جلسه‌ی بحث و گفت و گو در پالتاک در مورد آزار و خشونت به زنان در آلمان

جلسه‌ی بحث و گفت و گو در  پالتاک:

خواهران‌مان در آلمان به خاطر جنسیت‌شان مورد خشونت قرار گرفته‌اند، چرا؟

 

در ساعات پایانی سال ۲۰۱۵ که آتش بمب‌افکن‌های روسیه و ارتش اسد و عبادی و نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا ... آسمان استان‌های رقه، حما، ادلیب، حلب و موصل و ... را در آتش جنگ‌های نیابتی می‌سوزاندند و در لحظاتی که بدن هزاران زن زیر چکمه‌های نظامیان اسلامی و غیراسلامی شکسته و پاره ‌می‌شد تا آتش نفرت و لذت «مردانه»‌شان از زنان را فروبنشانند؛ هم‌ زمان با جشن و آتش‌بازی در شهرهای کلن، هامبورگ و اشتوتکارت و ... بدن خواهران‌شان نیز مورد هجوم آتش خشم، حقارت و طمع جمعی دیگر از مردان قرار گرفت تا در میان انبوهی از فجایع سال ۲۰۱۵، تصویر عریان دیگری از موج فزاینده‌ی خشونت علیه زنان ثبت شود؛ تا لحظه‌ای هم فراموش نکنیم که در چرخش سیستم سرمایه‌داری پدر/مردسالار زنان مرغ عزا و عروسی‌ هستند.

واقعیت این است که وقاحت این خشونت عریان و مواضع مقامات و رسانه‌ها به قدری بالاست که به سختی می‌شود آن را از توطئه‌ مبرا دانست. بعضی آن را توطئه‌ی مساجد در حمایت از داعش و عده‌ای آن را توطئه‌ی راست‌ها برای تخریب چهره‌ی مهاجرین می‌دانند، گمانه‌زنی‌هایی که بی‌پایه نیست و امکان آن وجود دارد؛ خصوصا با توجه به نوع، گستره‌ و هدف انعکاسِ خبر توسط رسانه‌های دول امپریالیستی. اما هیچ کدام از این گمانه زنی‌ها نمی‌تواند یک واقعیت را انکار نماید: در این حادثه به عده‌ای از زنان به صورت واقعی خشونت جسمی و روانی عریانی وارد شده است.

به واقع آن‌چه در پشت موضع گیری‌های به ظاهر چپ و راست پنهان مانده، این است که فارغ از هر توطئه و ترفند سیاسی و رسانه‌ای که حول مجرمین و ملیت و اهداف آن‌ها صورت گرفته، فارغ از منفعت‌طلبی هیأت حاکمه‌ی آلمان از این موضوع، فارغ از این‌که متجاوزین مردان سفیدپوست مرفه یا تحتانی بودند یا مهاجرین تحقیر شده یا آوارگان تحت ستم، فارغ از این‌که زنان را کالاهای بازار سکس و پورنوگرافی می‌دیدند یا مسلح به ایدئولوژی ضدزن اسلامی بودند و... آن‌چه نمی‌توان نادیده گرفت این است که زنان به خاطر جنسیت‌شان هدف این خشونت قرار گرفته‌اند.

 

سخنران

فریبا امیرخیزی

 

برگزارکننده:

سازمان زنان هشت مارس (ايران- افغانستان)

 

زمان: یکشنبه: ۱۷ ژانویه ۲۰۱۶ ساعت ۲۰ به وقت اروپای مرکزی

مکان: اتاق پالتاک Sazman Zanan 8mars

Middel East  

 

فعالین سازمان زنان هشت مارس از حضور فعال شما پیشاپیش سپاس گزارند.

www.8mars.com

zan_dem_iran@hotmail.com

https://facebook.com/8Mars.org