گزارش راهپیمایی 8 مارس 2017 در شهر برمن

گزارش راهپیمایی 8 مارس 2017 در شهر برمن

امسال هم مثل چند سال اخیر، ما  به همراه سایر گروه ها و شخصیت های تشکیل دهنده " کنفرانس زنان شهر"   راهپیمایی بمناسبت روز زن برنامه ریزی کرده بودیم. قبل از ساعت 4 بعد از ظهر، در یکی از مناطق مرکزی شهر جمع شدیم، تی شرت های هم رنگ با شعار "بدون مبارزات انقلابی زنان هیچ تغییری رخ نخواهد داد." را پوشیدیم، بنرها را باز کردیم و در کنار سایر زنان و مردان شرکت کننده، خود را برای شروع برنامه آماده کردیم.

از اولین دقایق شروع برنامه باران شدیدی آغاز شد که تا پایان برنامه ادامه داشت. اعلامیه های روز زن، مربوط به سازمان زنان 8 مارس و کارزار زنان را  که بین مردم پخش کردیم. کسانی که اعلامیه ها را می گرفتند، ناچار بودند قبل از اینکه اعلامیه خیس شده و به خمیر کاغذ تبدیل شود آن را در کیف و جیب خود بگذارند تا بعدا سر فرصت بخوانند . با اینحال ار اعلامیه ها خوب استقبال شد و توانستیم تعداد زیادی اعلامیه پخش کنیم.

بعد از اعلام برنامه، شرکت کنندگان فرصت یافتند هر کدام پیام خود را در چند دقیقه از طریق میکروفون آزاد به گوش سایرین برسانند. یکی از فعالین 8 مارس هم در این قسمت بعد از خوش آمدگویی، بخش هایی از بیانیه 8 مارس را به زبان آلمانی قرائت کرد.

شرکت کنندگان شعارها یی به آلمانی، کردی و انگلیسی در رابطه با خواست برابری و رهایی زنان، حمل می کردند و با ابتکارات مختلف مثل حمل بادکنک، پوشیدن لباس بالماسکه و یا لباس های رنگارنگ محلی، سعی در جلب توجه عابرین داشتند. استفاده از پلاکاردها، لباسها و بادکنکهای رنگارنگ، مجموعه زیبا و زنده ای را بوجود آورده بود.

  

 بعد از خواندن بخش اول پیام ها که حدودا نیم ساعت به طول انجامید، راهپیمایی به سمت میدان مرکزی شهر آغاز شد. در تمام طول مسیر راهپیمایی شعارهایی به آلمانی و کردی از طریق بلندگوی قوی که با یک ماشین حمل می شد، تکرار می شد. شعارهایی مثل: "زن، زندگی، آزادی"، "گسترده باد همبستگی جهانی"، و یک شعر کوتاه در تجلیل از وحدت و مبارزه زنان و... .

از آنجا که راهپیمایی در وسط هفته برگزار می شد، برخی نتوانستند شرکت کنند و بسیاری از کسانی هم که قبلا اعلام کرده بودند در این راهپیمایی به همراه بچه های اشان شرکت خواهند کرد، به دلیل بدی هوای نیامدند؛ با این وجود جمعیت قابل توجهی شرکت کرده بودند و اغلب اشان تا پایان برنامه هم با جمع ماندند.

در میدان مرکزی شهر که مطابق برنامه ما توقف داشتیم، یک بار دیگر به شرکت کنندگان فرصت داده شد که پیام های کوتاه خود راابخوانند. در این قسمت هم بخش های دیگری از بیانیه سازمان زنان 8 مارس خوانده شد که مورد استقبال قرار گرفت.

بعد ازپیام پایانی و دعوت از جمع برای شرکت در جلسه ای در ماه آپریل برای جمع بندی و تبادل نظر در رابطه با این اکسیون و معرفی برنامه های آتی،  شرکت کنندگان به عنوان برنامه پایانی به همراه موزیک دسته جمعی رقصیدند و صمیمانه از یکدیگر جداشدند.

سازمان زنان 8 مارس(ایران/افغانستان) واحد برمن

11 مارس 2017