To: United Nations High Commissioner for Human Rights

 

امضاء دادخواست لغو اعدام حاجيه اسماعيل وند

 

ارسال به : کميساريِای عالی حقوق بشر سازمان ملل 

 

بر اساس گزارشات حاجیه اسماعیل وند از زمانی که 17 ساله بوده به مدت 5 سال به دلیل ارتباط خارج از ازدواج  در زندان بسر می برد و محکوم به مجازات سنگسار شده است. اگر چه تاریخ و نحوه دستگیری وی نامشخص است اما بر اساس گزارشات وی از ژانویه 2000 در زندان شهر جلفا در شمال غربی ایران بسر می برد.

 

حاجيه اسماعيل وند در شهر جلفا در ايران به دليل رابطه خارج از ازدواج به سنگسار محکوم شده است و قرار است به زودی اين حکم اجرا شود .  برای نجات جان او وقت زیادی باقی نمانده است.

 

قطعا با شنيدن چنين خبری قلب و ضمير هر انسانی آزرده خاطر ميشود. ايجاد اين صحنه های غير انسانی و بدور از قوانين حقوقی و بين المللی ، تنها و تنها از طريق عوامل حكومتی جمهوری اسلامی متصور است.

 

برای نجات جان حاجيه و هزاران زن  قربانی ديگر بايد بپا خيزيم . حاجيه ، عاطفه ، كبری ، ليلا و.... تنها به اين دليل به زندانهای مخوف و يا بالای دار رفته اند كه زن هستند. زنان  در جمهوری اسلامی هيچ حقوقی ندارند، و شخصيت و وجود انسانی زنان ايرانی در زير چكمه های قوانين ضد انسانی هر روز بارها و بارها به بازی گرفته ميشود.

 

بنا به حكم انسانی و شرافت و كرامت وجود انسان ، بنا به آنچه قوانين بين المللی حكم ميكند، برای نجات جان حاجيه بايد بپاخاست و تلاش كرد. پس برای مقابله با اين حكم ضد انسانی به مقابله برخيزيد.

 

 ما امضاء کنندگان اين متن از امنيستی و سازمانهای بین المللی حقوق بشری  خواستار يم که با فشار بر حکومت اسلامی ايران ، موجب لغو فوری سنگسار ، اعدام و یا شکنجه و هرنوع مجازاتی که به جسم انسانها لطمه بزند، در مورد حاجيه اسماعيل وند و ديگر زنان در ايران  گردند.

 

بنا به اشکال فنی اسامی 210  امضاء کننده در دادخواست موجود نيست، اما به اطلاع این دوستان ميرسانيم  که اسامی آنها  به امينستی ارسال شده است. از آنجا که هنوز خطر اعدام حاجيه اسماعيل وند و ديگران وجود دارد ما همچنان به جمع آوری امضاء و ارسال آن به امنيستی ادامه میدهيم.     

 

امضاء برای دادخواست:

http://www.PetitionOnline.com/wand123/petition.html