برعليه سنگسار زنان بپا خيزيم

برعليه سنگسار زنان بپا خيزيم

بتاريخ  25 آپريل نشريه آلمانی (هامبورگر...) و راديوی بی بی سی خبر سنگسار زنی را در ولايت بدخشان نشر کردند. اين زن که امينه نام داشت و بيست و نه سال داشته به جرم رابطه ای خارج از رابطه ای زنا شوهری سنگسار شد.

دادگاه عالی جنائی افغانستان ادعا نموده که روشن نيست که چه کسی حکم سنگسار را صادر نموده!!!                     

اين حکم نمی تواند به دولت دست نشانده کرزی و دادگاه عالی جنائی اش معلوم نباشد چون اين دومين موردی است که  

در دو ما گذشته در يک ولايت واقع شده .به قول شاهدان عينی  سنگسار اولی از درز های مرز های بدخشان عبور نکرد.  يکنفر افسر پوليس افغان شاه جهان نوری در مورد سنگسار امينه به خبر نگار خبر گذاری فرانسه  گفت «حکم سنگسار را ملائی  بنام محمد يوسف صادر کرده و مدعی شد که ما دنباله حقيقت را ميگيريم.» ولی اين  ادعائی بيش نيست.

نه پوليس نه دولت و نه دولت های متجاوز دنباله ای اين مسله را خواهند گرفت دولت کرزای که با شعار آزادی ومبارزه برای حق برابری زنان به قدرت آورده شد در عمل با جهادی های خون آشام و زن ستيز که کار نامه سياه شان بر هيچکس پوشيده نيست و طالبان که قباحت کار شان زبانزد خاص و عام است پيمان اتحاد ميبندد.  چگونه ميتوان مدعی آزادی و حق برابری زنان بود و در عين حال خواهان شرکت  طالبان و جهادی ها در دولت شد . ثمره نه سال حکومت جهادی ها و مکمل آنها طالبان، زدن ها، تهديد کردن ها ،تيزاب پاشيدن ها، از مکتب محروم ساختن ها،حجاب اجبار کردن ها يعنی سلب آزادی به معنای تام و تمام آن از مردم افغانستان.          

امروز زمانيکه  بزرگترين قدرتهای دنيا در راس آن آمريکا با ادعای ديموکراسی از آنها پشتيبانی ميکنند بايد ما باور داشته باشيم که پوليس افغانستان دنباله مسله را ميگيرد؟                                                                           

اگر پوليس دولتی دنباله مسله را ميگرفت اين سنگسار صورت نميگرفت چون گفته شده سنگسار اولی حدود دو ماه پيش در همين ولايت صورت گرفته که متاسفانه از آن اطلاع کافی در دست نيست.بر عکس پوليس و دولت افغانستان در پا بر جائی زن ستيزی مذهبی ، خرافه، و روسومی که زنان در آن به بند کشيده ميشوند نقش تعين کننده ای دارد .        

ما از تمام انسان های آزاد انديش دنيا که اعتقاد به برابری حقوق زن و مرد دارند و از تمامی فعالين جنبش زنان از تمامی افراديکه عليه حکم سنگسار و اعدام اند ميخواهيم که به اين اکسيون اعتراضی ما که از طرف سازمان زنان هشت مارچ براه انداخته می شود سهم بگيريد.

      سازمان زنان هشت مارچ (افغانستانی-ايرانی) واحد فرانکفورت 7 مه 2005