به مناسبت درگذشت زنده یاد مینا حق شناس ( رفیق نسرین)

 به مناسبت درگذشت زنده یاد مینا حق شناس ( رفیق نسرین)

اعلام همبستگی با سازمان زنان هشت مارچ ( ایران – افغانستان)

Untitled.jpgرفیق نسرین ، یک تن از بنیانگذاران سازمان زنان هشت مارچ (ایران- افغانستان) به تاریخ 18 جدی 1389 مصادف با هشتم جنوری 2011 چشم از جهان پوشید. یادش گرامی و راهش پر روهرو باد!  

درگذشت رفیق نسرین ، نه تنها ضایعه ای برای جنبش زنان ایران و افغانستان بلکه ضایعه ای برای کل جنبش انقلابی در سطح جهان به شمار میرود. نقش رفیق نسرین در شرایط فعلی که از یکطرف دولت مرتجع ایران از هر طرف بر توده های ایرانی و مهاجرین افغانستانی مقیم ایران بیرحمانه حمله ور میشود و شرایط خفقان آوری را بر مردمان آن کشور تحمیل میکند و از طرف دیگر افت جنبش انقلابی در ایران یاس ها و سرخوردگی هایی را میان مردم دامن زده است ، بسیار جدی و حساس بود.

رفیق نسرین با آنکه از مریضی سرطان رنج میبرد اما این مریضی نتوانست مانع از فعالیت های انقلابی اش شود. او بیدریغ برای نجات توده های ستمدیده سراسر جهان و آنعده از زنانی که از بی عدالتی و ستم جنسیتی رنج میبردند مبارزه میکرد. او حتی از تهدید مردانی که گاه و بیگاه با آن روبرو می شد خم به ابرو نمی آورد و در مقابل ظلم ظالمین بی مهابا ایستادگی مینمود. او به زنان می آموخت که ستم چیست؟ چگونه باید با ستم مبارزه نمایند؟ راه بیرون رفت از معضلات اجتماعی در چیست؟َ و چرا نباید به روابط ستمگرانه طبقاتی ، جنسیتی و ستم تحمیلی تن دهند. وی محبوب  زنان و مردانی بود که او را می شناختند و حرف های او را شنیده بودند. وی محبوب زنان و مردانی بود که نوشته هایش را مطالعه کرده بودند. حرف وعمل رفیق نسرین در واقع طوری بود که از یک سوی آموزگاری دلسوز و مهربان بود و از سوی دیگر از دیگران می آموخت و دایما توصیه میکرد که باید بیاموزیم و بیاموزانیم.

" دسته هشت مارچ زنان افغانستان " در مسیر حرکت مبارزاتی اش که همانا برپائی و پیشبرد مقاومت ملی ، مردمی انقلابی علیه اشغالگران امپریالیستی و خائینین ملی دست نشانده اش در افغانستان است ، یاد این رفیق رزمنده را گرامی میدارد و  درگذشت رفیق نسرین را به تمامی فعالین سازمان زنان هشت مارچ ( ایران – افغانستان) ، جنبش انقلابی زنان در سطح جهان و تمام اعضای خانواده اش تسلیت گفته و با سازمان زنان هشت مارچ ( ایران – افغانستان) اعلام همبستگی مینماید.

باشد تا با زنده نگه داشتن یاد و خاطره رفیق نسرین، بتوانیم غم واندوه ناشی از درگذشت این رفیق را به نیروی مبارزاتی در راه برانداختن نظام حاکم ، بدل نماییم.

" دسته هشت مارچ زنان افغانستان"                  

23 جدی 1389 ( 13 جنوری 2011)