آکسیون برای نجات جان زینب سِکانوَند / زینب را از چنگال سیستم قضایی واپسگرای ضد زن جمهوری اسلامی نجات دهیم! / کانادا

آکسیون برای نجات جان زینب سِکانوَند

 

زینب را از چنگال سیستم قضایی واپسگرای ضد زن جمهوری اسلامی نجات دهیم!

 

زینب سِکانوَند، یکی دیگر از زنان جوان ایران از ناحیه‌ی کردستان در صف اعدام جمهوری اسلامی قرار دارد. اتهام او کشتن همسرش است. در زمان دستگیری در حالی که تنها 17 سال داشت، برای هفته‌ها در بازداشت‌گاه پلیس توسط ماموران مرد تحت شکنجه قرار گرفت تا به کشتن شوهرش اعتراف کند. زینب تا آخرین لحظه قبل از دادگاه ناعادلانه‌ی خویش از حق قانونی دسترسی به وکیل محروم بوده است. زینب در دادگاه اتهام قتل را انکار کرد و در دفاعیه‌ی خویش اظهار کرد که برادر شوهرش ـ که چندین بار او را مورد تجاوز قرار داده بود ـ این قتل را انجام داده است.

رژیم جنایت‌کار و زن‌ستیز جمهوری اسلامی در طول حیاتش جان هزاران زن که قربانی نظام مردسالار بوده‌اند را گرفته است. ریحانه جباری، زن 19 ساله ایرانی که در سال 2014 به جرم این‌که در مقام دفاع از خود در برابر تجاوز، یک مرد متجاوز را با چاقو زده بود، اعدام شد و یا دلارا دارابی که وی نیز ناعادلانه محاکمه و اعدام شد، نمونه‌های کوچکی از نحوه‌ی برخورد جمهوری اسلامی با زنان است. این رویه‌ی زن‌ستیزانه روزانه ادامه داشته و زنان دیگری نیز در صف اعدام جمهوری اسلامی قرار دارند مانند راضیه ابراهیمی که متهم به قتل شوهری است که وی را سال‌ها تحت آزار و اذیت قرار داده بود. این رویه باید متوقف شود! 

زنان و مردان آزادیخواه

اکنون زینب سِکانوَند در پای چوبه های دارمنتظر ایستاده است . اعتراض به سیستم قضایی و احکام قرون وسطایی ضد زن جمهوری اسلامی همچون قصاص برای نجات جان زینب ، وظیفه هر انسان آزادیخواه و برابری طلب است. 

بما بپیوندید:

تا هر چه رساترخشم و نفرت خود را از این قوانین عصر جاهلیت نشان دهیم و فریاد حق خواهی زینب و هزاران زنی که در ایران زیر قوانین واپسگرای جمهوری اسلامی زندگی میکنند را بگوش جهانیان برسانیم.

 

آکسیون برای جلوگیری از اعدام زینب سِکانوَند

سازمان زنان هشت مارس در تورنتو، کلیه‌ی افراد مترقی و آزادی‌خواه را به آکسیونی برای جلوگیری از اعدام زینب سِکانوَند فرا می‌خواند. 

 

زمان : شنبه ۲۹ اکتبر ۲۰۱۶، ساعت ۲ بعداز ظهر

 

مکان : میدان دانداس ، در تقاطع خیابان دانداس و یانگ

 

    سازمان زنان هشت مارس (ایران-افغانستان) – کانادا

 

www.8mars.com / zan_dem_iran@hotmail.com

facebook.com/8Mars.org 

youtube.com/8marsor