گزارشی از اکسیون گردهم آیی

 گزارشی از گردهم آیی در برمن جهت اعتراض به احکام سنگسار و اعدام

در بعد از ظهر روز جمعه 27 ﺁگوست در مرکز شهر برمن آکسیونی برای اعتراض ﺒه حکم سنگسار و اعدام زنان در اﯾران از طرف سازمان زنان ھشت مارس برگزار شد. 

در این آکسیون عکس ها و پلاکارت هایی از زنان محکوم به اعدام و سنگسار و همچنین تصاویر برجسته ای از مبارزه  زنان به نمایش گذاشته شد که مورد توجه مردم قرار گرفت. ما تلاش کردیم  تا با دامن زدن به این فعالیت مبارزاتی، افکار عمومی را از جهنمی که نظام جمهوری اسلامی برای زنان ایران ساخته با خبر سازیم و در مقابل مبارزات پی گیر و جسورانه زنان ایرانی برای رهایی از این جهنم و ساختن جامعه ای که در آن حتی به یک زن ستم نشود را به تصویر کشیم .

 

IMG_0032

 کمپین وسیع اعتراض به محکوم شدن سکینه محمدی آشتیانی به سنگسار و یا اعدام  و طرح شدن شرایط او در اخبار و روزنامه ها، زمینه ساز آشنایی  شهروندان آلمانی با مسئله طرح شده بود.  این پیش زمینه  حساسیت مراجعه کنندگان را  برانگیخته بود واین به ما کمک کرد که در عین پخش اعلامیه تشکل زنان هشت مارس در سطح وسیع، بتوانیم با مردم به گفتگو بپردازیم .فرصتی بود که همزمان با محکوم کردن سیاستهای زن ستیزانه جمهوری اسلامی، انگیزه دول غربی در استفاده ابزاری از محکومیت سنگسار سکینه برای توجیه سیاست تحریم اقتصادی و...( که نهایتا عواقبش متوجه مردم ایران خواهد بود ) را افشا کرده و بگوییم که زنان ایران برای تداوم مبارات خود به حمایت زنان و مردان آزادیخواه همه دنیا نیاز دارند.

 

IMG_0038

 

به پیشنهاد یکی از دوستان لیستی برای جمع آوری امضاء در حمایت از این آکسیون اعتراضی و محکوم کردن مجازات های اسلامی در ایران تهیه کردیم؛ کسانی که این لیست را امضاء می کردند ضمن ابراز همدردی و محکوم کردن این مجازات ها نظرات خود را می نوشتند. برخی با کمک مالی خود سعی در حمایت از برگزاری اینگونه حرکات اعتراضی داشتند. در بین مراجعه کنندگان یک دخترلهستانی با پسرهمراهش که الجزایری بود، به اعتراض ما انتقاد می کردند و ادعا داشتند که ایران یکی از کشورهای انقلابی  دنیا است. ولی  بحث هایی که با آنها داشتیم دختر جوان را به تردید و تفکر واداشت.

 

IMG_0040

 

این آکسیون با وجود هوای سرد و بارانی تا ساعت 6 بعدازظهر با استقبال مردم ادامه داشت.

سازمان زنان هشت مارس (ایران ـ افغانستان)  آلمان – برمن

  www.8mars.com  /  8mars.br@gmail.com

۲۹ آگوست۲۰۱۰