[12:44:42] fariba: vahid valizade <vvalizadeh@gmail

صدمین سالگرد روز جهانی زن

را همراه با زنان از کشورهای مختلف در خیابان برگزار می کنیم!

 

صد سال است که زنان مبارزه خود بر علیه ستم جنسیتی و تبعیض آمیز را حدت بخشیده اند!

زنان با مبارزات پیگیر خود دستاوردهای عظیمی را در عرصه های مختلف بدست آورده اند؛ ولی کماکان کافی نیست و این مبارزه تا رفع هر گونه ستم و استثمار ادامه خواهد داشت!

زنان نظام مردسالارانه و تبعیض آمیز حاکم بر جهان را تاب نمی آورند. با مبارزات  پیگیر و حضور فعالانه خود در تمامی عرصه ها  خواهان تغییر و دگرگونی آن هستند. مسلما شیوه و شکل مبارزات زنان در هر کشوری متفاوت است ولی زنان در یک چیز با هم مشترک هستند و آن ستمی است  که به اشکال مختلف بر آنان اعمال می شود.

حجاب اجباری جز لاینفک نظام اسلامی است. حجاب اجباری یکی از قوانین تبعیض آمیزی است که در کشورهای همانند ایران و افغانستان برای رعایت آن و کنترل زنان نیروهای سرکوب گر و نظامی مقرر کرده اند و در برخی از کشورهای غربی هم رعایت حجاب اسلامی زندگی زنان را تحت شعاع قرار داده است.

سنگسار و اعدام؛ تجاوز و قتل زنان تحت لوای قوانین مذهبی، فرهنگ و ناموس؛ حجاب اجباری؛ تجارت سکس و فروش زنان؛ ناقص سازی جنسی؛ ازدواج اجباری؛ خود سوزی زنان و خشونت در اشکال مختلف علیه زنان تماما جزء لاینفک نظام مردسالاری حاکم درجهان است.

سازمان زنان هشت مارس در هلند روز جهانی زن را همراه با "کمیته 8 مارس هلند" متشکل از تشکلات زنان از کشورهای مختلف صدمین سالگرد مبارزات زنان را در میدان دام آمستردام برگزار می کند.

با ما همراه شوید تا با هم، خشم و نفرت خود را از نظام  های مرد سالار حاکم  بر جهان فریاد بزنیم .

با ما همراه شوید تا با هم صدمین سالگرد روز جهانی زن را هر چه وسیع تر و با شکوه تر برگزار کنیم.

 

برنامه کمیته 8 مارس هلند- آمستردام

سه شنبه 8 مارس2011

ساعت 6 بعد ازظهر - میدان دام آمستردام

ساعت 6:30 راهپیمائی به سمت واترلوپلین  (het Waterlooplein)

ساعت 7 تا 9 شب ادامه برنامه در موزس هوس((Mozeshuis

برگزارکنندگان:

het 8 maart comité Amsterdam, met ondersteuning van het 8 maartcomité Rotterdam,ATKB, Makibaka, Pinay sa Holland, 8 March Women’s Organisation (Iran-Afghanistan)-NL, SKB-NL, Vrouwen voor Vrede, WOUW, Rode Morgen vrouwen,Vrouw en Bijstand-EVA, Voorbereidingsgroep Wereldvrouwenconferentie-NL, VBPZuid Oost.

سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان)- هلند 

8marchnl@gmail.com  /  www.8mars.com