زن هلندی "قربانی تجاوز" به اتهام "زنا" در قطر زندانی شد

زن هلندی "قربانی تجاوز" به اتهام "زنا" در قطر زندانی شد

یک زن ۲۲ ساله هلندی سه ماه پیش نزد پلیس دوحه رفته و گزارش کرد که به او تجاوز شده است. این زن به اتهام "زنا" توسط پلیس بازداشت شد. سفارت هلند و وزارت خارجه هلند رسما این خبر را تأیید کرده‌اند.

به گزارش دويچه وله، وکیل یک زن هلندی در قطر گفته است که موکل او در این کشور تحت بازداشت است. این زن ۲۲ ساله ماه مارس امسال به پلیس قطر مراجعه و ادعا کرده بود که مورد تجاوز قرار گرفته است. سفارت هلند نیز بازداشت این زن را تأیید کرده و گفته است که جلسه دادگاه او روز دوشنبه (۱۳ ژوئن/ ۲۴ خرداد) در شهر دوحه برگزار خواهد شد.

سفارت هلند همچنین اظهار داشته که با این زن و خانواده‌اش در ارتباط بوده و خدمات کنسولی لازم را "از روز اول بازداشت" برای او فراهم کرده است.

به گفته وکیل این زن، او همراه با دوستش تعطیلات خود را در قطر سپری می‌کرده‌اند. این زن گفته است، روز ۱۵ مارس زمانی که او و دوستش در قسمت بار یک هتل در شهر دوحه بوده‌اند، شخصی "به نوشیدنی او چیزی اضافه کرده" و همین موجب شده تا حافظه‌اش مخدوش شده و حالش بد شود.

این زن تنها به یاد دارد که صبح روز بعد در آپارتمانی ناشناس بیدار شده و "در کمال وحشت متوجه شده که مورد تجاوز قرار گرفته است."

پس از آنکه این زن گزارشی از این واقعه به پلیس داده، بلافاصله بازداشت شده است. بر اساس گزارش‌ها، او تا کنون سه بار در دادگاه حاضر شده و این بیم وجود دارد که به اتهام "زنا" محکوم شود. به گفته وکیل این زن، بازداشت او نیز بر اساس همین اتهام بوده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه هلند این زن را تنها با نام کوچک "لارا" معرفی و بازداشت او را تأیید کرده است. این مقام وزارت خارجه گفته است که "لارا" هنوز متهم نشده است.

کارزار آزادی "لارا" در شبکه‌های اجتماعی

خانواده و کارفرمای این زن از زمان بازداشت او از روی احتیاط سکوت اختیار کرده بودند، اما از دو روز پیش با افشای این واقعه کارزاری را در شبکه‌های اجتماعی با هدف آزادی‌اش به راه انداخته‌اند.

مقام‌های قطر هنوز در مورد این پرونده اظهار نظری نکرده‌اند. خبرگزاری رسمی قطر نیز تا روز یکشنبه (۱۲ ژوئن/ ۲۳ خرداد) خبری در این زمینه منتشر نکرده است.

در گذشته موارد مشابهی در امارات متحده عربی و دوبی نیز گزارش شده است. در سال ۲۰۰۸ یک زن استرالیایی اعلام کرد که به مدت هشت ماه در امارات متحده عربی زندانی بوده است. این زن گفته بود، پس از اینکه ماجرای تجاوز دسته‌جمعی به خود را به پلیس گزارش داده، بازداشت شده است.

در سال ۲۰۱۳ نیز یک زن نروژی که گفته بود در دوبی مورد تجاوز قرار گرفته، به ۱۶ ماه زندان به اتهام "زنا" محکوم شد. این زن در نهایت مورد عفو قرار گرفته و موفق به ترک دوبی شد.

قطر میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ را بر عهده دارد. به گفته وکیل زن هلندی زندانی در این کشور، پرونده موکل او زنگ خطری است که "موجب خواهد شد تا مردم بفهمند سفر به قطر بدون خطر نیست."

منبع:

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=110507