از طرف یاران آذر درخشان عزیز

http://www.8mars.com/images/Azar-Derakhshan1.jpg

فریدا فراز

 آذر درخشان ستاره ای که همچنان خواهد درخشید، چون هزاران ستاره دیگر

خبر در گذشت و از دست دادن رفیق آذر درخشان برای بسیاری از فعالین جنبش زنان و جنبش کمونیستی و انسانهایی که آذر، صدا و همدرد آنها بود و همچنین خانواده عزیزش بس سنگین و ناگوار است. قلبم از این واقعه مملو از درد و باورش برایم سخت تر.

جنبش انقلابی زنان و جنبش کمونیستی و سازمان زنان هشت مارس (ایران - افغانستان) یکی از با ارزش ترین کادرهای خودش را از دست داد. آذر درخشان یکی از فعالین جنبش زنان و جنبش کمونیستی بود که در طول زندگیش همواره در حال مبارزه با  نظام های سرمایه داری و ارتجاعی بود و با هر بی عدالتی و نابرابری مبارزه کرد. آذر با بیماریش 11 سال مبارزه کرد، آذر با مرگ هم مبارزه کرد تا زنده بماند، زنده بماند تا بتواند برای رسیدن به آرزوها و آرمانهایش که همانا رهایی بشریت از یوغ ستم و استثمار بود ادامه دهد. آذر آرزوی جهانی دیگر را در سر داشت، جهانی عاری از هر گونه ستم و استثمار، جهانی عاری از هر گونه ناعدالتی و نابرابری و تبعیض جنسیتی در تمامی عرصه ها.

آذر از میان ما رفت ولی باز هم در قلبهای بی شماری زنده خواهد ماند و در تاریخ مبارزاتی، ایده ها و فعالیت هایش ثبت خواهد شد.

از صمیم قلب به جنبش انقلابی زنان، جنبش کمونیستی و تمامی رفقا، یاران، همرزمان، خانواده عزیزش تسلیت می گویم. 

باشد تا راهش را تا توان داریم ادامه دهیم. آذرها با مبارزات ما زنده خواهند ماند.

یادش گرامی و راه و مبارزه اش پاینده باد

    تا شقایق هست زندگی باید کرد.

27 می 2012

****************************************

ندا

وقتی خبر درگذشت رفیق آذر را شنیدم حال بسیار بدی بهم دست داد بی وقفه اشکانم بر گونه هایم جاری می شد و نمی دونم چرا همیشه باید منتظر خبر بد باشم.

با قلبی شکسته و غمگین به خانواده عزیز آذر تسلیت می گویم( پری جان نمی دانم چطور می توانم به تو تسلیت بگم چون جدایی آذر برای تو خیلی سخت است و امیدوارم که این غم بزرگ را با بردباری تحمل کنی عزیزم) و ما به رفیقمان آذر عزیز افتخار می کنیم.

رفیق آذر تمام زندگی اش را فقط وقف مبارزه کرد و با مریضی اش سخت در حال مبارزه بود ولی متاسفانه این مریضی او را رها نکرد.

من از طرف خودم به همه دوستان و رفقای 8 مارس تسلیت می گویم.

لیلا جان می دانم که برای تو خیلی سخت است که بخواهی با رفیق و همراه خود وداع کنی.

امیدوارم که این درد بزرگ را بتوانی تحمل کنی. تو همیشه پر توان و پر تحمل بودی و هستی. امید که این بار هم بتوانی پر توان و پر تحمل باشی عزیزم

من در کنارتان نیستم ولی قلبم و روحم با شماست.

با یک دنیا غم در قلبم و تسلیت به همه رفقا

با سپاس

****************************************

ملیحه

با کمال تاسف و تاثر درگذشت آذر عزیز را به کلیه دوستان و رفقای 8 مارس تسلیت میگویم بخصوص پری جان و اعضای خانواده. آذر با زندگی پر بار و تجارب گرانبهایی که از خود برای ما بجا گذاشت ، بهترین و ارزشمندترین راهنماست برای آینده ما . 

یادش گرامی و راهش پاینده باد

****************************************

وجیهه

با تاسف فراوان خبر خاموشی آذر را قبول کردم و برای همه دوستان مشترکمان، فامیل آذر عزیز، سازمان زنان هشت مارچ، جنبش زنان، و حزب کمونیست ایران ( مارکسیست، لنینیست، مائویست) تسلیت میگویم .

آذر را با فکر درخشانش دیگر در جمع خود نداریم که فرا خوان نور و روشنی بدهد و چراغ آور جمع های ما باشد، تبریک برای جاویدان شدنش او خود را جاویدان ساخت در جمع زنده نامان پیوست او مبارزات آگاهانه ای خود را با  سرحد و مرز بندی کردن با هر نوع ستم، بی عدالتی بهره کشی و عقب گرائی روشن ساخت، و در هر فصلی از تاریخ زنان نامش را ثبت کرد.  راهش  پر راهرو

****************************************

آلیسه

با تاسف فراوان فقدان آذر عزیز زن کمونیستی که تمام عمر خود را صرف مبارزه علیه ستم و رهائی زن کرد تسلیت می گویم. جایش در این برهه از زمان که وجودش الهام پخش مبارزه زنان است خالی است.

برای من آذر همیشه زنده ست و کلام و رفتارش و منش خاصش الهام بخش من است. فقدان این بزرگ زن تاریخ به پریوش عزیز، مهربان خواهر و تمامی زنان مبارز، خانواده محترمش و لیلای عزیز که این روزها جای همراه، همیار و همفکرش، بسیار خالی است تسلیت می گویم.

باشد تا راهش پرتوان

با آروزی صبر و توانایی  برای ادامه راهش

****************************************

ناهید

واقعه ای بس سنگین و ناگوار بود علیرغم اینکه می دانستم که یک روز به زودی این خبر را می شنوم اما باورش باز برایم سنگین و دور از واقعیت بود. آذر؛ آذری که همیشه با روحیه مقاوم و تاثیرگذر خود ما را به پیش سوق می داد. آذری که آذرخشی بود در جنبش زنان کمونیست و انقلابی اکنون تنهایمان گذشت.

با قلبی مملو از درد رفتن آذر درخشان عزیز را به خانواده عزیزش و یاران و همراهان او تسلیت می گویم.

به جنبش زنان از دست دادن این عزیز را صمیمانه تسلیت می گویم.

یادش عزیز را گرامی می داریم

****************************************

گلاویژ رستمی

در کمال تأسف با خبر شدم که رفیق آذر درخشان دیده از جهان فرو بست و برای همیشه دار فانی را وداع گفت.

این ضایعه بزرگ را به خانواده عزیز ایشان و همه همرزمانش تسلیت عرض می نمایم و خود را در غم و انده بیکران مرگ نابهنگام آذرعزیز شریک میدانم.

 بدون شک  مرگ نابهنگام آذر این زن مبارز و کمونیست  لطمه بزرگی است بر پیکر جنبش زنان چپ و سوسیالیست

 رفیق آذر درخشان، همچو ستاره ای همیشه درخشان بود  بر آسمان جنبش پر از فراز و نشیب کمونیستی، بخصوص جنبش زنان کارگر و ستمدیده.

 آذر یکی از چهره  های شناخته شده و محبوب در میان توده های کارگر و ستمدیده و جنبش کمونیستی بود. آذر هرچند در جسم خود فانی اما در کردار و عمل خویش جهانی و جاویدان گشت.

آه چه دردناک است از دست دادن این گونه انسانها!

 یادش گرامی و راه سرخش پررهرو باد!

****************************************

بنفشه

با کمال تاسف و تاثر

به نوبه خود این ضایعه را به همه دوستان و رفقای هشت مارس تسلیت می گویم .

زندگی پر باری داشت و تجارب گرانبهایی از خود به جا گذاشت . امید که بتوانیم از این گنجینه ها مراقبت کنیم و کمال استفاده را ببریم.

یادش گرامی و راهش متداوم .

****************************************

سوسن

با دورود به دوستان و رفقا

قبل از هرچیز همدردی خود را از  فقدان رفیق مبارز و کمونیست  آذر عزیز، به همه رفقا ابراز مینمائیم و کلامم در گفتن احساسم ناتوان شده و شب گذشته تا صبح از درد سرو گردن به خود میپیچیدم و سرگردان و مبهوت از درد بی خبر از همه جا که یکدفعه صفحه فیسبوک را که باز کردم تمام اندامم بی حس شد و مات و مبهوت ماندم نه میخواهم باور کنم و نه میخواهم بپذیرم . اما واقعیت همیشه با بیرحمی بر وجود ما ضربه اش را میزند.

آرزو داشتم در حال حاضر در کنار شما باشم . درد را با یاد او و صحبتهایش و نظراتش ، تسکین بدهیم.

باشد تا راهش رهرو راه ما زنان باشد و از او برای تمامی مبارزاتی که داشته بیاموزم .

باسپاس

****************************************