صدای گامهای استوار زنان در مقابل تبعيض و نابرابری

صدای گامهای استوار زنان در مقابل تبعيض و نابرابری به گوش ميرسد

زنان و جوانان ميهن

روز 22خرداد ماه زنان ايرانی در مقابل درب اصلی دانشگاه تهران ، اين سنگر آزادی ، به يك پيروزی چشمگير دست يافتند. در ابتدای تجمع زنان ، كه از ساعت 5عصر آغاز شده بود ، تعداد جمعيت به بيش از 2000 نفر رسيده بود، رفته رفته بر تعداد نفرات افزوده شد و زنان و جوانانی كه در خيابانهای اطراف بودند، در حمايت از تظاهر كنندگان، به آنان پيوستند. زنان كه هر يك دستنوشته ای را بلند كرده بودند، بر حقوق حقه زنان ايرانی كه نيمی از جمعيت كشور را تشكيل ميدهد، تاكيد داشتند.

جمعيت حاضر بطور يكپارچه شعار ميدادند:  آزادی ، عدالت اين است خواست ملت/  تحريم انتخابات

 مرگ بر ديكتاتور / مرگ بر استبداد / فرياد هر ايرانی ، آزادی ، آزادی / و.... 

دختر جوانی فرياد بر آورد :”فرياد هر ايرانی ، آزادی ، آزادی – ما از مرگ نميهراسيم،چون در حال خفه شدن هستيم”!

نيروی سركوبگر به سمت اين دختر جوان حمله ور شد و روسری او را از سرش كشيدند. در همين حال جوانان با غيرت به سمت ماموران انتظامی هجوم برده و دختر را از زير دست اين نابكاران خارج كردند. جوانان به يكديگر ميگفتند: ” مثل اينكه لباس لجنی ها از زنان بيشتر واهمه دارند” !! نيروهای سركوبگر همراه با گروه فشار ، جمعيت رامحاصره كرده بودند تا مانع پيوستن دانشجويان و ساير جوانان به جمعيت تظاهرات كننده شوند. جمعيت پس ا خواندن سرود يار دبستانی به سمت پارك لاله و ميدان آزادی حركت كرد. آمار جمعيت در ساعت 6.30 عصر  به 15.000 نفر رسيده بود. با افزايش جمعيت نيروی انتظامی وحشت زده به سمت زنان حمله نموده و عده ای را مضروب و دستگير نمود . اما جمعيت همچنان به دادن شعار ادامه ميدادند و با اتحاد و همبستگی خود اجازه ندادند كه گروه فشار جمعيت را متفرق كند.

عاقبت سران حكومتی و عاملان و كارگزاران آن ، تودهنی محكمی را از زنان آزاده اين مرز و بوم دريافت نمودند. 

بايد به كارگزاران اين نظام يادآوری نمود كه : آيا به ياد نداريد كه در جريان انقلاب ضد سلطنتی اين زنان بودند كه پيشاپيش صفوف تظاهرات بی باكانه حركت ميكردند ؟ آيا به ياد نداريد كه در جمعه سياه در ميدان شهدا اين زنان بودند كه خونشان، سنگفرشهای خيابان ژاله را گلگون نمود ؟ پس بدانيد كه دوران سكوت و ذلت به پايان رسيده است و همانگونه كه زنان آزاده ايرانی اين انتخابات مسخره را تحريم نمودند ، تماميت اين نظام زن ستيز و ضد ايرانی را نيز نابود خواهندكرد و حاكميت مردمی را جايگزين آن ميكنند.

آری كسی كه بر ترس و تحقير شعله میافكند، توانايی آنرا دارد كه آزادی را برای خلقش به ارمغان آورد.

كسی كه در زمستان نمیميرد و اختناق را مغلوب فرياد خويش ميكند، پيام پيروزی، در او نهفته است.

 

زنده باد مبارزات آزاديخواهانه زنان و جوانان ايرانی

انجمن دفاع از حقوق زنان در ايران-23 خرداد 84