گزارش اکسیون برای تحریم انقلابی انتخابات ریاست جمهوری در شهر برمن آلمان

گزارش اکسیون برای تحریم انقلابی انتخابات ریاست جمهوری ایران در شهر برمن آلمان توسط :

"کارزار مبارزه علیه خشونت دولتی، اجتماعی و خانگی بر زنان در ایران"  و

" سازمان زنان 8 مارس ( ایران- افغانستان)"

بعد از ظهر روز جمعه 29 اردیبهشت / 19 ماه می، هم زمان با برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ما فعالین کارزار مبارزه علیه خشونت ...بر زنان"  و  " سازمان زنان 8 مارس ( ایران- افغانستان)"،  در مقابل درب اصلی ایستگاه مرکزی قطار در شهر برمن، گرد آمدیم. پوسترهای کارزار با مضمون تحریم انقلابی انتخابات را به همراه چند شعار به گردن  انداختیم. و ضمن پخش بیانیه ی "کارزار" به فارسی و بیانیه 8" مارس" به فارسی و آلمانی، با مردمی که توجه نشان می دادند به گفتگو پرداختیم.

20170519_141317 (Andere)20170519_144605 (Andere)

شعارهای ما مثل "نه به راسیسم، نه به سکسیسم" و همین طور شعار "مبارزه همزمان با ارتجاع و امپریالیسم، کلید پیروزی زنان است" و ... ، توجه بسیاری از عابرین را جلب می کرد.

20170519_141217 (Andere)

از آنجا که مدیای آلمان در یکی دوروز گذشته، کم و بیش  گزارشاتی در رابطه با انتخابات ایران پخش کرده بود، مردم زیاد هم با موضوع اکسیون ما بیگانه نبودند. برخی با علاقه اعلامیه را می گرفتند و سئوالات مختلفی را مطرح می کردند. مثلا مردی مایل بود بداند که کدام سیاست ها در دوران ریاست جمهوری روحانی در مقایسه با احمدی نژاد تغییر کرده بود و کدام یک بهتر بودند و یا پسر جوان ایرانی که در آلمان بزرگ شده بود و فارسی را با لهجه صحبت می کرد، مایل بود بداند بین 4 کاندیدای موجود، کدام یک نسبت به دیگران بهترند. در پاسخ ما سعی می کردیم ضمن افشاگری از پیشینه هریک از آنان و اینکه همه در جنایات و سرکوب زنان و سایر اقشار سهم داشته اند، توضیح دهیم که تنها اختلاف بین این مهره های نظام، بر سر شیوه های مختلف تداوم حکومت ننگین جمهوری اسلامی است.

 

20170519_144540 (Andere)20170519_141306 (Andere)

در این میان گاها به مواضع راسیستی هم برخورد می کردیم. مثلا مردی که در پاسخ به شعار ضد راسیسم ما، به شدت به خارجیان معترض بود و می گفت که اغلب آنان نسل های متوالی در آلمان زندگی می کنند و سعی نمی کنند که زبان این کشور را یاد بگیرند و اینکه کودکان این خانواده ها سطح آموزشی کشور را پایین آورده اند. که ما سعی کردیم برایش توضیح دهیم که سیاست های ضد خارجی که همیشه به مهاجرین و پناهندگان به چشم شهروندان درجه دو نگاه کرده و ده ها مشکلی که خارجیان با آن روبرو هستند عواملی است که برخی از خارجیان را نسبت به یادگیری زبان بی علاقه می کند ولی در مقابل بسیاری از خارجیان هستند که با داشتن بالاترین سطوح تحصیلی و فرهنگی به کشورهای میزبان قدم می گذارند و تجربیات خود را به همراه می آورند و اتفاقا باعث ارتقا دانش و تجربه در کشور میزبان می شوند.

خانمی ترک تبار که روسری به سر داشت بعد از خواندن اعلامیه برگشت و ضمن تایید مواضع ما گفت که فکر نکنید که من چون روسری بر سر دارم مدافع سیاست کشورهایی مثل ایران و ترکیه هستم. من می دانم که در این حکومت ها بیشترین سرکوب ها متوجه زنان است.

مرد ایرانی جوانی هم از اینکه هنوز کسانی هستند که بیدار و آگاهند و با مواضعی انقلابی مبارزه می کنند ابراز خوشحالی کرد بخصوص در شرایطی که بسیاری از آنانی که خود را مخالف رژیم می خوانند مردم را به دادن رای و انتخاب بد نسبت به بدتر، تشویق می کنند و در ادامه برای ما آرزوی موفقیت داشت.

20170519_144620 (Andere)ما توانستیم تعداد زیادی اعلامیه پخش کنیم و تلاش داشتیم که با تک تک افرادی که اعلامیه را می گیرند صحبت کنیم. اگر چه مثل همیشه بودند کسانی که از گرفتن اعلامیه امتناع می کردند و علاقه ای به موضوع اکسیون ما نشان نمی دادند، ولی در مجموع عکس العمل مردم خوب بود و با علاقه بحث های ما را دنبال می کردند.

 

کارزار مبارزه علیه خشونت دولتی، اجتماعی و خانگی بر زنان در ایران

 سازمان زنان 8 مارس (ایران- افغانستان)