وارد شدن فاضلاب به سد ماملو


وارد شدن فاضلاب به سد ماملو که تامین‌کننده آب شهروندان در جنوب و جنوب شرقی تهران است باعث شد که برخی مسئولان نسبت به آن سخنان ضد و نقیضی بگویند. اقتصاد آنلاین

رئیس اداره محیط زیست شهر پردیس درباره ورود فاضلاب به آب آشامیدنی از سد «ماملو» گفت: به شعور مردم توهین نکنند. قطعا فاضلاب وارد سد می‌شود، فاضلاب شهر‌های بومهن، رودهن، جاجرود، سعید آباد، خسرو‌آباد و ۵ فاز پردیس به رودخانه و سد می‌ریزد و نمونه‌برداری‌های انجام شده نشان می‌دهد آب سد قابل قبول نیست.

او افزود: پول تصفیه فاضلاب روی قبض آب از مردم گرفته شده اما به جای ساخت تصفیه‌خانه، زمین آن را فروختند، تغییر کاربری دادند و مسکن مهر روی آن ساختند.

عضو فنی هیات مدیره شرکت عمران پردیس ، در پاسخ، با تایید وارد شدن فاضلاب به سد گفت: دامن زدن به این موضوع نه به صلاح شماست و نه ما‼️ مناقصه ساخت تصفیه‌خانه را «قرارگاه خاتم» برنده شده و امروز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. علاوه بر این، دو لاگون ساخته شده که نمی‌گذاریم فاضلاب پردیس وارد سد شود.

بعد از پافشاری در گرفتن اطلاعات مشخص شد که دو لاگون نیز پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی داشته و تا آخر سال تکمیل خواهد شد. اقتصاد آنلاین

هشت مارس: حتی اگر اقدامات مورد ادعای این عضو هیئت مدیره پردیس صحت داشته باشد و اگر ساخت تصفیه خانه و دو لاگون برای تأمین سلامت آب کافی هم باشد، ساکنین جنوب و جنوب شرقی تهران، تا زمان نهایی شدن این پروژه ها، باید همین آب آلوده را بیاشامند و البته معلوم هم نیست با این همه دزدی و رشوه و فسادی که در پروژه های عمرانی، دخیل هستند، چه زمان واقعا این پروژه ها به انجام می رسند؛ چراکه این معضل تازه ای نیست. حدود ۱۰ سال است فاضلاب انسانی تصفیه نشده و فاضلاب صنعتی صنایع مختلف از جمله چرم‌سازی‌ها، خودروسازان و آبکاری‌ها به تاج سد ماملو وارد می‌شود و حالا تازه از پیشرفت ۲۰درصد  و ۶۰ درصد پروژه های تأمین آب سالم صحبت می شود.

#حق_حیات

#مبارزه_ادامه_دارد

#سرنگونی_انقلابی

#جامعه_عاری_از_ستم_و_استثمار

@hashtemars

برگرفته از تلگرام سازمان زنان هشت مارس

17 ژانویه 2022