پیام به مناسبت درگذشت رفیق آذر

پیام به مناسبت درگذشت رفیق آذر

با اندوه و غم فراوان در سوگ رفیق آذر نشسته‏ایم. او از اعضای برجسته‏ی حزب کمونیست ایران (مارکسیست- لنینیست- مائوئیست) و در طول زندگی‏اش رزمنده‏ی رهائیِ بشریت از قید هر گونه ستم بود. اما با خوشحالی و عزمی بزرگ به دیگران که از کشورهای مختلف آمده‏اند می‏پیوندیم تا زندگی او را جش گرفته و از الگوی وی بیاموزیم.

ما افتخار و بخت آن را داشتیم که طی سال‏های گذشته و در جریان مبارزه‏ی حیاتی کمونیست‏های جهان برای کمک به آغاز مرحله‏ی نوینِ انقلاب پرولتری، با رفیق آذر آشنا شویم. وی با اشتیاق درگیر مبارزه تئوریک بر سر سنتزنوین تئوری‏های کمونیستی که توسط رفیق آواکیان می‏شد. در همان حال که درگیر جنگ با بیماری سرطان بود و این بیماری او را سخت رنجور کرده بود تلاش می کرد که در این بحث ها نقشی کامل داشته باشد و به مبارزه برای آینده‏ی جنبش کمونیستی انقلابی خدمت کند.

در مبارزه برای چیره شدن بر مشکلات ایدئولوژیک، سیاسی و تشکیلاتیِ واقعی که جنبش انقلابی در ایران و جهان با آن روبرو بود، رزمنده ای خستگی ناپذیر بود. او با استواری از دستاوردهای بزرگ پرولتاریای بین‏المللی در انقلاب کردن دفاع میکرد و مصمم بود که جزئی از فرآیندی باشد که می‏خواهد بر ضعف‏های درجه دوم انقلاب‏های گذشته فائق آید، به کمونیست‏ها و توده‏ها کمک کند که در انقلاب‏های آینده بهتر عمل کنند و جوامع رهائی بخش سوسیالیستیِ برقرار کنند که بهتر از جوامع سوسیالیستی گذشته باشند.

عزم او در مبارزه برای ریشه کن کردن استثمار و ستم و عطش سیری ناپذیرش در زمینه کشف طرق انقلابی در حل مشکلات و کمک به دیگران در این زمینه، معیارهای بالائی ایجاد می‏کرد. همه‏ی این‏ها همواره الهام‏بخش بوده و ما را به جلو خواهد راند که مبارزات سخت تر و بهتری را برای تولد آینده‏ی کمونیستی، چیزی که زندگی رفیق آذر وقف آن بود، به میدان آوریم.

از سوی «گروه مانیفست کمونیست انقلابی» (در اروپا) - 8 ژوئن 2012

 

* - گزيده اي از پيام فوق در مراسم بزرگداشت  آذر درخشان در پاريس خوانده شد.