نمردم، زنده ام ، زنده ی جاوید

از طرف هواداران حزب کمونیست ( مائوئیست ) افغانستان در اروپا

 

به حزب کمونیست ایران ( م ل م )!

 

نمردم، زنده ام ، زنده ی جاوید

  خروشان در سپهر مهر چو خورشید

بياد رفيق مینا «حق شناس»، ستاره ای که نسلی درخشید

 

رفقای عزیز!

خبر درگذشت رفيق مینا «حق شناس» (نسرين) يکتن از اعضای حزب کمونيست ايران (مارکسیست- لنینیست- مائویست) و از فعالين جنبش انقلابی زنان و سازمان زنان هشت مارس (ایران افغانستان)، ما را شديداً متأثر و متألم نمود.

رفيق نسرين  در باور به مائوئیسم و بارور نمودن این ايده وایدئولوژی جهانشمول در میدان عمل مبارزاتی بويژه دررشد و شگوفائی اين مکتب رهائی بخش انسان بخصوص زنان تپ و تلاش فوق العاده نمود. او با وجود تکلیف شدید قلبی و درد جانکاه و طاقت فرسای سرطان، کار ومبارزات شبانروزی اش را به پیش برده و تا آخرين رمق حیات از پا نایستاد.

رفيق نسرين  در طول زندگی پر بارش مبارزات سخت و ژرفی را برضد رژيم مفلوک و زن ستیز جمهوری اسلامی و امپریالیزم جهانی بی باکانه به پیش برد. او با مبارزات خستگی ناپذیر، دوشادوش نیرو های انقلابی و ملی سراسر جهان علیه دشمنان طبقاتی اش رزمید و بدین وسیله خدمات بزرگی را به جنبش انقلابی انترناسیونالیستی انجام داد و محبوب تمامی نیروهای انقلابی، گردید.

رفیق نسرین با عشق و علاقه ای که به علم انقلاب و رهائی بشریت از چنگال دژخیمان زمان داشت در پهلوی ديگر فعالیت های مبارزاتی اش مبارزات مسقل زنان را رهبری کرد و درتأسیس سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان) و ديگر سازمانها و نهاد های انقلابی زنان، سهم بسزائی گرفته و همواره مبارزات گرم و آتشین را دامن می زد. سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان) به کمک ديگر سازمانهای انقلابی توانست عرصه های مبارزاتی پیگیر و وسیعی را به پیش برده و دست آورد های درخشانی را به ارمغان آورد.

با تهاجم و اشغال نظامی افغانستان توسط امپریالیزم جهانی در 7 اکتوبر 2001 رفیق نسرین به کمک نیروهای انقلابی افغانستان شتافت و به معاونت کمونیست های متعهد و انقلابیی چون رفیق زنده ياد استاد يوسف مومند فراخوان تشکیل جبهه ی متحد ضد امپریالیزم و ارتجاع افغانستان را ترتیب و در پروسهء تدارک وتشکیل اکسیون ها وفعالیت های عملی و نظری جبهه، فعالانه شرکت و همکاری کرد. همچنان در اکسیون ها، محافل وتظاهرات ضد جنگ و اشغال غارتگرانهء امپریالیستی عراق، فلسطین، افغانستان و... همگام با نیروهای انقلابی بین المللی شرکت نموده و درتقویت و تحکیم خط و مواضع جنبش های انقلابی نیپال، پیرو، ترکیه و... ، همواره تأثیر گزار بوده و به آنها نیرو و توان می بخشید.

ضروریست تا کار نامهء ها، نوشته ها واشعار گرانبهای این رفیق ارجمند که محصول یک عمر زحمت و تلاش خستگی ناپذیرش می باشد، گرد آوری شده و رهنمود والگوی زنان مبارز ایرانی وافغانستانی و انقلابیون و کمونیست های منطقه و جهان گردد.

بدین وسیله تأثر وتأسف عمیق خود را به همه رفقاء و دوستداران این رفیق، جنبش انقلابی جهان بخصوص حزب کمونیست ایران (مارکسیست- لنینیست- مائویست) و سازمان زنان 8 مارس (ایران افغانستان) که يکی از فعالان آن ها بود و خانواده و نزديکانش ابراز نموده، تسلیت می گوئیم به امید آن که جای این رفیق انقلابی توسط جوانانی که از تجربه ی مبارزاتی او آموخته و خواهند آموخت، پر شود و درفش سرخی را که در دست داشت با افتخار بدوش کشند.

راهش پر بار ورهروانش پيروز مند باد.

 

هواداران: حزب کمونیست (مائویست) افغانستان اروپا

20 جنوری 2011