور جدی در خطر است!

٢١ ژوئیه ٢٠٢۴

برگرفته از تلگرام :

kaarzaar@