2 زن به دلیل تغییر دین در آستانه اعدام هستند

2 زن به دلیل تغییر دین در آستانه اعدام هستند

 

eshterak-matalbejadid1.blogspot

به دنبال توجه بی سابقه جهانی به وقایع سیاسی ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی و درگیریهای ناشی از آن، اینک این نگرانی درباره دو دختر جوان بازداشت شده مسیحی در زندان اوین به وجود آمده است که سرنوشت آنان در لابلای اخبار کشمکشهای اخیر به فراموشی سپرده شود.

در واقع مسیحیان ایران از این نگرانند که در این گیر ودار برای انتقام گیری و یا زهر چشم گرفتن از جوانان هم که شده این دو در یک اقدام غافلگیرانه محكوم به اعدام شوند .

به گزارش سایت دعا برای ایران،مرضیه امین زاده ۳۰ ساله و مریم رستم پور ۲۷ ساله اکنون بیش از ۴ ماه است در واقع به اتهام مسیحی شدن اما بطور رسمی با عنوان جعلی اقدام علیه امنیت ملی، در زندان اوین تحت بازداشت نا عادلانه هستند . بر اساس گزارشی از سوی نزدیکان این دو زندانی و همچنین حقوقدانانی که بطور محدود از داخل زندانها اخبار را دریافت میکنند ، این دو دختر جوان که در ۱۵ اسفندماه سال گذشته ۱۳۸۷( ۵ مارچ ۲۰۰۹) در منازل مسکونیشان در تهران بازداشت شد ه اند، تحت شکنجه های روحی دچار مشکلاتی نظیر بی خوابی و ا ضطراب حاد گردیده اند .

برابر این گزارش این دو شهروند مسیحی در روز ۱۷ تیرماه برابر با ۷ جولای ۲۰۰۹، آنها به دلایل نامعلومی به مدت ۳ هفته در اواخر اردیبهشت ماه تحت بازجویی های شدید و در سلولهای انفرادی به سر برده اند و پس از آن در خرداد ماه برای ۲ هفته با هم در یک سلول کوچک در بند بوده اند . بعد از این ایام وقتی آنها را به بند عمومی منتقل میکنند با انبوهی از زنان و دختران دستگیر شده در وقایع و اعتراضات میلیونی اخیر روبرو میشوند که بند زنان گنجایش کافی برای نگهداری همه آنان را نداشت . همین گزارش می افزاید تعداد زنان دستگیر شده پس از انتخابات را که در رابطه با اعتراضات دستگیر و به بخش زنان زندان اوین منتقل شده اند ، از قول مطلعین حدود ۶۰۰ زن ذکر کرده است .

بنا بر این گزارش ، در حالیکه هنوز به آنها بطور روشن تفهیم اتهام نشده است و فقط از عنوان کلی و مبهم اقدام عیله امنیت ملی توسط مسئولان قضائی درمورد آنان استفاده میشود ، یک مقام قضائی در روزهای اخیر به آنها گفته است که ممکن است هردوی آنها به جرم " ارتداد" اعدام شوند.