گزارش برگزاری حرکت اعتراضی به مناسب

بیست و سومین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی در شهر برمن

فعالین سازمان زنان 8 مارس در برمن، روز شنبه 24 سپتامبر در مرکز شهر اقدام به گرد هم آیی بمناسبت بیست و سومین سالگرد کشتار هزاران تن از زندانیان سیاسی در ایران نمو دند. این حرکت، تلاش داشت تا با نمایش تصاویر، پخش اعلامیه و صحبت با علاقه مندان، عمق جنایات جمهوری اسلامی را افشا کرده، نگذارد نام و یاد و هدف این استوره های مقاومت به فراموشی سپرده شود. و یکبار دیگر فریاد بزند که نه فراموش میکنیم و نه می بخشیم.                                                

بنر بزرگ سرنگون باد جمهوری اسلامی در تمام مدت گرد هم آیی، در کنار شعار های مطالباتی در رابطه با حقو ق و آزادی های فردی و خواسته های پایه ای زنان، بر افراشته بود. عکسهایی که از ابعاد مختلف، مسئله کشتارها ی رژیم سرکوبگر و وحشی حاکم در ایران را نمایش می داد، بخشا با توضیحاتی مکتوب به نمایش گذاشته شده بود. با توجه به هوای خوب و آفتابی جمعیت زیادی در مرکز شهر تردد داشتند و در این بین  اکسیون ما هم با استقبال نسبی خوبی روبرو شد.               

نکته جالبی که بیشتر در بین آلمانیهای مترقی بازدید کننده، به چشم می خورد این بود که آنها هم، همکاری کشور های غربی با رژیم جانی حاکم در ایران ،برای مسکوت گذاشتن این جنایات  را محکوم می کردند و با ما در این مورد هم سخن بودند.                                                                                                                                                         

یکی از زنانی که تا حدودی با اوضاع ایران و بویژه فشارهایی که زنان در ایران متحمل می شوند آشنا بود و با علاقه توضیحات ما را دنبال می کرد با بقض از ما می پرسید که او برای تغییر این شرایط چه کاری می تواند انجام دهد. به او گفتیم که هدف ما از این گونه اکسیون ها این است که بین مردمی که زندگی در این شرایط را در هیچ کجای دنیا بر نمی تابند و بدنبال زندگی انسانی برای همه مردم جهان هستند، اطلاع رسانی کنیم  و بگوییم که تنها  حمایت و همراهی آنان را در ساختن جهانی بهتر نیاز داریم.                                                                                                                                    

سازمان زنان هشت مارس (ایران - افغانستان)- برمن

سپتامبر 2011