پیام جمعیت انقلابی زنان افغانستان (راوا)

پیام جمعیت انقلابی زنان افغانستان (راوا)

 

آنچه در زیر آمده ترجمه بخشی از پیام راوا به راهپیمائی کارزار لغو قوانین ... است. – هشت مارس

قبل از هرچیز روز جهانی زن را به همه زنان تحت ستم ایران و جهان تبریک می گوئیم.

زنان افغانستان که تحت فشار بنیادگرائی اسلامی خورد می شوند، به خوبی درد و رنج زنان و مردم ایران را که زیر سلطه یک رژیم فاشیستی و وحشی مذهبی قرار دارند درک می کنند....

مردم ایران حتی یک لحظه سلطه غرقه به خون ملاهای خائن به کشورشان را فراموش نکرده اند و علیرغم تروریسم وحشیانه و خفقانی که به آنها رفت هرگز از مبارزه با ملاهائی که ایران را به گورستان مردم تبدیل کره اند دست نکشیدند.

ما جداً معتقدیم که شورش های ضد آخوندی و ضد بنیادگرائی بخصوص شورش های دانشجوئی پیام آور قیام های عظیم و توفانی است که سلطه شرم آور رژیم بنیادگرا در ایران را به کناری خواهد راند. در واقع شورش های متوالی نشان از این دارد که مردم ایران دیگر به تغییرات صوری در راس ارگان های جمهوری اسلامی اعتقادی ندارند. آنها امروز خواهان برکناری رژیم تئوکراتیک ملاها هستند....

انجمن انقلابی زنان افغانستان همبستگی خود را با مردم ایران اعلام می کند و از مبارزه شجاعانه مردان و زنان ایرانی علیه رژیم قرون وسطائی اسلامی حمایت می کند. ما که در مقابل خود رژیم بنیادگرائی بس وقیحانه تر از رژیم ایران داریم، پیروزی مردم ایران علیه ستمگران بنیادگرا را پیروزی خود می دانیم.

مردم و نیروهای انقلابی ایران باید از آنچه در افغانستان می گذرد بیاموزند. آنها باید بدانند که هیچ قدرت خارجی برایشان صلح و آزادی و دموکراسی نمی آورد و این مسئولیت خودشان است که متحدا رژیم جنایتکار را به زباله دان بیاندازند. اگر آمریکا به ایران حمله کند هیچ تغییر مثبتی به بار نخواهد آورد، و تنها نتیجه آن رنج و کشتار بیشتر مردم بیگناه خواهد بود، یعنی همان که بر افغانستان و عراق می رود.

در افغانستان بدبخت ما، آمریکا طالبان را برکنار کرد ولی نیروهای بس جنایتکارتری را جایگزین آن نمود: جنگ سالاران و رهبران جانی اتحاد شمال. امروز این جنایتکاران رسوا و مافیای مواد مخدر در افغانستان در قدرتند و به شدت مورد حمایت آمریکا قرار دارند.... برای آنها منافع سیاسی، اقتصادی و استراتژیک آمریکا مهمتر از رفاه و خوشبختی مردم ماست. ما در مبارزه مشکل و پرتلاطم خود علیه استبداد و بنیادگرائی تنها نیستیم. زنان کردستان، فلسطین، ترکیه، آمریکای لاتین و سایر کشورها نیز برای دموکراسی و علیه طاعون جنگ و افراط گرائی می ستیزند. ما با آنها همدردی می کنیم و باید با تشدید مبارزات تعیین کننده خود علیه بنیادگرائی و حامیانش در منطقه به مبارزاتشان یاری رسانیم.

درود به زنان آزادیخواه و زندانی ایران و سراسر جهان

زنده باد همبستگی بین زنان مقاوم افغانستان و سایر کشورها

راوا، 6 مارس 2006