زنان قوی و اهدافشان / پروا دهلقی

زنان قوی و اهدافشان

(دنیای برابر با فرصتهای برابر ضامن موفقیت زنان هست)

 پروا دهلقی

همه زنان قوی به طور عموم و مداوم در جستجوی رشد هستند. آنها میدانند که تنها چیزی که بین آنها و موفقیت هایشان قرار میگیرد، حرکاتی کوچک است. در نتیجه آنها قدم های کوچک برمیدارند. آنها حرکت را حفظ میکنند، حتی اگر آرام باشد. هر آنچه که انجام دهند، توقف رشد و پیشرفت را انجام نخواهند داد.

هم مردان و هم زنان، اگر دارای اعتماد به نفس واقع بینانه در باره اندیشه و ارزش خود باشند و در خود احساس امنیت کنند، خواهند توانست در مقابل مشکل ها و موقعیت ها به شکل مناسبی واکنش نشان دهند تفاوت بارز نوع زندگی امروز با چند سال گذشته موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد. نه فقط تغییر شکل خانواده‌ها، بلکه روند حاکم بر زندگی آنها هم از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تغییر کرده است. تفاوت بارز نوع زندگی امروز با چند سال گذشته موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد. نه فقط تغییر شکل خانواده‌ها، بلکه روند حاکم بر زندگی آنها هم از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تغییر کرده است. در همه مشاغل زنان را در کنار مردان مشغول کار و کسب موفقیت می‌بینیم. این موضوع از نظر گردانندگان اجتماع بسیار مطلوب است؛ چرا که جوامعی که از صددرصد نیروی کار خود (زن و مرد) استفاده می‌کنند، در مقایسه با جوامعی که فقط از 50 درصد نیروی کارشان (فقط مردان) بهره می‌گیرند، پیشرفته‌ترند اما این تغییر می‌تواند برای خانواده‌ها حکم شمشیر دولبه را داشته باشد. اگر زن و مرد بخواهند در نقش همسری و والد بودن هم در کنار پیشرفت شغلی به موفقیت برسند، باید کاملا هوشیارانه عمل کنند و دوشادوش یکدیگر وظایف خانه‌داری و بچه‌داری را هم تقسیم کنند.

هیچ‌وقت در زندگی خودتان را با دیگری مقایسه نکنید: اصولا هر کس باید یاد بگیرد قهرمان فتح قله‌های مشکلات زندگی خود باشد. شاید گاهی حس کنید رفاه و استراحت فلان خانمی که از صبح تا شب در خانه است از من و شما که شاغلیم بیشتر است، اما در عوض عزت‌نفس کسانی که توانمندی خود را در جامعه هم به منصه ظهور می‌رسانند، در مقایسه با آنها بیشتر است. نمی‌شود همه چیز را با هم خواست، تجربه این حس ارزشمند فقط با تلاش و برنامه‌ریزی ماهرانه میسر می‌شود.

جنبه مثبت موضوع را ببینید: تجربه ثابت کرده، زنان شاغل به خوبی یاد گرفته‌اند در مدت محدود وظایف متعددی را درست انجام دهند و این شاید در ظاهر به معنی کار بیشتر باشد اما در نگاه مثبت، به معنی کمتر دچار اختلال‌های زندگی ماشینی شدن مانند چاقی است. حتی خانم شاغل، در صورت چاق بودن نیز انگیزه بیشتری برای رسیدن به تناسب اندام دارد که این علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه سلامت (چاقی مادر بیماری‌هاست) نیز دارد.

زنان قدرتمند با خود خوب رفتار میکنند

در جامعه مدرن امروز، زنان به وسیله پیامهایی که بطور مرتب توسط رسانه های اجتماعی برایشان فرستاده میشود، بمباران میشوند؛ تا آنجا که بالاخره رضایت داده و در گروهی از استانداردهای تبلیغاتی بی فکر آنها عضو شوند. زنان قوی میدانند چه کسی هستند. آنها ممکن است در ابتدا خارج از دایره دوست داشتن خود قرارداشته باشند، اما آنها یاد میگیرند که نسبت به خود توجه پیدا کرده و شروع به شناختن خوب خودشان خواهند کرد؛ آنها همه رازهای قوی بودن و قدرتمندترشدن را کشف کرده و به بینشی درباره خود می رسند که تا بحال حدس آن را هم نمی زدند. آنها یاد میگیرند به قضاوتهای خود اعتماد کنند؛ همانگونه که هر ارتباطی بر روی اعتماد ساخته میشود، ارتباط آنها با خودشان نیز قویتر رشد میکند.

زنان قدرتمند هیچوقت برای حل و فصل مسائل به کمتر از حق خود رضایت نمی دهند.

آنها چیزی را که شما حل و فصل خواهید کرد میدانند؛ این درس معمولا کوچک است. به دلیل اینکه به هدفی مثل خانه و روابط  داخل آن برمیخورد. اما یکبارکه این زنان اندازه مشخص و معنی آن را درک کردند، دیگر اجازه هدر رفتن زمان با ارزش خود را برای حل و فصل مسائل بیهوده نخواهند داد. آنها به وسیله اهداف بالاتر، خودشان را در برابر همه بار اندوه، حفظ میکنند.

زنان قدرتمند مردم سمی را از زندگی خود بطور موثر حذف میکنند

این مردم ممکن است شامل افراد شایعه پراکن، مخالفان و افرادی که همیشه غمگین و افسرده هستند( ملکه درام ) نیز باشد.

زنان قدرتمند می بخشند؛ اما هرگز فراموش نمیکنند

این زنان روی بخشش، بطور مداوم کار میکنند. آنها میدانند که بخشش یک هدیه از طرف آنها برای کسی که باعث  آزار آنها  شده  نیست؛ بلکه درواقع هدیه ای برای خودشان است. آنها میدانند که بخشش  کلید رهایی از زندان خشم است. بدون بخشیدن آنها همیشه پیچیده، جگرسوز و اسیر باقی خواهند ماند. اینها همه باعث ناراحتی و غصه خواهد شد. آنها یاد میگیرند که اشتباهاتشان را دوباره تکرار نکنند.

زنان قدرتمند باور دارند که آنچه با قدرت انجام دهند، به سمت واقعیت پیش خواهد رفت این زنان برای رسیدن به اهدافشان احساس انگیزشی قدرتمندی دارند. آنها زمان خود را روی نتایجی که آن را باور ندارند، هدر نمی دهن.

 زنان قدرتمند در باره اینکه دیگران چه فکری میکنند، زیاد نگران نمیشوند آنها از بازی مقایسه دوری میکنند. میدانند که شادیشان به این کار وابسته است. مسئولیت تحقق آرزوهایشان را به کسی نمی دهند و دیگران را به خاطر اشتباهاتشان سرزنش نمیکنند.

زنان قدرتمند خودشان را برای آنچه هستند، قبول دارند زمانی که  روز به پایان می رسد، به این فکر میکنند که زندگی چقدر کوتاه و چقدر شگفت انگیز است؛  آنقدر که ارزش نشستن و احساس  تاسف را برای کسی که نیستند، ندارد. آنها در جستجوی مربیان شایسته ای هستند که از میان قالب فکری خودشان، نسبت به انتظاراتی که از خودشان دارند درسهایی به آنها بدهند.

زنان قدرتمند میدانند که کامل  نیستند، اما همین هم اشکالی  ندارد آنها قبول دارند که هیچکس کامل نیست. زنانی که آنقدر قوی هستند که خودشان را چه خوب و چه بد قبول دارند، از نظر انطباقی بسیار بالا هستند. آنها در نهایت انطباق، به خودشان اجازه یک زندگی استثنایی و راستین را می دهند.

- زنان قوی به خودشان توجه دارند و هیچ کاری را که نسبت به خودشان غیر منصفانه باشد انجام نمی دهند آنها از ارزش واقعی خود به خوبی  آگاه هستند (نسبت به زنانی که هنوز به این مرحله نرسیده اند) مسیر کشف ارزش واقعی خود، برای هر زنی متفاوت است، و تنها وقتی میسر میشود که آنها برای رسیدن به پشت دیوار (شناخت خود واقعی)، حداقل یکبار تلاشی کرده باشند. بسیاری از زنانی که قدرتمند شناخته میشوند، ممکن است به شما بگویند که لزوما همیشه در این راهها نبوده اند. آنها تنها روی کشف قدرت واقعی خود در موقعیتهای متفاوت واقعی، کار کرده اند. اغلب، بعد از اینکه نه اشکی ریخته و نه جایی را به دلیل ناملایمات ترک کرده اند، به سمت خود واقعیشان برگشته اند. اینجا جادوی واقعی شروع به رخ دادن میکند.

آنها سیستم حمایتی  شخصی قدرتمندی را میسازند اغلب زنان قوی، بافت واقعا قدرتمندی تنیده از ارتباطات بین فردی در بین یکدیگر دارند که به سمت ساختن یک سیستم حمایتی قدرتمند شخصی پیش می رود. این به معنی آن است که اغلب موقعیتهای بین فردی یک تماس تلفنی از دور هستند (از دور یکدیگر را حمایت میکنند و پای عمل که برسد، یکدیگر را ترک میکنند) اما زنان قوی پشت یکدیگر هستند. گاهی اوقات قدرت زمانی بزرگتر است که تشخیص بدهید به تنهایی قادر به انجام یک کار نیستید. زنان قوی حرکات قوی را برای رسیدن به اهداف خودشان احساس میکنند.

 28/1/2019