سرکوب جنبش کارگری و جنبش دانشجوئی توسط نظام جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم!

 اختناق، سانسور، سرکوب توسط نظام جمهوری اسلامی بار دیگر تشدید یافته است و این در شرایطی است که شکاف هایی طبقاتی موجود که ماحصل اجتناب ناپذیر مناسبات تولیدی حاکم بر جامعه ایران است هر روز عمیق تر و وسیع تر شده و آسیب های اجتماعی ناشی از آن از جمله فقر، اعتیاد، ایدز و تن فروشی ابعاد گسترده تری می یابد و هزاران انسان را به کام تباهی و مرگ می کشاند. جمهوری اسلامی همچون گذشته راه کار را تشدید سرکوب  اعتراضات و دستگیری و سرکوب فعالان جنبش های اجتماعی یافته تا بدین گونه با ایجاد رعب و وحشت از سازمان یابی گروهای اجتماعی و پیگیری آنها و مبارزاتشان جهت دستیابی به مطالباتشان جلوگیری نماید.

 دستگیری منصور اسانلو ضرب و شتم ابراهیم مددی از فعالان جنبش کارگری شرکت واحد به قتل رساندن توحید غفارزاده توسط دانشجویان بسیجی، درگیری نیروهای انتظامی با مردم در منطقه مریوان، جلوگیری از ورود دانشجویان دانشگاه امیرکبیر،... همگی بیانگر تشدید سرکوبی است که بی تردید تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه و به ویژه عراق که منجر به افزایش قدرت نیروهای ارتجاعی و بنیادگرا گشته است سهم بسزائی دارد.

 از سوئی دیگر امپریالیسم جهانی به رغم شکست درجنگ و اشغال نظامی عراق . همچنان ميان تغيير رژيم ايران از راه تحريم اقتصادی - حمله نظامی ویا مذاکره با جناحهايی ازاين حاکميت ارتجاعی در ترديد است. در همین حال رهبران دولتهای امپرياليستی با وقاحت مدعی «دفاع از حقوق مدنی شهروندان ايرانی از جمله حق پيوستن کارگران به سنديکا» نيز هستند . اما کارگران و زحمتکشان ايران به خوبی ميدانند که به رغم این ادعاها «راه حلهای» امپرياليستی نتيجه ای جز تشديد فقر و بدبختی و بی حقوقی برای آنها نخواهد داشت.
کارزار مبارزه برای لغو کلیه قوانین نابرابر و مجازات اسلامی علیه زنان با اعتقاد به همبستگی کلیه جنبش های اجتماعی در جهت سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی ودست یابی به جامعه ای عاری از هر گونه ستم و استثمار، سرکوب و بازداشت فعالان جنبش کارگری و دانشجوئی را محکوم می کند و خواهان آزادی دستگیر شدگان ، لغو فوری و بی قید و شرط احکام صادر شده علیه محسن حکیمی، محمود صالحی ، جلال حسینی و دیگر فعالین جنبش کارکری و رفع ممنوعیت رفت و آمد دانشجویان است.

  کارزار مبارزه برای لغو کلیه قوانین نا برابر و مجازات های اسلامی علیه زنان

دسامبر 2006