تحریم انتخابات دفن پروژه دوم خرداد

تحریم انتخابات دفن پروژه دوم خرداد

گامی جهت سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی

 

چند روز دیگر به بساط عوامفریبی انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است. این بار رژیم جمهوری اسلامی در اوج استیصال و  ورشکستگی در تدارک این انتخابات است: تمامی وعده و وعیدهای دوم خردادی ها توخالی از آب درآمدند و چنته زرادخانه های انتخاباتی شان خالی است.  فقر و فلاکت روزافزون میلیونها خانواده، صدها هزار کارگر گرسنه، میلیونه جوان بیکار و بی آینده، صدها هزار زن که فقر و بی خانمانی جز فحشا راهی برای آنان باقی نگذاشته، چند میلیون جوان معتاد، دهها هزار زندانی سیاسی و غیر سیاسی، اعدام صدها تن و سنگسار دهها  زن و مرد فقط طی چهار سال گذشته، آئینه تمام نمای چهار سال روند به اصطلاح اصلاحات دولت خاتمی است.

در مقابل سرکوب بی رحمانه و عریان حکام اسلامی، مردم ساکت ننشستنه اند. رشد جنبش ها و خیزش های توده ای در اشکال متنوع، مبارزات جوانان و به مصاف طلبیدن نیروهای سرکوبگر رژیم به طرق گوناگون، مبارزات زنان و دختران جوان و به مسخره گرفتن قوانین عقب مانده، ارتجاعی و زن ستیز آنان در خانه، مدرسه، محیط کار و سایر مراکز عمومی، جنبش های متنوع دانشجویان و سایر روشنفکران جامعه، صحنه مبارزاتی چهار سال گذشته بوده است و هر یک به طریقی کلیت این رژیم را به مصاف طلبیده و بیزاری و تنفر خود را از حاکمیت بیش از دو دهه آنان به نمایش گذاشته اند.

زنان بیش از دو دهه است که رای خود را به نظام جمهوری اسلامی داده اند. رای آنها سرنگونی کلیت این رژیم بوده و در مبارزات گوناگون آن را به نمایش گذاشته اند. در میدان امجدیه روسری های خود را پرتاب کردند تا پایه های شریعت را به لرزه درآورند.

در خیابانها و کوچه ها قوانین اسلامی را به مسخره گرفتند. در زندانها تسلیم نشدند، شلاق و سنگسار ذره ای از عزم آنان در مبارزه علیه مرتجعین اسلامی نکاست و در جنبش های اجتماعی مختلف در صفوفو مقدم آن قرار گرفتند. این زنان زحمتکش اسلامشهر بودند که قهرآمیز رو در روی نیروهای سرکوبگر رژیم قرار گرفتند. این دختران دانشجوی جوان بودند که در جنبش دانشجویی در صف مقدم مبارزه علیه سرکوب سیاسی، ترور و اختناق و کشتار نویسندگان و روشنفکران جامعه، با رژیم به مقابله پرداختند. این زنان مبارز سنندجی بودند که  در سال گذشته روسری های خود را به آتش کشیدند و باز هم این زنان جوان سنندجی بودند که هشت مارس را با آوردن روسری های خود و آتش زدن آن به صحنه نبرد با مرتجعین اسلامی تبدیل کردند.

وعده های قلابی دارودسته خاتمی در مورد زنان دیگر رنگی ندارد، چرا که حقوق پایه ای زنان زحمتکش از درون صندوق های رای بیرون نمی آید. زنان عزم کرده اند که نه فقط حجاب اجباری را به آتش کشند بلکه با به آتش کشیدن صندوق های رای مضحکه انتخاباتی، کلیت رژیم را به آتش کشیده و خاکسترش را در زباله دان تاریخ دفن کنند. دیر نخواهد بود که توده میلیونی زنان به همراه سایر اقشار و طبقات مردمی طومار ننگین مرتجعین اسلامی را درهم پیچند.

امروز صحنه سیاسی جامعه را دو صف مقابل هم رقم می زنند، رژیم جمهوری اسلامی به همراه دارودسته های گوناگون مرتجع و برخی جریانات سازشکار که می خواهند تنور مضحکه انتخاباتی را گرم کنند و مردم را به پای صندوق های رای بکشانند تا شاید چند صباحی دیگر برای رژیم مشروعیت بخرند و طرف دیگر میلیونها زن و اکثریت مردم ستمدیده و زحمتکش، دانشجویان، جوانان که ترفند آنان را با  تحریم انتخابات خنثی می کنند.

با تحریم انتخابات مرگ رژیم را تسریع کنید!

 

حوزه های انتخاباتی را با ابتکارات گوناگون به صحنه نبرد با رژیم پوسیده اسلامی تبدیل کنید!

سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان)

خرداد 1380