پیام جمعی از فعالین کارگری (jafk)

به کمیته برگزاری کارزار زنان 2009 در استکهلم

با درود های گرم انقلابی

می خواهیم حمایت و همبستگی خود با سمینار و راهپیمائی شما زنان رادیکال به مناسبت روز جهانی زن را ابراز کنیم. ما معتقدیم که کارگران آگاه و انقلابی نه فقط باید تفكرات و رفتارھا و ارزش ھای پدرسالارانه و مردسالارانه را نشانه بگيرند بلکه باید به برابری و رھايی زنان متعهد شوند. و رهایی زنان یعنی رهایی ھمه زنان جامعه بشری، منجمله زنان کارگر؛ از فرودستی و ستم جنسیتی.

ستم بر زنان يكی از ستون ھای مھم جامعه طبقاتی است. اقتصاد و سياست و فرھنگ و ايدئولوژی حاكم از موقعيت فرو دست زنان در جامعه پروار می شود و به نوبه خود اين موقعيت ناعادلانه را توجيه و تحكيم می كند. بخشھای بزرگی از جامعه منجمله مردان كارگر و زحمتكش به تفكرات و رفتارھای پدرسالارانه و مردسالارانه آغشته اند و در محل كار، خانه و به طور كلی در جامعه با زنان رفتاری تحقيرآميز و ستمگرانه دارند. اين تفكرات و رفتارھا مستقيما به حفظ و تحكيم نظام طبقاتی حاكم و ادامه استثمار و ستم خدمت می كند. رفتار و کردار هر کارگر واقعا انقلابی باید در خدمت افشاگری و روشنگری در زمينه مساله زن و ستم جنسيتی در جامعه و دنيا باشد؛ و جمع ما برای اشاعه این رفتار و کردار در صفوف جنبش کارگری تلاش می کند. به عقیده ما فعالیت جنبش زنان منجمله تلاش های رادیکال در چارچوب کارزار، بخشی مهم از مبارزه گسترده ای است كه هدفش پیروزی و بهروزی همه محرومان جامعه است. ما دفاع از جنبش زنان، اعتراض علیه سركوب زنان مبارز، و اعلام همبستگی با این جنبش در جریان اعتراضات و اعتصابات كارگری را وظیفه خود می دانیم. در این راه، می کوشیم دوشادوش شما با جھل و خرافه نبرد کنیم و افكار علمی و پيشرو و واقعيات مستند را تبليغ كنیم. به ويژه آن كه استثمارگران حاکم با استفاده از فريبكاری مذھبی و احکام دینی زن ستیزانه می خواھند در صفوف مردم تفرقه بيندازند و بر خر مراد سوار بمانند.

امسال در شرایطی هشت مارس را جشن می گیریم که دنيا شاھد تلاش و كشمكش قدرتھای امپرياليستی، دولتھای مرتجع وابسته و نيروھای بنيادگرای کهنه پرست، در شرایط اوج گیری بحران ساختاری نظام جهانی سرمایه داری است. اين وضعیت مسلما بر زندگی، مبارزه و آينده زنان و ھمه ستمديدگان تاثير خواھد گذاشت. جنبش رھايی زنان در مقابل اين وقايع و تحولات، منفعل و دست بسته و بی طرف باقی نخواهد ماند. منافع اساسی و درازمدت زنانی که از ستم مضاعف در رنجند، از منافع و آرمان کمونیسم یعنی نبرد برای ساختن دنیایی آزاد از طبقات و همه مصائب جامعه طبقاتی جدا نيست. این هم دیگر، واقعیتی آشکار است که بخشی مهم و رو به افزایش از طبقه کارگر جهانی را که نیروی رهبری کننده نبرد برای کمونیسم است، زنان تشکیل می دهند. باشد تا شاهد حضور فزاینده و تعیین کننده زنان آگاه در نقش های رهبری کننده و تصمیم گیرنده انقلاب کمونیستی باشیم.

در خاتمه می خواهیم این موضع مهم را تکرار کنیم که "اگر زنان در زندگی سیاسی شرکت نکنند، نمی توان از دمکراسی کامل و پایدار حرفی زد تا چه رسد به سوسیالیسم." و می خواهیم این حکم شاعرانه و عمیق را نیز بازگو کنیم که: "زنان نیمی از آسمان را بر دوش دارند؛ و باید همه آن را به چنگ آورند!"

گرامی باد هشتم مارس روز جهانی زن!

بدون رهائی زن، رهائی از ستم طبقاتی نا ممکن است!

جمعی از فعالین کارگری(jafk) Jafk.blogfa.com kargaranfa@gmail.com 5 مارس 2009 برابر با 16 اسفند 87