دوستان و رفقای عزیز سلام

18 تیرسالروز جنبش دانشجویی را هرچه با شکوه تر برگزار کنیم!

 

جمهوری اسلامی پس از به قدرت رسیدن به دانشگاهها که یکی از مراکز دفاع از دستاوردهای انقلاب بود، تحت نام  "انقلاب فرهنگی"  وحشیانه حمله کرد، دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار داد و در دانشگاهها را بست، با این تصورخام که شاید بتواند نقطه پایانی بر مبارزه دانشجویان بدهد. گرچه با معیارهای سفت و سخت اسلامی توانست تا مدتی مبارزات را به عقب بیاندازد، تشکلات وابسته به خود را در دانشگاهها تقویت کند و تلاش کند مبارزات دانشجویان را به کانالهای اختلافات درون حکومتی سوق دهد، اما دیری نپایید که دانشجویان، 16 آذر دیگری را آفریدند و پایه های رژیم را شدیدا به لرزه درآورند که 18 تیر نامیده شد.

 18 تیر 78 آغاز یک پایان شد. ضربه کاری به ستونهای یک رژیم مستبد، آغاز رسوایی جناح دوم خرداد رژیم، آغاز بی پایه شدن تشکلات وابسته به جناحهای حکومتی، آغاز شکل گیری دوباره مبارزات رادیکال دانشجوئی شد.

زنان نه تنها از لحاظ کمی بخش مهمی از دانشجویان مبارز در 18 تیربودند، بلکه با شجاعتی که ثمره سالها مقاومت و مبارزه بالنده زنان علیه اجحافات و زن ستیزی رژیم اسلامی بود، مشتاقانه در صف مقدم مبارزات دانشجوئی قرار گرفتند. اما حضور فعال دختران دانشجو دو جبهه مبارزاتی را در مقابلشان قرار داده است: از یک طرف مبارزه با حاکمان زن ستیز اسلامی و از سوی دیگر مبارزه با افکار و ارزش های مردسالارانه درون جنبش دانشجوئی و بطور خاص پسران دانشجو که مانع شکوفایی و رها شدن انرژی آنان می شوند.

طرح مطالبات پایه ای زنان، جنبش دانشجوئی را رادیکال تر و تاثیراتش را در کل جنبش انقلابی موثر تر می کند. بر افراشتن خواست "جدائی دین از دولت، لغو حجاب اجباری، لغو کلیه قوانین نابرابر و مجازات های اسلامی " در کنار  شعار های "آزادی بیان واندیشه، آزادی زندانیان سیاسی و...." راه را برای گسترده تر شدن صفوف جنبش دانشجوئی و تضعیف هر چه بیشتر رژیم زن سیتز جمهوری اسلامی می گشاید.

امروز ما در شرایطی سالروز 18 تیر را برگزار می کنیم که شکاف بین سران مرتجع جمهوری اسلامی عمیق تر از هر زمان دیگر است و یکی از عوامل تعیین کننده در این شکاف مردم هستند.

بدون شک اتحاد و همبستگی هر چه بیشتر جنبش های اجتماعی، زنان، دانشجویان، کارگران و..... در راستای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی، مخالفت با هر گونه دخالت امپریالیستی و فراهم آوردن شرایطی مناسب برای ایجاد جامعه ای عاری از هر گونه ستم و استثمار، جامعه ای بدون ستم جنسیتی ضروری و حیاتی است

مردم آزادیخواه:

بدینوسیله از شما دعوت میکنیم که برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن آکسیون اعتراضی که به منظور پشتیبانی از مبارزات جنبش دانشجویی در نظر گرفته شده است  شرکت کنید.

 

زمان : یکشنبه 8  ژوئیه 2012 از ساعت 15 تا 17

 

مکان : میدان ترافالگار    Trafalgar Square

 

نزدیکترین ایستگاه آندر گراند:    Charing Cross

 

سازمان زنان هشت مارس(ایران-افغانستان)- انگلستان

 

Zan_dem_iran@hotmail.com

www.8mars.com