گزارش آکسیون روز جهانی مبارزه علیه خشونت بر زنان در برمن

 

 

 

 

 

 

 

 


روز دوشنبه 26 نوامبرآکسیونی به دعوت جمعی از تشکلات و سازمان های سیاسی از جمله سازمان زنان 8 مارس در شهر برمن (آلمان) به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه خشونت بر زنان برگزار شد .

 

 

 

 

 

 


 

این برنامه ابتدا توسط یکی از زنان برگزار کننده در مورد این روز و تاریخچه آن و اینکه چرا ما امروز اینجا هستیم توضیحاتی داده شد و در ادامه از زنانی یاد کرد که زندگی خود را در راه مبارزه علیه ستم جنسی و استثمار زنان و زحمتکشان گذاشتند در این رابطه یکی از زنان سازمان 8 مارس نوشته ای در مورد رفیق آذر درخشان و نقش او در مبارزات زنان ایران و سازماندهی او در سازمان زنان 8 مارس و فعالیت او در این زمینه خوانده شد، و برای احترام به آذر عزیز و دیگر زنانی که زندگی همانند او داشتند یک دقیقه سکوت برقرار شد.

 

 

 

 

 

 

 

در قسمت بعدی برنامه یک خواننده زن با صدای بسیار زیبای خود به زبان فارسی یکی از سرود های معروف انقلابی همراه با گیتار خود اجرا کرد ناگفته نماند که او یکی از زنان مترقی فرانسوی است که در آلمان زندگی می کند و به چند زبان آشنایی کامل دارد و در مناسبت های مختلف برنامه اجرا می کند. در ادامه برنامه و در فواصل مختلف چندین سرود به زبان های مختلف اجرا کرد که مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 


اعلامیه ای سازمان زنان 8 مارس به همین مناسبت به زبان آلمانی ترجمه شده بود که در این مراسم در بین عابرین و شرکت کنندگان پخش گردید. و سعی کردیم با مردم در مورد اوضاع و شرایط ایران و بخصوص مسئله زنان در آنجا و سیاست رژیم ایران و قوانین اسلامی  حاکم و ربط آن به خشونت برعلیه زنان  صحبت کنیم و اطلاعات بدهیم.

در ادامه برنامه یکی دیگراز فعالین سازمان زنان 8 مارس بخش هایی از اعلامیه این تشکل را خواند، همچنین پیام ها و اعلامیه های تشکل ها و افراد مختلف در این مراسم خوانده شد.

 

 

 

 

 

 

 


در خاتمه یک سرود دسته جمعی با صدای زیبای خواننده همراه با گیتار زدن او اجرا شد. این آکسیون به مدت دو ساعت به طول انجامید.

 

 

 

 

 

 

سازمان زنان 8 مارس (ایران- افعانستان ) نوامبر 2012