گزارش روز شنبه 17 می در شهر برمن آلمان

گزارش شرکت در گردهم آیی روزیکشنبه 16 ماه مه در شهر برمن- آلمان   

به دعوت "کاروان حقوق بشربرای پناهندگان و مهاجرین " که یک سازمان سراسری در آلمان می باشد، مراسمی برای یادبود پناهجویانی که در پروسه فرار از زادگاه خود وتقاضای پناهندگی به عناوین مختلف کشته شده اند  برگزار شد. در این مراسم  " کاروان"  به افشای نقش کشورهای غربی اروپا پرداخته و سیاستهای راسیستی این کشور ها را نقد کرد. همچنین برنامه ریزی و دعوت همگان برای شرکت در گردهمایی سالانه در شهر " ینا "آلمان، در ماه ژوئن امسال که مباحثی حول  همین موضوع را پی میگیرد، از دیگر اهداف این گردهم آیی بود.

 این مراسم در محوطه بسیار زیبایی کنار رودخانه ای که از  میان شهر می گذرد برپا شد.  شرکت کنندگان از نیروهای مترقی آلمانی و غیرآلمانی بودند مراسم با طبل نوازی  توسط طبل نوازن  جوان شروع شد, ابتدا یکی از برگزار کنندگان توضیحاتی در رابطه با فعالیت های این سازمان و برگزاری این مراسم داد و بعد از او دختر کرد جوانی در رابطه با موقعیت  کرد هایی که در اروپای غربی به عنوان پناهده زندگی می کنند متنی را قرائت کرد. سپس چند تن از زنان که از گروههای رادیکال شهر میباشند، لیستی از اسامی کشته شدگان پناهجو با ذکر مکان و چگونگی کشته شدن آنها را خواندند. این بخش از برنامه با ریختن گل هایی به یاد هر یک از آنها به آب، پایان یافت.

 در قسمت بعدی برنامه طاهره شمس مسئول شاخه افغانستان سازمان زنان هشت مارس، سخنرانی در رابطه با موقعیت کنونی افغانستان با تأکید بر مشکلات زنان و دلایل پناهنده شدن آنها به کشور های بیگانه از جمله ایران، پاکستان وکشورهای غربی ارائه نمود. او همچنین در رابطه با اعدام بیش از 40 تن از پناهندگان افغانستانی در ایران  بدون رعایت حقوق قانونی و انسانی آنها اطلاع رسانی کرده از اعتراضات اخیر در کابل و جلال آباد نسبت به این جنایات که با محکوم کردن اعدام های  هفته های  اخیر فعالین سیاسی کُرد و غیره  همراه بود، سخن گفت.

دو نفر از دیگر فعالین هشت مارس در رابطه با مبارزات زنان در سالهای اخیردر ایران صحبت کرده وافشا کردند که علی رغم تبلیغات مدیا در داخل و خارج از کشور،خواست مردم و مشخصاً زنان ایران نه با اصلاح این نظام،  که تنها با سرنگونی کل نظام قابل دستیابی است.

نا گفته نماند که در این مراسم عکس هایی از مبارزات زنان در ایران به نمایش گذاشته شد که مورد توجه عابرین و شرکت کنندگان قرار گرفت. اعلامیه سازمان زنان هشت مارس  در رابطه با اعدام پنچ فعال سیاسی به زبان آلمان هم  وسیعاً پخش گردید.

 در بخش دیگر برنامه یکی از فعالین ایرانی کاروان سخنرانی کاملی در افشای جنایات جمهوری اسلامی و تلاش هر دو جناح : "اصلاح طلب و اصول گرا " برای حفظ رژیم وهمچنین اعدام پنچ فعال سیاسی ارائه داد  که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت. او سخنرانی خود را با شعار مرگ بر جمهوری اسلامی و شعار انترناسیونال پایان داد.

برنامه با دعوت مجدد حاضرین برای شرکت در گردهم آیی 3 روزه در "ینا" پایان یافت.

سازمان زنان 8 مارس (ایران - افغانستان) - برمن